Στη διεθνή έκθεση «Milipol 2021» η Unitive παρουσίασε νέο βαλλιστικό κράνος ικανό να σταματά φυσίγγια σιδήρου πυρήνα, από τυφέκια Kalashnikov, και να μειώνει το πλήγμα κάτω από το θανατηφόρο επίπεδο των 25 joules. Το νέο κράνος επιπέδου VPAM 6 προστατεύει χωρίς την ανάγκη προσθήκης πρόσθετων προστατευτικών έναντι ευρέως διαδεδομένων απειλών (διαμέτρημα 7,62 x 39 ή 7,62 x 51). Το νέο κράνος θα είναι διαθέσιμο από το 2022.
0 Comments
Η Φινλανδία ανακοίνωσε ότι ενεργοποίησε δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια άλλων πέντε αυτοκινούμενων πυροβόλων K9 Thunder, των 155 χιλιοστών, από τη Νότιο Κορέα, ενώ το 2022 θα ακολουθήσει η προμήθεια ακόμα πέντε πυροβόλων ίδιου τύπου. Το κόστος των πέντε επιπλέον K9 Thunder είναι € 30 εκατομμύρια. Το 2017 η Φινλανδία είναι ανακοινώσει την προμήθεια 48 μεταχειρισμένων K9 Thunder με δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια έως 24 καινούργιων πυροβόλων. Το K9 Thunder επιτυγχάνει μέγιστο συνεχόμενο ρυθμό βολής τρία βλήματα ανά 15 δευτερόλεπτα ή μέγιστο ρυθμό βολής 6-8 βλήματα το λεπτό για τρία λεπτά το μέγιστο. Με συμβατικά πυρομαχικά υψηλής εκρηκτικότητας το μέγιστο βεληνεκές του K9 Thunder είναι 30 χιλιόμετρα, με τα πυρομαχικά DP-ICM είναι 38 χιλιόμετρα, ενώ με τα πυρομαχικά αυξημένου βεληνεκούς K-307 Drag και K-315 το μέγιστο βεληνεκές είναι της τάξεως των 41,6 χιλιομέτρων και 52-56 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Η σουηδική Saab άνοιξε εργοστάσιο στην Ιντιάνα των ΗΠΑ όπου θα παράγει τα απάρτια του εκπαιδευτικού αεροσκάφους T-7A Red Hawk που κατασκευάζει σε συνεργασία με την Boeing για την USAF. Η SAAB θα κατασκευάζει το εμπρόσθιο τμήμα της κτράκτου του αεροσκάφους. Πέραν αυτού όμως στη νέα της εγκατάσταση η SAAB θα ξεκινήσει έρευνες για την ανάπτυξη αυτόνομων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και προηγμένης μηχανικής. “Η SAAB θα προσλάβει 300 εργαζομένους στη νέα της εγκατάσταση, αρμολογητές, μηχανικούς, ειδικούς συστημάτων και άλλους. Η εγκατάσταση στο Δυτικό Λαφαγιέτ θα συνεργαστεί επίσης με το Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα για την έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, αισθητήρων και άλλων τεχνολογιών”, ανέφερε η εταιρεία. Δύο αμερικανικά F-35 “έριξαν” με επιτυχία βόμβες δοκιμών Β61-12 Joint Test Assemblies που σημαίνει ότι πλέον μπορούν να κάνουν χρήση stealth μαχητικών για πυρηνικό πλήγμα. Η δοκιμές έγιναν μετά από χρόνια ερευνών. “Διαθέτοντας ένα μαχητικό 5ης γενιάς ικανό να φέρει και να χρησιμοποιεί πυρηνικά όπλα προσδίδει νέου επιπέδου στρατηγικές δυνατότητες πυρηνικής αποτροπής στις ΗΠΑ”, ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της USAF. Οι επιτυχείς δοκιμές επίσης εξασφαλίσουν στο F-35 ένα μακρύ μέλλον και υπόσχονται νέους ρόλους και την περαιτέρω εξέλιξή του. Το μαχητικό του μέλλοντος θα μείνει κοντά στις εξελίξεις. Τα τεχνικά δεδομένα της δοκιμής που έγινε στο πεδίο βολής Τόνοπαχ με την συμμετοχή του προσωπικού των 422ης και 59ης Μοιρών Δοκιμών και Αξιολόγησης και της 926ης Μοίρας Συντήρησης, εξετάζονται τώρα ενδελεχώς από τους Αμερικανούς ειδικούς. Το “πυρηνικό πιστοποιητικό” αφορά δύο φάσεις, την σχεδιαστική και την επιχειρησιακή. Τα F-35 φαίνεται πως “πέρασαν” τις εξετάσεις τους και στις δυο φάσεις. Μέχρι τώρα το βομβαρδιστικό Β-2 ήταν το μοναδικό stealt αεροσκάφος των ΗΠΑ που μπορούσε να εκτελέσει πυρηνικά πλήγματα. Τώρα όμως το υπερσύγχρονο F-35 με τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά του αλλάζει άρδην τα δεδομένα. Eκτοξευτές ρουκετών και αντιαρματικοί πύραυλοι κλάπηκαν από το πρώην εργοστάσιο Eurocomposite στο Πρίλεπ, αναφέρει η σκοπιανή τηλεόραση Telma, σημαίνοντας συναγερμό σε όλες τις υπηρεσίες ασφαλείας στην περιοχή αλλά και στην Ελλάδα. Αυτό επιβεβαίωσαν και οι εργαζόμενοι που μετά την κλοπή απευθύνθηκαν στους δημοσιογράφους μπροστά στο εργοστάσιο που δεν δουλεύει πάνω από δύο χρόνια. Εξήγησαν ότι τα κλεμμένα όπλα χρησιμοποιούνται για την καταστροφή τεθωρακισμένων οχημάτων. Η Telma TV αναφέρει ότι υπάρχει υποψία ότι οι κλοπές που έγιναν από τις 3 έως τις 5 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν από τη διεύθυνση, και υπάρχει το ενδεχόμενο παράνομου εμπορίου όπλων και πυρομαχικών. Πριν από την κλοπή, κανείς δεν φρουρούσε το εργοστάσιο, το οποίο είναι άδειο, αλλά αφού λεηλατήθηκε μέρος του οπλοστασίου, στάλθηκε αστυνομική προστασία. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο Eurocomposite κατέβηκαν πολλές φορές σε απεργία, απαιτώντας την καταβολή των μισθών και των εισφορών, ενώ έγινε γνωστό ότι από αυτό το εργοστάσιο εξάγονταν όπλα στη Σερβία. To γερμανικό Ναυτικό αναζητούσε ένα σύστημα διαχείρισης γέφυρας των γερμανικών φρεγατών F-126. H OSI Maritime Systems ανακοίνωσε ότι απέσπασε συμβόλαιο για την προμήθεια των συστημάτων διαχείρισης γέφυρας των γερμανικών φρεγατών F-126. Το σχετικό συμβόλαιο αφορά στο σύστημα IBMS (Integrated Bridge Management Systems) επί των πλοίων, αλλά και επί εδάφους για εκπαιδευτικούς λόγους και δοκιμές. Οι φρεγάτες F-126 (πρώην MKS-180) σχεδιάζονται κατόπιν απαίτησης του Γερμανικού Ναυτικού, το οποίο θα αποκτήσει τέσσερις F-126 (με δικαίωμα προαίρεσης για άλλες δύο φρεγάτες), έναντι € 5,47 δισεκατομμυρίων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η πρώτη φρεγάτα αναμένεται να παραδοθεί 2027-2028. Το προγράμματα έχει κερδίσει η Damen, σε συνεργασία με την Blohm+Voss και τη Thales. Σε υπηρεσία οι F-126 θα αντικαταστήσουν ισάριθμες F-123 κλάσης «Brandenburg» οι οποίες εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1994-1996. Οι φρεγάτες F-126 θα έχουν μήκος 166 μέτρα και εκτόπισμα 10.000 τόνους. Η ταχύτητα πλεύσης, σε κατάσταση θαλάσσης 4, θα πρέπει να είναι της τάξεως των 26 κόμβων (48 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης τους 18 κόμβους (33 χιλιόμετρα) η εμβέλεια του πλοίου θα πρέπει να είναι περί τα 4.000 ναυτικά μίλια (7.400 χιλιόμετρα). Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός τους θα περιλαμβάνει ραντάρ τεχνολογίας AESA πολλαπλού ρόλου APAR Block.2, ραντάρ έρευνας αέρος και θαλάσσης TRS-4D, σταθερό σύστημα κάμερας ημέρας και υπέρυθρης όρασης, με κάλυψη του τόξου των 360ο, Gatekeeper της Thales, ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών, ηλεκτροπτικό σύστημα παρατήρησης και ανίχνευσης Mirador Mk.2, συρόμενο σόναρ (με δικαίωμα επιλογής και για σόναρ τρόπιδας) και ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Kora-40. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης θα είναι 114 άτομα, ενώ θα μπορεί να υποστηρίξει έως 198 άτομα. Επίσης θα μπορεί να υποδεχθεί και να υποστηρίξει ελικόπτερο τύπου NH-90 συν δύο UAV κάθετης απογείωσης και προσγείωσης. Ο εξοπλισμός του θα αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο 127/64 LW Vulcano των 127 χιλιοστών, οκτώ βλήματα κατά πλοίων NSM (Naval Strike Missile), 16 κάθετους εκτοξευτές Mk.41 VLS για 64 βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας ESSM Block.2, δύο πυραυλικά συστήματα CIWS τύπου RAM Block.2 με 21 βλήματα έκαστο, δύο πυροβόλα MLG-27 των 27 χιλιοστών, δύο συστήματα αυτοπροστασίας MASS, πολλαπλές θέσεις για πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών ή αυτόματων εκτοξευτών βομβίδων των 40 χιλιοστών, κανόνια νερού και ακουστικό σύστημα μεγάλης εμβέλειας. To έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι οι πόλεμοι στο μέλλον θα είναι τύπου «Δικαστής Ντρεντ» δηλαδή, με λίγους στρατιώτες και πολλά ρομπότ στα πεδία των μαχών. Οι πόλεμοι στο μέλλον θα έχουν λιγότερες ανθρώπινες απώλειες (ήδη έχουν) και θα στηρίζονται κυρίως στην επιβολή της θέλησης με στρατηγικές επιτυχίες. Η General Dynamics Land Systems ανακοίνωσε ότι στην προσεχή διεθνή έκθεση «AUSA 2021» θα παρουσιάσει μια νέα οικογένεια μη-επανδρωμένων χερσαίων οχημάτων. Τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία RCV-M (Robotic Combat Vehicle-Medium (RCV-M) και έχουν ανοιχτή αρχιτεκτονική, τόσο σε επίπεδο μηχανικών μερών και συστημάτων, όσο και σε επίπεδο λογισμικού, έτσι ώστε να προσαρμόζονται εύκολα και με μικρό κόστος στις απαιτήσεις του χρήστη. Όλα τα οχήματα ενσωματώνουν το σύστημα K-NGEA (Katalyst Next Generation Electronic Architecture), το οποίο βελτιώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των οχημάτων σε επίπεδο κινητικότητας (αποφυγή εμποδίων, σχεδιασμός διαδρομής), επιβίωσης (ανίχνευση αντικειμένων, ταυτοποίηση/αναγνώριση αντικειμένων, αυτοματοποιημένη ιεράρχηση στόχων) και αναγνώρισης (επίγνωση της κατάστασης, ανάλυση εδάφους). Επίσης, όλα τα οχήματα ενσωματώνουν λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη, είναι κατασκευασμένα από ελαφρά, συνθετικά υλικά και υβριδικό-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το συμβόλαιο ανατέθηκε στην Korean Air (KAL) από το Κορεατικό Ινστιτούτο για την αμυμτική τεχνολογία (KRIT). Η έρευνα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη επιφανειών απορρόφησης του σήματος των ραντάρ με στόχο την δημιουργία μιας νέας γενιάς stealth drones. Οι αρχικές έρευνες θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το 2025. Η KAL πάντως σε σχετική της ανακοίνωση ανέφερε ότι από το 2010 έως το 2021 εργάζεται επί του συγκεκριμένου αντικειμένου και πως ήδη έχει δημιουργήσει ένα σχετικά «αόρατο» πρωτότυπο drone. Σημειώνεται πως Τουρκία και Νότια Κορέα βρίσκονται πολύ κοντά στην στρατιωτική συνεργασία (κάτι που θα έπρεπε να είχε πράξει η Ελλάδα πρώτα), κατά συνέπεια δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε παρόμοιες τεχνολογίες και στα τουρκικά UAV. |
Archives
April 2024
CategoriesClick to set custom HTML
|