Οι άριστες σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και σε στρατιωτικό επίπεδο επιβεβαιώθηκαν και σήμερα με την μεγάλη άσκηση εναέριου ανεφοδιασμού των αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας που πραγματοποιήθηκε νότια της Κρήτης. Στην άσκηση η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις συμμετείχαν 60 ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη αλλά και δύο ιπτάμενα τάνκερ της Ισραηλινής αεροπορίας (η ΠΑ στερείται αυτόνομα τέτοιων δυνατοτήτων παρά των αναγκών) . Τα 60 μαχητικά F-16 όλων των τύπων και από τις οκτώ Πολεμικές Μοίρες της HAF απογειώθηκαν από τις βάσεις τους σε Σούδα, Άραξο, Νέα Αγχίαλο και Λάρισα και πέταξαν Νότια της Κρήτης. Ο εναέριος ανεφοδιασμός των μαχητικών της HAF από τα δύο Air Tanker Boeing 707 της Israeli Air Force τα οποία βρέθηκαν εντός του Ελληνικού FIR πραγματοποιήθηκε η πρώτη κατά τη διάρκεια της ημέρας και η δεύτερη όταν έπεσε το σκοτάδι. Όπως είναι γνωστό, η Πολεμική Αεροπορία δεν διαθέτει αεροσκάφος εναέριου εφοδιασμού σε αντίθεση με τους Ισραηλινούς που έχουν στο οπλοστάσιο τους συνολικά 7 Boeing 707 και ακόμη 4 KC-130 Hercules. Ωστόσο όλοι σχεδόν οι Έλληνες ιπτάμενοι είναι πιστοποιημένοι στο Air Refueling καθώς η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εκτός από τους Ισραηλινούς συνεργάζεται τόσο με τους Αμερικανούς της USAF όσο και με τους Γάλλους της Armee D’elAir που διαθέτουν ιπτάμενα τάνκερ.
0 Comments
Η Ανδραβίδα θα είναι τελικά η «φωλιά» των υπερσύγχρονων μαχητικών – Τα πρώτα πολεμικά αεροσκάφη θα παραληφθούν το 2028, σε μερικούς μήνες όμως από τώρα, με την υπογραφή του συμβολαίου θα αρχίσει και η εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών. Τη στρατιωτική βάση της Ανδραβίδας επέλεξε η Πολεμική Αεροπορία για να γίνει η «φωλιά» των μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα σε μαχητικό αεροσκάφος. Είναι άλλωστε θέμα ολίγων ημερών η άφιξη της αμερικανικής Επιστολής Αποδοχής (LoA) για τα ελληνικά F-35 που θα σημάνει και την επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές με στόχο οι σχετικές συμβάσεις να υπογραφούν στις αρχές του επόμενου έτους. Το 2028 θα παραληφθούν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα πρώτα F-35, σε μερικούς μήνες όμως από τώρα, με την υπογραφή του συμβολαίου θα αρχίσει η εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών. Η Πολεμική Αεροπορία θα ακολουθήσει το πρότυπο των Ισραηλινών όσον αφορά την εκπαίδευση των πιλότων. Θέλει να έχει πιλότους επιχειρησιακά έτοιμους ταυτόχρονα με την παραλαβή των αεροπλάνων. Οι Ισραηλινοί όταν παρέλαβαν από τους Αμερικανούς τα καινούργια F-16 άρχισαν αμέσως να τα χρησιμοποιούν καθότι οι χειριστές τους είχαν ήδη πραγματοποιήσει περί τις 1.000 ώρες πτήσης σε εκπαίδευση και σε συνθήκες μάχης στις ΗΠΑ. Το ίδιο θα γίνει και με τα ελληνικά F-35. Πλήρης αναβάθμιση Γιατί όμως επέλεξαν την Ανδραβίδα και όχι μια άλλη βάση, ας πούμε την Κρήτη (Καστέλι), τη Λάρισα (ΑΤΑ) ή τον Αραξο; Επειδή τόσο οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και η κατασκευάστρια εταιρία των F-35 έθεσαν εξαρχής θέμα ασφάλειας της βάσης από έξωθεν απειλές, θέμα απομακρυσμένης βάσης και κυρίως ποια βάση στην Ελλάδα μπορεί να επιβληθεί λιγότερο, να προσβληθεί ή να ανιχνευτούν σε αυτήν τα μαχητικά. Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα διατεθούν 150 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση της περιοχής. Δεν ήταν μια προεκλογική υπόσχεση, αφού οι προετοιμασίες άρχισαν. Φτάνουν όμως τόσα χρήματα; Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα έργα στη βάση ώστε να υποδεχτεί αυτό το εξελιγμένο μαχητικό, που κατά τους πιλότους μας, δεν είναι ένα απλό μαχητικό, αλλά με αυτό θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Θα πρέπει συνεπώς να κατασκευαστούν νέοι διάδρομοι απο/προσγειώσεων (ώστε να αντικατασταθούν όσοι είναι φθαρμένοι). Και τούτο επιβάλλεται καθότι τα ελληνικά F-35 δεν θα είναι καθέτου απο/προσγειώσεως, συνεπώς χρειάζονται διάδρομο. Θα απαιτηθούν επίσης νέα συστήματα ασφαλείας και προστασίας των αεροσκαφών, ειδικές συνθήκες φύλαξης, νέα καταφύγια, νέα συστήματα παροχής τεχνικής βοήθειας και συντήρησης, νέες αποθήκες φύλαξης οπλισμού, νέα συστήματα ραντάρ. Μιλάμε για εκατομμύρια που εκσυγχρονίζουν απόλυτα τη βάση, τη μετατρέπουν αμέσως σε μια από τις πλέον σύγχρονες αεροπορικές βάσεις της Ευρώπης με φοβερές επιχειρησιακές δυνατότητες, φόβητρο για όποιον επιβουλεύεται την εθνική μας ανεξαρτησία. Πολλαπλασιαστής ισχύος Με την απόκτηση των F-35 θα πρέπει, όπως λένε οι επιτελείς, να σχεδιαστούν και καινούργια σχέδια (θεωρήσεις) επιχειρήσεων. Τα F-35 είναι ένα υπερόπλο, λαμβάνει από παντού πληροφορίες και είναι ικανό να τις διοχετεύσει αμέσως σε όλα τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, σε στεριά, θάλασσα και αέρα. Επιπλέον χαρακτηρίζεται ως ένα απαραίτητο «εργαλείο» για την Αεροπορία μας, διότι ενσωματώνει σημαντικές τεχνολογίες (Stealth, Networked Warfare, Sensor Fusion) που δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα ακόμη και σε δυνάμεις που αξιοποιούν επιχειρησιακά μικρό αριθμό αεροσκαφών του τύπου, κυρίως εναντίον αντιπάλων που δεν τα διαθέτουν. Και το σημαντικότερο; Θα αποτελέσει πολλαπλασιαστή ισχύος και αποτελεσματικότητας τόσο των F-16V και των Blk50 αναβαθμισμένων σε BlkM, όσο και των Rafale, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για καθολική αεροπορική υπεροχή όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο. Προφανώς, ο δρόμος για να δούμε F-35 με τα ελληνικά εθνόσημα στα φτερά είναι ακόμη μακρύς, καθώς απαιτείται λεπτομερής ανάλυση του κόστους, αναβάθμιση εγκαταστάσεων εδάφους βάσει συγκεκριμένων προτύπων και εκπαίδευση ιπταμένων και τεχνικών. Στόλος 227 συνολικά μαχητικών Οι παραπάνω διαδικασίες είναι χρονοβόρες και οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν την ένταξη του μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία – εφόσον δεν προκύψει κάποιο άλλο ζήτημα – να μην ξεκινά νωρίτερα από το 2028. Τότε θα ολοκληρώνεται βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος και η αναβάθμιση των 83 F-16 σε επίπεδο Viper, οπότε η Πολεμική θα διαθέτει ήδη ικανό αριθμό αεροσκαφών 4+ γενιάς πριν περάσει στο επόμενο στάδιο. Τότε οι πιλότοι μας θα είναι επιχειρησιακά έτοιμοι με χίλιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους με την παραλαβή των πρώτων F-35. Ετσι σε μερικά χρόνια η χώρα μας θα διαθέτει 24 Rafale στην έκδοση F3R (αναμένεται η ολοκλήρωση όλων των παραδόσεων), 155 F-16 διαφόρων εκδόσεων (83 εκ των οποίων θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο Viper), 24 Mirage 2000-5 αλλά και μία μοίρα F-35 (δηλαδή περίπου 20 με 24 αεροσκάφη). Θα φτάσουμε συνεπώς σε έναν στόλο συνολικά περίπου 227 σύγχρονων μαχητικών. in.gr Με 346 εκθέτες από 28 χώρες ανοίγει αύριο, Τρίτη 9/5, τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση για την άμυνα και την ασφάλεια DEFEA 2023. Μετέχουν οι κολοσσοί της παγκόσμιας αμυντικής βιομηχανίας, καθώς και ερευνητικά κέντρα και ιδρύματα, που διαμορφώνουν τις εξελίξεις στο τομέα των υψηλών τεχνολογιών. Επίσημες κυβερνητικές και στρατιωτικές αντιπροσωπείες έχουν προσκληθεί και με σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία επισκεπτών από 77 χώρες. Την Έκθεση που τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης, με τη στενή συνεργασία του οποίου οργανώνεται, θα εγκαινιάσει ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος θα επισκεφθεί τόσο τα περίπτερα των ελληνικών βιομηχανιών, κρατικών και ιδιωτικών, όσο και τις διεθνείς συμμετοχές. Παράλληλα οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, η ενίσχυση διμερών και συλλογικών σχέσεων, οι πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ θα βρεθούν στο επίκεντρο των συνομιλιών που θα έχει η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία με τους υψηλούς προσκεκλημένους της DEFEA, ομολόγους τους από φιλικές και συμμαχικές χώρες και διεθνείς οργανισμούς. Άλλωστε η Έκθεση διαμορφώνει το ιδανικό περιβάλλον για διάλογο και ανταλλαγή απόψεων επί των φλεγόντων ζητημάτων των διακρατικών σχέσεων και της διεθνούς πολιτικής η οποία υποστηρίζεται από την στρατιωτική διπλωματία. Στην DEFEA εντυπωσιακή θα είναι η παρουσία της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας με εργοστάσια τα οποία έχουν σημαντική συμβολή στη διατήρηση και συνεχή αναβάθμιση του αξιομάχου των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Οι βιομηχανίες αυτές θα έχουν την ευκαιρία να θεμελιώσουν και να επεκτείνουν διεθνείς συνεργασίες με τους μεγαλύτερους οίκους του εξωτερικού, οι οποίοι αποτελούν παραδοσιακούς και δοκιμασμένους προμηθευτές των δυνάμεων άμυνας και ασφάλειας της Ελλάδος. Προγράμματα συμπαραγωγών και μεταφοράς υψηλής τεχνολογίας στην χώρα μας, που θα συζητηθούν και θα διαμορφωθούν στην DEFEA 2023 θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην γενικότερη οικονομική ανάπτυξη που επιδιώκεται. Η πληθυσμιακή υπερδύναμη του πλανήτη επιδιώκει να «τεντώσει» τους μυς της εξωστρέφειας της στον τομέα των αμυντικών συνεργασιών όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη, οι παρουσίες της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας στην Ευρώπη σε συνεκπαιδεύσεις με άλλες ΠΑ δεν είναι συχνές. Ετσι η άφιξη στην Ελλάδα των τεσσάρων επιβλητικών μαχητικών αεροσκαφών Su-30 MKI της Indian Air Force (IAF) που προσγειώθηκαν μαζί με δύο στρατηγικά μεταγωγικά C-17 για τον φετινό «Ηνιόχο» αποτέλεσε την μεγάλη είδηση της φετινής ελληνικής άσκησης με την διεθνή αίγλη. «Δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουμε σε μια πολυεθνική άσκηση, η συνεκπαίδευση όμως εδώ στην Ελλάδα και στον «Ηνίοχο 2023» αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα νέα εμπειρία για την Αεροπορία μας, για τους πιλότους μας και για εμένα προσωπικά,» εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο χειριστής μαχητικού Sukhoi 30 MKI, Naveen Kumar. Μια παγκόσμιας εμβέλειας πολυεθνική άσκηση Με το βλέμμα του διαρκώς στον καταγάλανο ελληνικό ουρανό και στους συναδέλφους του που την συγκεκριμένη ημέρα έπρεπε και να συμμετέχουν στις προγραμματισμένες σε πρωινά( “Alpha”) και απογευματινά (“Bravo”) – κύματα αποστολές, αλλά και να πετάξουν στην μαζική διέλευση πάνω από την Ακρόπολη, ο έμπειρος Ινδός πιλότος που έχει ήδη συμπληρώσει περισσότερες από 1000 ώρες στον συγκεκριμένο τύπο μαχητικού πολλαπλών ρόλων, μας εξηγεί τις κύριες αποστολές που έχουν αναλάβει τα γιγαντιαία μαχητικά Sukhoi 30 MKI αυτές τις ημέρες. Η αποστολή της Ινδίας για πρώτη φορά εκπαιδεύεται δίπλα σε πακέτα μαχητικών αεροσκαφών όπως τα σαουδαραβικά F-15SA, τα ισπανικά F-18C/D, τα ιορδανικά F-16, τα σπάνια ιταλικά Tornado ECR (ηλεκτρονικού πολέμου/αναγνώρισης μάχης SEAD αεροσκάφη) αλλά και τα νέα πανίσχυρα ελληνικά Rafale που μαζί με τα νέα F-16 “Viper” της Ελλάδας έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση σε «Ηνίοχο». Η ΠΑ της χώρας του έχει μείνει απόλυτα ευχαριστημένη από το υψηλότατο επίπεδο του «Ηνιόχου 2023» εξηγεί ο πιλότος του σύγχρονου 4ης Γενιάς ιπτάμενου όπλου. Ο Ινδός αεροπόρος του μαχητικού σημειώνει πως αυτό αγοράστηκε από την ρωσική εταιρεία «κομμένο όμως και ραμμένο» τεχνολογικά στα μέτρα της χώρας του και εξηγεί τη σημασία που έχει η παρουσία της αποστολής στην Ελλάδα. Οι ευκαιρίες εκπαίδευσης με κορυφαίες ΠΑ όπως η ελληνική δεν είναι συχνές. «Τα αεροσκάφη μας έχουμε εκπαιδευτεί να τα χρησιμοποιούμε σε διπλό ρόλο, δεν είναι μια “δυτικοποιημένη” αλλά μια “ινδοποιημένη” έκδοση του συγκεκριμένου μαχητικού,» σπεύδει να διευκρινίσει ο κ. Kumar. Υπερήφανος για τις ικανότητες της ΠΑ της χώρας του μεταφέρει και το πως κυρίως συνεργάζονται με τους χειριστές όλων των υπολοίπων χωρών ο ίδιος και οι συνάδελφοί του. «Στον Ηνίοχο 2023 εκτελούμε κυρίως αποστολές συνοδείας των “πακέτων” των αποστολών, κατά βάση μιλάμε λοιπόν για αποστολές εναέριας περιπολίας μάχης – Combat air patrol (CAP) – αν και όποτε χρειαστεί μπορούμε και να αλλάζουμε ρόλο , εξηγεί ο χειριστής του μαχητικού. Η εμπειρία του αν και «…στην ινδική Πολεμική Αεροπορία θεωρείται μια μέση συλλογή ωρών πτήσης για τον συγκεκριμένο τύπο» είναι σπάνια παγκοσμίως, ο Ινδός αεροπόρος όμως νιώθει ασφαλής για την εκτέλεση των αποστολών της άσκησης αφού τον συνοδεύει στην Ελλάδα μια πολυπληθέστατη αποστολή. Η φετινή ινδική είναι μάλιστα από τις μεγαλύτερες εθνικές αποστολές που έφτασαν στην Ελλάδα για να συμμετάσχουν σε «Ηνίοχο». Λίγο πιο μακριά από την συζήτηση μας, με τις χαρακτηριστικές κατακόκκινες στολές τους, τεχνικοί και υποστηρικτικό προσωπικό της Indian Air Force, εργάζονται ακατάβλητοι ώστε να απογειώνονται και αν εκτελούν απαιτητικά σενάρια χωρίς ακυρώσεις τα μαχητικά της IAF και να αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις στους Έλληνες αεροπόρους και όχι μόνο. Η ευγένεια των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας της Bhārat Ganarājya, της Δημοκρατίας της Ινδίας είναι, όπως μας αναφέρει στέλεχος της ελληνικής βάσης κάτι που επίσης έχει ξεχωρίσει τις ημέρες συμμετοχής της χώρας από τη Νότια Ασία που ήρθε φέτος στον «Ηνίοχο 2023». Γίγαντες με φτερά Λίγο παρακάτω και σε έτερο χώρο στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, στο σημείο της117 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) όπου έχουν εγκατασταθεί τα τέσσερα γιγαντιαία, εξελιγμένα για την ινδική Πολεμική Αεροπορία Sukhoi 30 MKI, παρατηρούμε πως οι τεχνικοί έχουν μόλις κλείσει την καλύπτρα ενός ακόμη “Su”, όπως αποκαλούν το βάρους 18,400 κιλών αεροσκάφος του Σχεδιαστικού Οίκου Sukhoi οι αεροπόροι των άλλων χωρών. Ξαφνικά κάτι σαν βροντή στα αυτιά. Ενας εκκωφαντικός ήχος συνδυάζεται με την εμφάνιση του τεράστιου ρύγχους του μαχητικού μέσα από τα φυλλώματα δέντρων που περιστοιχίζουν τα κτίρια της αποστολής της Indian Air Force και ένα μπλε φως εμφανίζεται στα ακροφύσια των κινητήρων την ώρα της απογείωσης του σπάνιου μαχητικού. pronews.gr Είκοσι δύο χώρες με 3.900 στελέχη, 133 αεροσκάφη και ελικόπτερα, καθώς και 13 πολεμικά πλοία και σκάφη συμμετείχαν στις φετινές πολυεθνικές ασκήσεις «ΗΝΙΟΧΟΣ 23» και «ΩΡΙΩΝ 23», που ολοκληρώθηκαν χθες (5/5). Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ: σκοπός των ασκήσεων ήταν η δημιουργία ενός άκρως ρεαλιστικού και διαρκώς μεταβαλλόμενου επιχειρησιακού περιβάλλοντος, εντός του οποίου οι συμμετέχουσες δυνάμεις κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε ιδιαίτερα απαιτητικές διακλαδικές συνέργειες, για την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας, καθώς και για την επαύξηση της μαχητικής ικανότητας και αποτρεπτικής ικανότητάς τους. «ΗΝΙΟΧΟΣ 23»: Αναλυτικά οι ασκήσεις που εκτελέστηκαν Κατά τη διάρκεια της αεροπορικής Άσκησης «ΗΝΙΟΧΟΣ 23» που οργάνωσε το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) εκτελέσθηκαν για πρώτη φορά συνθετικές πτήσεις με τους τακτικούς εξομοιωτές της Μοίρας Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης (ΜΕΣΕ) που κατασκευάσθηκαν εξ ολοκλήρου από το προσωπικό του. Επίσης εκτελέσθηκαν :
Κατά τη διάρκεια της άσκησης δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων «ΩΡΙΩΝ 23» που οργάνωσε η διοίκηση Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ εκτελέσθηκαν ημέρα και νύχτα :
|
Archives
September 2024
CategoriesClick to set custom HTML
Click to set custom HTML
|