Ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 πραγματοποίησε, σήμερα, Παρασκευή 8 Απριλίου, στις 18:24, υπερπτήσεις πάνω από τις Οινούσσες και την Παναγιά στα 24.500 πόδια. Τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από αντίστοιχα ελληνικά σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες κατά πάγια τακτική.
0 Comments
Πρόκληση διενέργειας τεχνικού διαλόγου διάρκειας 60 ημερών ανακοίνωσε η Πολεμική Αεροπορία. Η πρόσκληση αφορά την υποστήριξη των βλημάτων VT-1 των αντιαεροπορικών συστημάτων Crotale-NG. Το πρόγραμμα υποστήριξης θα αφορά στην προμήθεια υλικών (πυροτεχνικών και μη), εκτέλεση τεχνικών εργασιών στην Ελλάδα και/ή στο εξωτερικό και παροχή τεχνικής βοήθειας, είτε επί τόπου, είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Κατά τη διάρκεια του τεχνικού διαλόγου θα τεθούν σε γνώση των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων οι ποσότητες των προς συντήρηση βλημάτων, το επιθυμητό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων και κάθε πρόσθετο στοιχείο που θα απαιτηθεί. Μετά από αίτημα του ΝΑΤΟ Air Command (NATO AIRCOM), δύο αμερικανικά στρατηγικά βομβαρδιστικά Β-52 της Bomber Task Force πραγματοποίησαν συνεκπαίδευση αναχαίτισης και συνοδείας από ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη (Α/Φ) F-16 και F-4, κατά την πτήση τους στο FIR Αθηνών, στο πλαίσιο της Διασυμμαχικής επιχείρησης «ONYX KICK». Η εν λόγω δραστηριότητα εξελίχθηκε την Τρίτη 5 Απριλίου. Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, «Μετά την είσοδό τους το πρώτο από το FIR Σόφιας (Βουλγαρία) και το δεύτερο από το FIR Μπρίντιζι (Ιταλία), τα δύο Β-52 συνενώθηκαν άνωθεν της Λευκάδας όπου και παρελήφθησαν από δύο ζεύγη Ελληνικών F-16, τα οποία ανέλαβαν αποστολή συνοδείας τους εντός του FIR Αθηνών, πραγματοποιώντας κατά την διάρκεια της πτήσης επιχειρησιακή εκπαίδευση σε αντικείμενα προστασίας Μονάδων Υψηλής Αξίας [High Value Asset (HVA)]. Ο σχηματισμός των Α/Φ κατευθύνθηκε σε δρομολόγιο άνωθεν της Πελοποννήσου και βορείως Κρήτης και κινούμενος ανατολικά εισήλθε στο FIR Λευκωσίας, οπότε και έληξε η πρώτη φάση της συνοδείας των Ελληνικών Μαχητικών. Μετά από μία ώρα, τα Β-52 επανήλθαν από το ίδιο σημείο στο FIR Αθηνών, και συνοδευόμενα από ένα ζεύγος F-16 και ένα ζεύγος F-4 κινήθηκαν παράλληλα με την νότια ακτογραμμή της Κρήτης και εξήλθαν από τα δυτικά όριά του FIR Αθηνών. Η εν λόγω δραστηριότητα η οποία πραγματοποιείται για δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα συμβάλλει στην αναβάθμιση της πολυεπίπεδης στρατιωτικής συνέργειας των Ενόπλων Δυνάμεων των Κρατών – Μελών του ΝΑΤΟ, προάγοντας το επιπέδο της επιχειρησιακής ετοιμότητας, της μαχητικής ικανότητας και της συνεργασίας των συμμετεχόντων σε συμμαχικό πλαίσιο». Όπως ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ, πάνω από το Αρχιπέλαγος πέταξαν νωρίτερα τέσσερα τουρκικά μαχητικά F-16 σε δύο σχηματισμούς και σημειώθηκαν τρεις εικονικές εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά. Αξίζει να σημειωθεί, ότι και τα τέσσερα τουρκικά μαχητικά ήταν οπλισμένα. Παράλληλα, στο Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο κινήθηκαν δύο τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR-72 και ένα μη επανδρωμένο UAV τα οποία προέβησαν σε 39 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου (οι 7 έγιναν από το UAV και οι 32 από τα ATR-72). Σημειώθηκαν επίσης οκτώ παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Η σχεδίαση του πρώτου αυτόνομου εναέριου οχήματος (drone), που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εισέρχεται σε τελικό στάδιο. Την 1η Απριλίου διοργανώθηκε ημερίδα από το γραφείο συνεργατών του υπουργού Οικονομικών σε θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όπου παρουσιάστηκαν νέες πτυχές του καινοτόμου προγράμματος «Αρχύτας», το οποίο θα αναβαθμίσει την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας. Το θέμα της ημερίδας ήταν «Συνεργασία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας με Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα: Αναγκαίος όρος για ισχυρή Ελλάδα» και πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στη Λαμία. Το πρώτο VTOL UAV αναμένεται να πετάξει στον ελληνικό ουρανό σε περίπου δύο χρόνια, προστίθεται στην ανακοίνωση. Τονίζεται, δε, ότι το drone θα ενισχύσει την επιτήρηση των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων, ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς πολιτικής προστασίας και για πολλές άλλες εμπορικές χρήσεις. Πρόκειται για ένα αερόχημα που θα μπορεί να επιτύχει την κάθετη απο/προσγείωση με συστήματα που δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί στον χώρο των drones. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το υπουργείο Οικονομικών. Πολλαπλά οφέλη Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε στην ομιλία του στην ημερίδα ότι «η προσπάθεια συνεχίζεται και διευρύνεται, ώστε η πατρίδα μας να μπει στον διεθνή στίβο ως πιστοποιημένος σχεδιαστής και παραγωγός προϊόντων υψηλής και καινοτόμου τεχνολογίας». «Είναι σαφές», συνέχισε, «ότι αυτή η πορεία θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη στους εμπλεκόμενους φορείς, στην ελληνική οικονομία και συνολικά στη χώρα». Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης ‘Αδωνις Γεωργιάδης επισήμανε: «H ΕΑΒ μπορεί να πρωταγωνιστεί στον κρίσιμο τομέα της υψηλής τεχνολογίας, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται θα αποτελέσει το μέλλον του τρόπου της άμυνας των χωρών». Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ Δημήτρης Παπακώστας ανέφερε ότι «η ΕΑΒ εφαρμόζει μια εξωστρεφή εμπορική πολιτική ανταγωνιζόμενη επάξια στο διεθνές περιβάλλον και έχει αναδειχθεί σε σημαντικό εξαγωγικό φορέα, συμβάλλοντας στην εισροή συναλλάγματος και στην ενίσχυση του ΑΕΠ». Στην ημερίδα, μεταξύ άλλων, έδωσαν το «παρών» οι πρυτάνεις των τριών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) που συμμετέχουν στην έρευνα του προγράμματος «Αρχύτας». Παραβρέθηκαν, επίσης, ο πρόεδρος της ΕΑΒ Ι. Κούτρας, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Μ. Κορωναίος και κορυφαίοι πανεπιστημιακοί. (in.gr) Τριμερής Συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκου Δένδια, της Κύπρου Ιωάννη Κασουλίδη και του Ισραήλ Γιαΐρ Λαπίντ, θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τρίτη 5 Απριλίου, στην Αθήνα. H αυριανή Τριμερής Συνάντηση έπεται της αντίστοιχης Συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στα Ιεροσόλυμα τον περασμένο Αύγουστο, καθώς και της Συνόδου Κορυφής που έλαβε χώρα επίσης στα Ιεροσόλυμα τον περασμένο Δεκέμβριο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, το πρωί της Τρίτης, ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Κύπριο ομόλογό του, Ιωάννη Κασουλίδη, την οποία θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες. Εμφανώς ανανεωμένος είναι το τελευταίο διάστημα ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος. Από τη στιγμή που έχασε αρκετά κιλά, όπως φαίνεται και στις αναρτήσεις του στα social media, ο Πάνος Καμμένος, προσέχει αρκετά τον εαυτό του. Στην τελευταία του ανάρτηση, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Φορώντας ένα καπέλο κατακόκκινο που έχει πάνω τα αρχικά της ΕΣΣΔ κοιτάζει με ύφος την κάμερα και γράφει στην ανάρτηση: «Ζήσατε μαζί αγαπημένοι πολλά χρόνια … ΕΙΡΗΝΗ», προφανώς αναφερόμενος στην εποχή που η Ουκρανία ήταν μέρος της Σοβιετικής Ένωσης. Το ιστορικό αεροσκάφος Douglas C-47 Skytrain (η θρυλική Dakota «Ποσειδών») ετοιμάζει τα φτερά του για να πετάξει ξανά στον ουρανό της Θεσσαλονίκης, πιθανώς και μέσα στο 2022. «Αυτό είναι η βούληση και ευχή μας, πάντα με τη βοήθεια και τη συνεργασία της Πολεμικής μας Αεροπορίας» δήλωσε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM», ο Δημήτρης Κόλιας, αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος «Ίκαρος», του φορέα που θα αναλάβει το κόστος ανακατασκευής του. Σύμφωνα με τον κ. Κόλια, η συγκεκριμένη προσπάθεια για την Dakota 49-2622 «Ποσειδών», που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, είναι εφικτό να ολοκληρωθεί γρήγορα, αφού δε θα είναι απαραίτητο το αεροσκάφος να μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις ειδικού εργοστασίου ιστορικών αεροσκαφών στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως είχε γίνει με το Spitfire MJ755, που συμμετέχει πλέον στις στρατιωτικές παρελάσεις. «Έχουμε ήδη προχωρήσει σε ενέργειες για το συγκεκριμένο Douglas C-47 Skytrain το οποίο πρέπει να φτιαχτεί. Και θα φτιαχτεί πάρα πολύ σύντομα. Ξέρουμε τι γίνεται με το αεροσκάφος. Με το που θα φύγει για την Αγγλία το Harvard (άλλο αεροσκάφος) που προγραμματίζουμε να ανακατασκευαστεί εκεί όπως επισκευάστηκε το Spitfire, προχωράμε και με αυτό το αεροσκάφος-θρύλο» προσέθεσε ο κ. Κόλιας. Ο ίδιος εξήγησε και τους λόγους που η επαναφορά σε πτητική κατάσταση του συγκεκριμένου ιστορικού αεροσκάφους Dacota θα γίνει τελικά στην Ελλάδα. «Για το συγκεκριμένο αεροπλάνο ξέρουμε τι γίνεται και τι θα γίνει με τα ανταλλακτικά. Πού θα τα βρούμε, πώς θα τα βρούμε στην Ελλάδα αλλά, αν χρειαστεί, και από το εξωτερικό» εξήγησε ο αντιπρόεδρος του «Ίκαρος», επισημαίνοντας πως είναι δύσκολο υπό τις παρούσες συνθήκες να μετακινηθεί για την ανακατασκευή του το θρυλικό μεταγωγικό που συμμετείχε στον πόλεμο της Κορέας. «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να το έχει αυτό το αεροπλάνο»Ο κ. Κόλιας εξήγησε πως όλα όσα θα γίνουν στο Dakota 49-2622 «Ποσειδών» θα γίνουν στην Ελλάδα, με μοναδική ενδεχόμενη εξωχώρια επισκευή αυτή ενός φτερού κι εφόσον χρειαστεί κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον κ. Κόλια, «η κινητοποίηση θα είναι πλήρης ώστε να πετάξει το αεροσκάφος. Θα φέρουμε και ειδικό κλιμάκιο μηχανικών στην Ελλάδα, οι οποίοι, μαζί με τους εξαιρετικούς έλληνες μηχανικούς, θα συνδράμουν ώστε να μπορέσουμε να ανακατασκευάσουμε το αεροσκάφος. Η Dakota αυτή είναι εξάλλου σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τα άλλα αεροπλάνα (Spitfire και Harvard), οπότε είναι απαραίτητη μόνο μια μερική ανακατασκευή στην Ελλάδα. Το σχέδιο γι’ αυτό το αεροπλάνο το έχουμε δει πολύ ζεστά. Είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι πως, με τη συνεργασία και τη θετική διάθεση που υπάρχει και από την ΠΑ της χώρας, θα προχωρήσει το πρότζεκτ της Dakota αυτής πολύ άμεσα, ώστε μέσα στο 2022 ακόμη και να το έχουμε ολοκληρώσει. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να το έχει αυτό το αεροπλάνο…» τόνισε ο κ. Κόλιας. Φεύγει για το Ηνωμένο Βασίλειο το δεύτερο ιστορικό αεροσκάφοςΟι προσπάθειες να βρεθούν ξανά στους ουρανούς ιστορικά αεροσκάφη, με όλα τα οφέλη προβολής και εικόνας που μπορεί να λάβει η χώρα, έχουν και μια άλλη προοπτική: «Η Ελλάδα να γίνει μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια μια χώρα που έχει ένα αξιόλογο σμήνος ιστορικών αεροσκαφών και θα μπορεί να λαμβάνει μέρος σε διεθνείς εκθέσεις» ανέφερε ο νόμιμος εκπρόσωπος του ιδρύματος. Ο κ. Κόλιας εξήγησε πως άμεσα, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, αναμένεται να φύγει από τη χώρα για να ανακατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και το δεύτερο αεροσκάφος (Harvard), που θα πετά σε μερικούς μήνες. «Είχαμε μερικές καθυστερήσεις στην περίπτωση του Harvard που τις έφερε η πανδημία, αλλά είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε πως το vintage αυτό αεροπλάνο φεύγει πια από την Ελλάδα για να γυρίσει πλήρως ανακατασκευασμένο, σε πτητική κατάσταση» ανέφερε. «Το Ίδρυμα υπέγραψε τη σύμβαση για την ανακατασκευή του με το The Spitfire Company (Biggin Hill) στο Heritage Hangar της εταιρείας του ΗΒ, έχουμε συμφωνήσει τα πάντα με την Πολεμική Αεροπορία και η ανακατασκευή του Harvard θα διαρκέσει περίπου έναν χρόνο. Είναι λίγο περισσότερος χρόνος από αυτόν που ελπίζαμε, αποτέλεσμα ενός… γεμάτου με τρία Spitfire και δύο ακόμη Harvard υποστέγου της εταιρείας, που επίσης ανακατασκευάζονται στον ίδιο χώρο. Στη συνέχεια θα έχουμε όμως πια ως Ελλάδα και ένα… ιστορικό εκπαιδευτικό για τους μελλοντικούς χειριστές του Spitfire MJ755» τόνισε ο κ. Κόλιας αναφερόμενος στο δεύτερο ιστορικό αεροπλάνο που θα αποκτήσει η Ελλάδα. Σχεδιάζονται οι πρώτες διεθνείς παρουσίες του ελληνικού Spitfire MJ755 Με δεδομένη τη λειτουργία των σπάνιων ανακατασκευασμένων ιστορικών αεροσκαφών και ως αντιπροσώπων σημαίας (flag carriers) της Ελλάδας στο εξωτερικό, ο κ. Κόλιας αποκάλυψε πως μια παρουσία σε διεθνή airshow, προσεκτικά επιλεγμένη με δεδομένες και τις προκλήσεις που φέρνει η πανδημία, βρίσκεται στα πρώτα στάδια σχεδιασμού. «Στόχος είναι, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αεροσκάφη όπως το Spitfire MJ755 αρχικά να πηγαίνουν σε εκθέσεις, εκδηλώσεις και αεροπορικά σόου πετώντας. Τέτοιες πάρα πολύ σημαντικές εκδηλώσεις γίνονται αρκετές στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία και έχουν παραληφθεί ήδη από πολλά κράτη προσκλήσεις για το Spitfire σε πρώτη φάση» εξήγησε ο κ. Κόλιας. Ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «Ίκαρος» τόνισε πως με τη συνεργασία της Πολεμικής Αεροπορίας, με τα χρώματα της οποίας πετά και θα πετά το αεροσκάφος, θα γίνει και η επεξεργασία όλων αυτών των πληροφοριών-αιτήσεων. Και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ξεκαθαρίσει εάν το Spitfire MJ755 (που πέταξε πάνω από Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις εθνικές εορτές) θα πάρει μέρος σε τέτοιες εκδηλώσεις εκπροσωπώντας την Ελλάδα. Μια πιθανή, «εφόσον όλα πάνε καλά μέσα στην κινητικότητα που υπάρχει στις σχετικές εκθέσεις», πρώτη παρουσία εκτός των συνόρων, στη Γερμανία, ίσως καταστεί εφικτή τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με το Ίδρυμα «Ίκαρος» να είναι έτοιμο να συνδράμει και οικονομικά γι’ αυτό. (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ) |
Archives
May 2024
CategoriesClick to set custom HTML
Click to set custom HTML
|