ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΛΟΪΖΟΥ Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Φίλιος Φυλακτού, μίλησε στη «Μ» για τις θέσεις της Οργάνωσης για το Νέο Σύστημα Διορισμών (ΝΣΔ) των εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζοντας τις όποιες μεταρρυθμίσεις εξαγγέλλονται από το 2005 στο χώρο της παιδείας ως πυροτεχνήματα. Όπως ανέφερε στη συνέντευξη του ο κ. Φυλακτού, εάν τα 350 μέλη της ΠΟΕΔ διασφαλίζονταν ως «Αορίστου Χρόνου» τότε δεν θα αντιδρούσαν αν η πολιτεία αποφάσιζε να εφαρμόσει οποιοδήποτε σύστημα διορισμών επιθυμούσε. Απαντήσεις, όμως, ζητούν και σε ερωτήματα όπως το πώς θα σταματήσει η αναπαραγωγή νέων εργαζομένων «Αορίστου Χρόνου», πόσες είναι οριστικά οι θέσεις που θα διατεθούν με το ΝΣΔ κ.α. Όσο αφορά τις απεργίες της ΠΟΕΔ και τις αντιδράσεις των γονιών προς αυτές, ο κ. Φυλακτού είπε πως όταν δεν αφήνεται άλλη επιλογή καταλήγουν στο έσχατο αυτό μέτρο των απεργιών, ενώ οι γονείς πρέπει να συστρατευθούν μαζί τους για να επιλυθούν κρίσιμα ζητήματα της καθημερινότητας των σχολείων.
Βάσει του ΝΣΔ οι υποψήφιοι θα καταταχθούν σε Πίνακα Διορισίμων με μοριοδότηση στην οποία θα περιλαμβάνεται και η εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Γιατί όσοι υπηρετούν ως Συμβασιούχοι και Αντικαταστάτες κινδυνεύουν να απωλέσουν την εργασία τους, όπως λέτε; Επιβάλλεται να γίνει κατανοητό ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν επί σειρά ετών το εκπαιδευτικό σύστημα με οποιεσδήποτε συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και έχουν συμπληρώσει υπηρεσία που αθροιστικά ξεπερνά τους 30 μήνες, η πολιτεία έχει υποχρέωση να τους μετατρέψει σε εργοδοτούμενους «Αορίστου Χρόνου». Δεν το λέει η ΠΟΕΔ αλλά η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η νομοθεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας και πρόσφατες αποφάσεις του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών. Οι Συμβασιούχοι και οι Αντικαταστάτες δεν νοείται να διεκδικήσουν τον επαναδιορισμό τους μέσα από το ΝΣΔ, έστω και με την όποια μοριοδότηση, γιατί η νομοθεσία επιβάλλει την αναγνώρισή τους ως εργοδοτούμενοι «Αορίστου Χρόνου». Το να αγνοηθεί αυτό το αναφαίρετο δικαίωμά τους και να μπουν στη διαδικασία του διαγωνισμού κινδυνεύουν να απωλέσουν την εργασία τους, για πολλούς και διάφορους λόγους, την οποία στην ουσία έπρεπε να έχουν διασφαλισμένη. Η μη αναγνώριση ενός αριθμού εκπαιδευτικών ως «αορίστου χρόνου» προβάλλεται ως το σημαντικότερο ίσως κομμάτι της αντίθεσης σας στην εφαρμογή του ΝΣΔ. Όντως έτσι είναι τα πράγματα; Δεν αντιδρούμε για την εφαρμογή του Συστήματος Διορισμών που ψηφίστηκε, με το οποίο ασφαλώς και έχουμε σημαντικές διαφωνίες επί της ουσίας. Αντιδρούμε έντονα γιατί, μέσα από τις πρόνοιές του, αφαιρείται το δικαίωμα 350 μελών μας να αναγνωριστούν ως εργαζόμενοι «Αορίστου Χρόνου». Με απλά λόγια, εάν διασφαλιστούν τα μέλη μας στη βάση του εργατικού δικαίου τότε, ενώ έχουμε άποψη για το ποιο θα μπορούσε να ήταν ένα εκσυγχρονισμένο σύστημα διορισμών, δεν θα αντιδρούσαμε αν η πολιτεία αποφάσιζε να εφαρμόσει οποιοδήποτε σύστημα διορισμών επιθυμούσε. Ακόμη και αν αυτό το σύστημα προνοούσε ότι οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται με εξετάσεις 100%. Κάνετε λόγο για σωρεία ζητημάτων και ερωτημάτων στα οποία δεν έχει δοθεί απάντηση από το ΥΠΠ και ότι φέρουν ευθύνη και οι βουλευτές. Σε ποια ζητήματα αναφέρεστε; Τους τελευταίους τρεις μήνες το θέμα του ΝΣΔ συζητήθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας. Οι βουλευτές-μέλη της Επιτροπής έθεσαν συγκεκριμένα ερωτήματα ξεκαθαρίζοντας ότι ήθελαν τις απαντήσεις γραπτώς, ώστε να δεσμεύεται το Υπουργείο Παιδείας και Νομική Υπηρεσία. Τόνισαν ότι σε περίπτωση που δεν δίνονταν γραπτές απαντήσεις δεν θα άναβαν το πράσινο φως για την εφαρμογή του ΝΣΔ. Τα ερωτήματα αυτά δεν απαντήθηκαν μέχρι και την ημέρα ψήφισης του ΝΣΔ στη Βουλή. Ποιοι εκπαιδευτικοί θα θεωρηθούν «Αορίστου Χρόνου» από αυτούς που έχουν σήμερα συμπληρωμένη αθροιστική υπηρεσία 30 μηνών; Πώς θα σταματήσει η αναπαραγωγή νέων εργαζομένων «Αορίστου Χρόνου»; Πόσες είναι οριστικά οι θέσεις κατά βαθμίδα και ειδικότητα που θα διατεθούν την πρώτη διετία εφαρμογής του ΝΣΔ; Γιατί δεν έχουν αναρτηθεί δειγματικά δοκίμια των εξετάσεων, εφόσον το ΥΠΠ είχε δεσμευτεί ότι θα τα αναρτήσει ένα χρόνο πριν τις εξετάσεις; Οι απεργίες κατά τις εργάσιμες ώρες των εκπαιδευτικών και σε περιόδους όπως η λήξη σχολικής χρονιάς δεν επηρεάζουν τους μαθητές, των οποίων η ευημερία πρέπει να είναι το κύριο μέλημα σας; Οι μαθητές είναι το κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών καθημερινά. Όταν όμως ο εκπαιδευτικός κόσμος εξαναγκαστεί να εφαρμόσει το έσχατο μέτρο αντίδρασης, αυτό της απεργίας, τότε δεν υπάρχει οτιδήποτε άλλο από το κλείσιμο των σχολείων. Μέτρο το οποίο εφαρμόζουμε σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις και όταν, δυστυχώς, δεν μας αφήνουν άλλη επιλογή. Ως προς την περίοδο εφαρμογής του μέτρου της απεργίας, αυτό όποτε και να γίνει δημιουργεί οπωσδήποτε μια αναστάτωση και ταλαιπωρία γιατί ολόκληρη η σχολική χρονιά είναι σημαντική. Στους γονείς που αντιδρούν στις απεργίες σας, που γίνονται σε εργάσιμες μέρες και ώρες και για τους ίδιους, τι έχετε να πείτε; Να συστρατευθούν μαζί μας για να επιλύσουμε σημαντικά και κρίσιμα ζητήματα της καθημερινότητας των σχολείων μας, γιατί οι μεταρρυθμίσεις-πυροτεχνήματα που από το 2005 εξαγγέλλονται μόνο, δεν οδηγούν πουθενά. «Η έναρξη της χρονιάς τον ερχόμενο Σεπτέμβριο δεν θα είναι σίγουρα ομαλή και αυτό το λέμε από τώρα», δηλώσατε στο ΚΥΠΕ στις 3 Ιουνίου. Τι εννοείτε με αυτό; Μιλάτε για νέα μέτρα αντίδρασης στο ΝΣΔ; Απαιτούμε από το ΥΠΠ να σταματήσει τις βαρύγδουπες διακηρύξεις για υποτιθέμενες μεταρρυθμίσεις και να εγκύψει στα καθημερινά προβλήματα των σχολείων. Πρέπει να εφαρμόσει τις απαραίτητες πολιτικές προς την κατεύθυνση του επαρκούς διοικητικού χρόνου των διευθυντικών ομάδων, της πρόληψης, διαχείρισης και αντιμετώπισης της παραβατικής/αποκλίνουσας συμπεριφοράς, της στήριξης των παιδιών με αυξημένες πιθανότητες αναλφαβητισμού κ.α. Ως ΠΟΕΔ απαιτούμε μέσα στο καλοκαίρι να ρυθμιστούν όλα αυτά τα ζητήματα, τα οποία ολόκληρος ο διδασκαλικός κόσμος θεωρεί κατά προτεραιότητα ζητήματα για δυναμικές διεκδικήσεις.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|