ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΕΡΙΔΟΥ Ο Μάριος Μελετίου είναι ένας αξιόλογος Μουσικοσυνθέτης με πολύχρονη και πολύ πλούσια δράση, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Τον γνωρίζω εδώ και αρκετά χρόνια και τον θαυμάζω για την ποικίλη και πολυδιάστατη δραστηριότητά του. Όμως, το πιο σημαντικό είναι ο αδαμάντινος χαρακτήρας του, η καλοσύνη και η ευγένειά της ψυχής του που σε σκλαβώνει! Αγαπά τον κόσμο και ο κόσμος τον υπεραγαπά, και αυτό το απέδειξε και το αποδεικνύει στις πάμπολλες συναυλίες που κάνει με τη Λαϊκή Ορχήστρα του ΡΙΚ. Με σοβαρές μουσικές σπουδές άρχισε τη σταδιοδρομία του από το 1967, δημιουργώντας το νεανικό συγκρότημα ACES που σημείωσε παγκύπρια επιτυχία. Σε παγκύπριο διαγωνισμό μουσικών συγκροτημάτων κατέλαβε την πρώτη θέση. Κυκλοφόρησε τραγούδια του που αρκετά έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Συνθέσεις του Μάριου Μελετίου υπάρχουν σε πάνω από 40 δίσκους/CDs. Συνεργάστηκε με επώνυμους καλλιτέχνες όπως οι Δάκης, Πασχάλης, Πέτρος Γαϊτάνος, Κωνσταντίνα, Διονύση Θεοδόση, Άντρη Κωνσταντίνου, Ζανέτ Καπούλια, Γιάννη Σαββιδάκη, Φανή Πολυμέρη, Αλέξια, Αντώνη Κουτρούπη κ.α.
Θεωρείται ο καλλιτεχνικός νονός επώνυμων Κυπρίων καλλιτεχνών, έχει επενδύσει με τη μουσική του πολλά ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση, θεατρικά, τηλεοπτικά έργα, τηλεοπτικές σειρές, κυπριακά σκετς κ.α. Συνεργάστηκε με το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου γράφοντας μουσική για έργα που ανέβασε, όπως «Και τα πουλιά στοιχηματίζουν», «Καπετάν Γιακουμής», «Μπαμπάδες με ρούμι» κ.α. Το 1966 προσλαμβάνεται σαν συνεργάτης στο μουσικό τμήμα του ΡΙΚ και αργότερα σαν συνεργάτης μουσικών προγραμμάτων. Το 1971 διορίζεται μόνιμος υπάλληλος στο ΡΙΚ. Έχει στο ενεργητικό του πολλές επιτυχημένες συναυλίες, η σημαντικότερη των οποίων είναι αυτή που έδωσε στις 13 Οκτωβρίου 1977 στο Ηρώδειο, στην Αθήνα, με την «Ορχήστρα ποικίλης μουσικής» και τη χορωδία της ΕΡΤ, με ερμηνεύτρια την Αλέξια με το Λαϊκό Συμφωνικό Ορατόριο του «Αμμόχωστος Λεμονανθούσα μου Κυρά» σε ποίηση και στίχους της τότε Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κλαίρης Αγγελίδου, με διευθυντή ορχήστρας το Ραφαήλ Πυλαρινό. Το 1986 κερδίζει το πρώτο βραβείο στο 2ο «Διαγωνισμός Μεσογειακού Τραγουδιού» στο Παλέρμο της Σικελίας, με το τραγούδι του «Να ‘ξερες» σε στίχους Φοίβου Γάβρη και ερμηνευτή το Γιάννη Ιωάννου. Το 1989 αντιπροσωπεύει την Κύπρο στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Γιουροβίζιον με το τραγούδι του «Απόψε ας βρεθούμε», παίρνοντας την 11η θέση σε στίχους της συζύγου του Έφης Μελετίου και ερμηνευτές το Γιάννη Σαββιδάκη, και τη Φανή Πολυμέρη. Το τραγούδι κυκλοφορεί μαζί με άλλα στη Γαλλία, Ολλανδία, Πορτογαλία στα ελληνικά και αγγλικά σε δίσκο, και στην Αυστρία στα γερμανικά. Ας σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των τραγουδιών του είναι γραμμένα σε στίχους της Έφης Μελετίου. Το 1990 σε Παγκύπριο Διαγωνισμό για τη σύνθεση του «Ύμνου της Λαπήθου»κερδίζει το διαγωνισμό. Έχει διασκευάσει και ενορχηστρώσει την κυπριακή μουσική που ακουγόταν για μερικά χρόνια σε όλα τα αεροπλάνα των Κυπριακών Αερογραμμών, καθώς και σε όλα τα γραφεία της εταιρείας ανά τον κόσμο. Πολλές φορές έχει τιμηθεί για τη μουσική και πολιτιστική του προσφορά από πολλά Υπουργεία, από διάφορους φορείς, δήμους και κοινότητες! Ό,τι και να πω είναι λίγο για το Μάριο Μελετίου. Το 2000 γίνεται ένα μεγάλο και αξιοσημείωτο μουσικό βήμα του Μάριου Μελετίου. Είναι η δημιουργία της Λαϊκής Ορχήστρας του ΡΙΚ, την οποία και διευθύνει μέχρι σήμερα. Ο Μάριος Μελετίου μας μιλά σήμερα για την όλη δραστηριότητά του και για την αγάπη του για τη μουσική. Μάριε, από πότε άρχισες να ασχολείσαι με τη Μουσική; Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου! Στα 12 μου χρόνια άρχισα να παίζω μόνος μου κιθάρα και μόνος μου έμαθα! Στα 15 μου «γνώρισα το πιάνο», αυτή τη μαγεία! Από τότε δεν έχω σηκωθεί από το πιάνο. Ακολούθησαν οι σπουδές μου στη μουσική, πιάνο, αρμονία κ.λπ. Πότε και πώς προέκυψε η δημιουργία της Λαϊκής Ορχήστρας του ΡΙΚ; Μετά από μια ιδέα του Προέδρου του ΡΙΚ Αντώνη Δράκου, το Δεκέμβριο του 1999 δημιούργησα τη Λαϊκή Ορχήστρα ΡΙΚ με πρώτη εμφάνιση στις 10 Απριλίου 2000, στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας. Μέχρι σήμερα έχουμε δώσει 149 πετυχημένες συναυλίες και αυτό γιατί το κοινό αγκάλιασε θερμά αυτό που προσφέρουμε! Πόσους δίσκους έχεις βγάλει; Τραγούδια μου βρίσκονται σε 43 δίκους/CD. Βέβαια έχω ολοκληρωμένα έργα μου όπως «Λεμονανθούσα μου Κυρά Αμμόχωστος», δίσκο με το Δάκη, τον Πέτρο Γαϊτάνο κ.α. Ποιοι ήταν οι πιο σημαντικοί σταθμοί της ζωής σου ως μουσικός; Η εμφάνισή μου στο Ηρώδειο το 1997 με το έργο «Λεμονανθούσα μου Κυρά Αμμόχωστος», σε στίχους Κλαίρης Αγγελίδου, τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, τη χορωδία της ΕΡΤ με σολίστ την Αλέξια και ενορχήστρωση-διεύθυνση Ραφαήλ Πυλαρινού. Επίσης, το δεύτερο μου Λαϊκό Συμφωνικό Ορατόριο, «Ωδή στον Άγιο Κασσιανό», με τον Πέτρο Γαϊτάνο, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη χορωδία Λέανδρος Σίταρος με τη Μάρω Σκορδή και το Ραφαήλ Πυλαρινό. Άλλος σημαντικό σταθμός στη ζωή μου ήταν η δημιουργία της Λαϊκής Ορχήστρας ΡΙΚ που με έφερε πάρα πολύ κοντά στο κοινό, γιατί πάντα το σέβομαι! Μάριε, πώς συνδυάζεις τη δουλειά σου στο ΡΙΚ με τη διεύθυνση της Λαϊκής Ορχήστρας; Δεν υπήρχε καλύτερος συνδυασμός, αν και η διεύθυνση της Ορχήστρας δεν ήταν – αυστηρά ομιλούντες – μέσα στα γραπτά καθήκοντά μου, εντούτοις δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η εργασία μου εκεί ήταν μέσα στη Μουσική, στην παραγωγή και παρουσίαση προγραμμάτων, στις ηχογραφήσεις ορχήστρας, οπότε αυτά τα στοιχεία έδεσαν μεταξύ τους! Θα ήταν υποκρισία να μην παραδεχτώ – όπως παραδέχεται και όλος ο κόσμος – ότι η Λαϊκή Ορχήστρα ΡΙΚ ήταν ανάμεσα στις μεγάλες προσφορές που έκανε το ΡΙΚ προς το κοινό! Ευχαριστώ το ΡΙΚ για την ευκαιρία που μου έδωσε να δημιουργήσω την Ορχήστρα αυτή, αλλά και γενικά την για χρόνια βοήθεια που μου παρείχε σαν συνθέτη και μουσικού. Υπήρχε ανταπόκριση απ’ ότι γνωρίζω, γιατί ερχόμουν κι εγώ σχεδόν σε όλες τις συναυλίες. Όμως γιατί πιστεύεις ότι γέμιζαν οι αίθουσες; Τι ήταν αυτό που τους «τραβούσε»; Μήπως το γεγονός ότι ήταν και δωρεάν; Όλες οι συναυλίες της Λαϊκής Ορχήστρας ΡΙΚ ήταν επιτυχημένες. Τόσο από άποψη προσέλευσης του κόσμου, αλλά και για την εντύπωση που τους έκανε η παρουσίαση του προγράμματος των συναυλιών. Διάλεγα τις καλύτερες φωνές, τους καλύτερους μουσικούς, τα καλύτερα τραγούδια! Δούλευα σκληρά στην ετοιμασία των συναυλιών και το αποτέλεσμα το νιώθει ο κόσμος! Όσο αφορά τη δωρεάν είσοδο, θέλω να πω για πρώτη φορά – μια και με προκάλεσες – τα εξής. Η Λαϊκή Ορχήστρα ΡΙΚ δημιουργήθηκε με όρο να δίνει δωρεάν παραστάσεις και βέβαια να προωθεί τους Κύπριους καλλιτέχνες! Η Ορχήστρα αυτή «χάλασε την πιάτσα». Μέχρι τότε όλες οι συναυλίες σε πόλεις και χωριά είχαν είσοδο! Μετά τη δημιουργία αυτής της Ορχήστρας και την ανταπόκριση που είχαν σε όλη την Κύπρο, Δήμοι και Κοινότητες προσπαθούσαν να προσφέρουν στο κοινό τους δωρεάν παραστάσεις, βρίσκοντας ίσως και διάφορες χορηγίες! Ο καθένας μπορεί να κρίνει σήμερα και να συγκρίνει την προσέλευση του κοινού στις συναυλίες της Ορχήστρας με άλλες δωρεάν συναυλίες! Εδώ και έξι χρόνια έχεις αφυπηρετήσει από το ΡΙΚ, όμως διατηρείς τη θέση του Διευθυντή της Λαϊκής Ορχήστρας; Με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΡΙΚ συνεχίζω να έχω και να διευθύνω την Ορχήστρα που εγώ ίδρυσα! Πόσο αγαπάς αυτό που κάνεις Μάριε; Δεν το αγαπώ μόνο. Το λατρεύω! Κάνοντας ένα απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας σου, τι έχεις αποκομίσει; Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος με την πορεία μου ως μουσικοσυνθέτης μέσα στην κοινωνία! Πολύ τυχερός που από 18 χρονών μέχρι τα 62 μου χρόνια ήμουν στο ΡΙΚ! Ακόμα μία φορά λέω ότι αυτό βοήθησε πάρα πολύ στην προβολή των έργων μου. Όλα θα μπορούσαν να ήταν και καλύτερα – αυτό βέβαια θα ήταν πλεονεξία από μέρους μου – αλλά θα μπορούσαν να ήταν και χειρότερα! Μέσα μου συγκρατώ μόνο το ότι όλα αυτά τα τραγούδια, μουσικές επενδύσεις σε θέατρα, ορατόρια κ.λπ. τα δημιούργησα παράλληλα και χωρίς να «ενοχλώ» καθόλου την οικογένειά μου! Γι’ αυτό και μόνο είμαι ευχαριστημένος από την πορεία μου στην κοινωνία! Τώρα τι να αναμένουμε; Για το 2017 έχω προγραμματισμένες αρκετές συναυλίες, όμως δεν μπορώ να τις αναφέρω όλες με τις ημερομηνίες τους. Σίγουρα στις 6 Μαρτίου, ημέρα Δευτέρα, ετοιμάζω ένα μεγάλο αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι, με αφορμή την ημέρα της γυναίκας, στο Δημοτικό Θέατρο Λατσιών. Μάριε μου, σου εύχομαι κάθε επιτυχία σε ό,τι κάνεις!
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|