ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΕΡΙΔΟΥ Η Ανθούλα Αλεξάνδρου είναι μια γυναίκα σύμβολο, μια γυναίκα δραστήρια, δημιουργική, γεμάτη καλοσύνη και προσφορά! Χαίρεσαι τη φιλία της, την αγάπη της και απολαμβάνεις την παρέα της! Έχει τόσα να σου πει και πολλά να μάθεις από αυτή. Η ζωή της είναι ένα με τη φωτογραφία! Φωτογραφία και φωτογραφική ένα με την Ανθούλα! Από παιδί μυήθηκε στη φωτογραφία. Από 12 χρόνων μπήκε σε «σκοτεινό θάλαμο». Είναι η πρώτη γυναίκα που δούλεψε σε «σκοτεινό θάλαμο»!
Οι φωτογραφίες της απίστευτα υπέροχες! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ! Υπήρξε φωτογράφος μεγάλων προσωπικοτήτων, πολιτικών κ.α. Είναι μέλος της ΦΕΚ (Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου) από το 1995. Χρησιμοποιώντας το σχέδιο της πρόωρης αφυπηρέτησης, εγκαταλείπει το ΡΙΚ, όπου εργάστηκε στη θέση Συντονιστή Προγραμμάτων Τηλεόρασης μέχρι το 2000. Αμέσως δραστηριοποιείται στη ΦΕΚ, στο χώρο που την εκφράζει και που υπεραγαπά! Από το 2001 είναι μέλος Διοικητικών Συμβουλίων της ΦΕΚ και τα τελευταία 6 χρόνια είναι Γραμματέας στο Τμήμα Λευκωσίας. Με τη φωτογραφία ασχολείται πριν ακόμα πάει δημοτικό. Ο πατέρας της, της χαρίζει ένα μαύρο… κουτί… Ήταν η πρώτη της φωτογραφική μηχανή! Έχει αλλάξει αρκετές φωτογραφικές μηχανές, οι οποίες σήμερα αποτελούν μια αξιόλογη συλλογή στο γραφείο της! Λαμβάνει μέρος σε τοπικούς και διεθνείς διαγωνισμούς με αρκετή επιτυχία. Το 2015, η FIAP (Διεθνής Ομοσπονδία Φωτογραφικής Τέχνης) την τίμησε με τον τίτλο EFIAP/b και ακολούθησαν άλλοι διεθνείς τίτλοι, όπως AISF, RISF3, FICS. Με την Ανθούλα είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνομιλία, σχετικά με τη Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου και τη δραστηριότητά της γενικότερα. -Ανθούλα από πότε άρχισες ν’ ασχολείσαι με τη φωτογραφία; «Προτού ακόμα φοιτήσω στο Δημοτικό σχολείο. Από τότε άρχισα ν’ ασχολούμαι με τη φωτογραφία! Πιστεύω και το λέω πάντα ότι «Γεννήθηκα με μια φωτογραφική στο χέρι!» Όταν αργότερα φοίτησα στην Αμερικάνικη Ακαδημία και δεν είχε πολλά λεφτά ο πατέρας μου για να μου πληρώσει τα δίδακτρα, εγώ επέμενα να μείνω εκεί, σ’ αυτό το σχολείο και να τα πληρώσω εγώ. Έτσι, έβγαζα φωτογραφίες από τις διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου και πληρωνόμουν από τις συμμαθήτριες μου. Με αυτό τον τρόπο, πλήρωνα τα δίδακτρά μου για το σχολείο όπου φοιτούσα! Επίσης, έφτιαχνα κάρτες από φωτογραφίες ξένων ηθοποιών που έπαιζαν σε σειρές στην Κυπριακή τηλεόραση και τις πουλούσα σε φίλες και συμμαθήτριές μου που ενδιαφέρονταν και έτσι πλήρωνα και πάλι τα δίδακτρά μου! Οι νέες κοπέλες τότε είχαν μανία με τους ηθοποιούς που έπαιζαν στην τηλεόραση, όπως Ρίτσαρ Τσιάμπελεν ως «Δρ. Κιλνταίρ», την Ελίζαμπεθ Τέϋλορ, τον Τζον Χάνσον, κ.α.» -Πόσων χρόνων ήσουνα όταν μπήκες σε «σκοτεινό θάλαμο» για να καθαρίσεις φιλμ; «Από 12 χρόνων μπήκα σε «σκοτεινό θάλαμο» και ήμουν η πρώτη γυναίκα που δούλεψα σε «σκοτεινό θάλαμο»! -Ποια ήταν πιστεύεις πρώτη σου επιτυχία; «Δεν υπήρχαν τότε πρώτοι και δεύτεροι φωτογράφοι. Προσωπικά, σ’ όλη μου τη ζωή ήμουν με μια φωτογραφική στο χέρι και παράλληλα στο «σκοτεινό θάλαμο». Αργότερα είχα και στο σπίτι μου «σκοτεινό θάλαμο»!» -Έγχρωμα φιλμ τυπώσατε ποτέ; «Ναι, είμαστε οι πρώτοι, εγώ και ο πατέρας μου, που τυπώσαμε έγχρωμα φιλμ, γύρω στο 1960 – 61.» -Πώς έγινε αυτό; «Να σας πω. Ο πατέρας μου δανείστηκε ένα έγχρωμο βιβλίο και φωτογραφήσαμε τις σελίδες όλες. Το μελέτησε ο πατέρας μου και έφερε τα φάρμακα και τυπώσαμε το πρώτο έγχρωμο φιλμ στην Κύπρο, το οποίο ακόμη το έχω φυλαγμένο!» -Πότε «μυήθηκες» και πώς στην ΦΕΚ; «Το 1995. Ένας φίλος με έγραψε στην Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου. Όμως, λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, δεν είχα χρόνο να είμαι ενεργό μέλος. Πήρα το σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης του ΡΙΚ και από την 01.01.2000 ανήκω επίσημα και ενεργά στη Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου και έκτοτε είμαι και στα Διοικητικά Συμβούλια της ΦΕΚ, αρχικά σαν απλό μέλος, στη συνέχεια σαν αντιπρόεδρος και τα τελευταία οκτώ χρόνια, στη θέση Γραμματέα του Τμήματος Λευκωσίας. Παράλληλα, είμαι μέλος σε τέσσερις υποεπιτροπές της Λευκωσίας και του Διοικητικού Κεντρικού Συμβουλίου.» -Ανθούλα, είχες κάποιους στόχους στη ζωή σου; «Από μικρή είχα τρεις στόχους – όνειρα. Πρώτον τη φωτογραφία, δεύτερον το ΡΙΚ και τρίτον την οικογένεια, όπως κάθε γυναίκα. Ευτύχησα να αποκτήσω και να εξυπηρετήσω και τους τρεις στόχους!» -Η φωτογραφία σου άνοιξε νέους ορίζοντες; «Ναι, είχα γνωριμίες και επαφές με διάφορες προσωπικότητες, Κύπριους πολιτικούς και ξένους.» -Μίλησε μας για την ΦΕΚ. Τι κάνει ακριβώς, ποιοι οι σκοποί της; «Η Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου είναι ένας οργανισμός αποκλειστικά πολιτιστικός. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι άνθρωποι που αγαπούν την φωτογραφία και κατά συνέπεια δουλεύουν αφιλοκερδώς. Επίσης, η Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου είναι ο επίσημος οργανισμός που εκπροσωπεί την Κύπρο σε διεθνή συνέδρια και φωτογραφικές συναντήσεις σε χώρες του εξωτερικού. Υπάρχουν τα τμήματα Λευκωσίας, Λεμεσού και Πάφου, με τα δικά τους Διοικητικά Συμβούλια. Παράλληλα, συνεργάζεται με τις χώρες μέλη αυτών των Διεθνών Οργανισμών. Διοργανώνει και η ΦΕΚ διεθνείς εκδηλώσεις και διαγωνισμούς. Από το 2007, που διοργάνωσε δειλά – δειλά τον πρώτο της διεθνή διαγωνισμό. Να πούμε ότι η ΦΕΚ ιδρύθηκε το 1963. Τα τελευταία χρόνια, ο διεθνής διαγωνισμός μας έγινε ετήσιος. Ο φετινός λήγει 20 Μαΐου. Θα ακολουθήσει η κρίση του διαγωνισμού τον Ιούνιο, με Κύπριους και διεθνείς κριτές.» -Ανθούλα, γνωρίζω ότι εργαζόσουν στο ΡΙΚ. Ποια ήταν τα καθήκοντα σου εκεί; «Η βασική θέση ήταν Συντονιστής Προγραμμάτων Τηλεόρασης (παραγωγός εκπομπής συνεχείας). Όμως, δούλευα 37 χρόνια βάρδιες! Παράλληλα, είχα την ευθύνη της ετοιμασίας της Υπηρεσίας μας, καθώς και της παραγωγής του «Δεν Ξεχνώ» (φιλμάκια), που άρχισε το 1975 και κράτησε μέχρι το 1992. Επίσης, δημιούργησα το πρώτο αρχείο προγραμμάτων και εκπομπών της τηλεόρασης. Το 1966, με την έναρξη των προγραμμάτων σε βίντεο. (Οκτώβριο του 1966). Είχα, επίσης, την ευθύνη να φροντίζω για τις εγγραφές σε βίντεο τα διάφορα προγράμματα.» -Μίλησε μας για το θέμα της «διαγραφής» της σειράς «Κατωθκιόν της Μαδαρής» που προέκυψε. «Όταν ολοκληρώθηκε η προβολή της σειράς, δόθηκε διαταγή από τη διεύθυνση του ΡΙΚ να διαγραφεί ολόκληρη η σειρά, που αποτελείτο από 21 επεισόδια. Εκείνη τη μέρα προβληματίστηκα πάρα πολύ, γιατί δεν ήθελα να δεχτώ αυτή την παράλογη οδηγία! Όμως, ήμουν πολύ νέα τότε και καινούρια στην Υπηρεσία και σκέφτηκα να μην «διαγράψω» ολόκληρη τη σειρά! Αποφάσισα να κρατήσω το πρώτο, το μεσαίο και το τελευταίο επεισόδιο. Έτσι, «έκρυψα» μέσα στην αποθήκη τις ταινίες αυτές, οι οποίες έμειναν για σαράντα τρία χρόνια στην ίδια θέση, χωρίς κανένας να γνωρίζει τίποτα!!! Τον πρώτο καιρό είχα μεγάλη αγωνία μην ανακαλυφθούν και έχω επιπτώσεις! Έτυχε ο παραγωγός πολιτιστικού προγράμματος του ΡΙΚ να έχει ως θέμα τις πρώτες σειρές του ΡΙΚ. Ήταν αναπόφευκτο να μην αναφερθεί και στη σειρά «Κατωθκιόν της Μαδαρής». Επικοινώνησε μαζί μου και του ανάφερα που μπορούσε να βρει τα τρία επεισόδια που δεν είχαν διαγραφεί και είχα «κρύψει» τότε εγώ. Και τα βρήκε! Και φυσικά χάρηκαν όλοι γι’ αυτό το συμβάν! Δεν πίστευα ποτέ μου ότι, η τότε «παρανομία» μου, που με κράτησε ατέλειωτες νύκτες ξύπνια, σήμερα θα επιβραβευόταν!!» Ανθούλα μου, σου εύχομαι κάθε επιτυχία, σε ό,τι και αν κάνεις!
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|