ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΕΡΙΔΟΥ Το Σατιρικό Θέατρο έδωσε παραστάσεις σε περιοδεία όλο το καλοκαίρι και ψυχαγώγησε το κοινό με ένα έργο καθαρά κυπριακό, που τιμά την Κύπρο και τις παραδόσεις μας. Αυτές τις μέρες όμως αρχίζουν οι εντατικές δοκιμές για τα νέα έργα και τη νέα σαιζόν γενικότερα. Με την ευκαιρία αυτή είχαμε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον Διευθυντή του Πολιτιστικού Κέντρου «Βλαδίμηρος Καυκαρίδης» κ. Κώστα Καυκαρίδη, ο οποίος μας μίλησε για όλα όσα πρόκειται να γίνουν με τη νέα χρονιά. Σας παραθέτω τη συνέντευξή του.
«Πειραματική» η περσινή χρονιά -Κύριε Καυκαρίδη, θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς πήγε η χρονιά που μας πέρασε όσο αφορά στα έργα και τις παραστάσεις σας. «Η περσινή χρονιά πήγε καλύτερα από τις τρεις προηγούμενες χρονιές (μετά την οικονομική κρίση). Είχαμε οκτώ παραγωγές, δύο στην Παιδική Σκηνή – που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία – ιδιαίτερα ο «Παπουτσωμένος Γάτος» ο οποίος ήταν μια παραγωγή του νέου σκηνοθέτη Μάριου Κακουλλή, που έβαλε τις δικές του πινελιές και δούλεψε με πολλές Video Art προβολές, πολύχρωμα εφέ και χρησιμοποίησε όλα τα μέσα της περιστροφικής σκηνής! Την περσινή χρονιά μπορούμε να την ονομάσουμε «πειραματική χρονιά» γιατί χρησιμοποιήσαμε ένα νεαρό σκηνοθέτη, τον Λέαντρο Ταλιώτη, στην Κεντρική Σκηνή, και στην Πάνω Σκηνή τον Ευριπίδη Δίκαιο – νέος κι αυτός σκηνοθέτης – με το έργο «Εμείς οι νέοι» που σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Φέραμε ένα νέο ρεύμα και πολύ νεανικό κοινό στο θέατρό μας»! -Κάποια άλλη συνεργασία που στιγμάτισε την περσινή χρονιά είχατε; «Ναι! Βεβαίως! Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με τον μόνιμο πια συνεργάτη μας Ελλαδίτη σκηνοθέτη και ηθοποιό, τον Θανάση Θεολόγη, ο οποίος παρουσίασε τον «Einstein» με μεγάλη επιτυχία που συζητήθηκε πολύ και πήρε θετικά σχόλια»! -Ποια άλλη παραγωγή της χρονιάς που πέρασε θεωρήσατε σημαντική κ. Καυκαρίδη; «Μια σημαντική παραγωγή της περασμένης χρονιάς ήταν και η «Φλαντρώ», σε σκηνοθεσία του Νεοκλή Νεοκλέους, με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Καυκαρίδου. Και αυτή είχε μια ιδιαίτερη επιτυχία, γιατί ήταν μια συγκλονιστική παράσταση σαν σύγχρονη ελληνική τραγωδία! Ένα έργο γεμάτο εντάσεις! Θέλω να σας αναφέρω και το επίμαχο έργο του Μιχάλη Πασιαρδή «Σα ‘ναν εχτές». Ήταν ένα ποιητικό έργο με μνήμες για την παράδοση και το παρελθόν μας που έκανε χιλιάδες θεατές να γελάσουν, αλλά και να κλάψουν από συγκίνηση! Το έργο αυτό ήταν μια μεγάλη παραγωγή του Σατιρικού Θεάτρου με δέκα ηθοποιούς και με σκηνοθέτες τον Στέλιο Καυκαρίδη και τον Κώστα Δημητρίου, οι οποίοι έπαιζαν επίσης μέσα στο έργο! Είχαν πρωταγωνιστικούς ρόλους! Επίσης, φιλοξενούμενοι συντελεστές στην παράσταση ήταν ο ηθοποιός Νεόφυτος Νεοφύτου και ο Μουσικός Μιχάλης Χατζημιχαήλ». -Με αυτό το έργο μπήκατε σε κάποιες περιπέτειες. Τι έγινε με την Γνωμοδοτική Επιτροπή του ΘΟΚ; «Να σας πω! Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΘΟΚ κατέταξε αυτό το έργο πρώτο με βαθμολογία 8.5, από 80 παραγωγές 20 θεατρικών σχημάτων για το σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ του 2016! Η Γνωμοδοτική Επιτροπή όμως του ΘΟΚ βαθμολόγησε την παράσταση «Σα ‘ναν εχτές» με βαθμό κάτω από τη βάση! Με αποτέλεσμα ν’ αφαιρεθούν από το Σατιρικό Θέατρο οι 4.000 ευρώ που είναι bonus για κυπριακό έργο! Αυτός ήταν και ο λόγος της διαμάχης μας με το ΘΟΚ»! -Πώς πηγαίνει το καλοκαιρινό σας έργο «Άιγια Κότσιηνη πού πάεις;» του Ανδρέα Κουκκίδη; «Η «Αίγια Κότσιηνη πού πάεις;» - το καλοκαιρινό μας έργο, στο οποίο είχαμε για πρώτη φορά τη συνεργασία της Όλγας Ποταμίτου - πηγαίνει πάρα-πάρα πολύ καλά! Συνεχίζεται και τώρα τον Σεπτέμβριο και θα κάνει σε σύνολο εξήντα παραστάσεις, από τις οποίες η σαράντα πέντε σε διάφορες κοινότητες από όλη την ελεύθερη Κύπρο. Αφήνει άριστες εντυπώσεις και σκορπά άφθονο γέλιο»! Νέες παραγωγές - Ας έρθουμε λοιπόν στη φετινή χρονιά. Τι θα έχουμε φέτος; «Το Σατιρικό Θέατρο είναι αυτή τη στιγμή ένα «εργοτάξιο» με τρεις παραγωγές! Άρχισαν ήδη οι δοκιμές σε εντατικούς ρυθμούς! Πρώτα ανεβαίνει στις 18 Σεπτεμβρίου το έργο της Παιδικής Σκηνής που διασκεύασαν και έγραψαν οι Μαρίνα Βρόντη και ο Βαλεντίνος Κόκκινος, εμπνευσμένο από το «Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας», του Ρόαλντ Νταλ. Τίτλος του έργου «Σοκολατοπεριπέτειες». Η Κεντρική Σκηνή θα παρουσιάσει το έργο «Κουαρτέτο για δύο» το Ανατόλι Κριμ, στις 14 Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη. Η τρίτη μας παραγωγή που θα ανέβει και πάλι από την Κεντρική Σκηνή είναι το έργο «Αυλαία και πάμε» του Νιλ Σάιμον, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη». - Τι ακολουθεί μετά από αυτές τις παραγωγές που αναφέρατε κ. Καυκαρίδη; «Ακολουθούν τα νέα έργα του ‘Θυμέλη 2017’. Έχουμε τον Ιανουάριο του 2017 το έργο του Χρίστο Μπόιτσεφ «Υπόγειος εκατομμυριούχος» σε σκηνοθεσία Σλάβκο Πέεφ, στην Κεντρική Σκηνή. «Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο» σε σκηνοθεσία Μαριάννας Καυκαρίδου. Είναι το δεύτερο έργο της Κεντρικής Σκηνής και η πρεμιέρα θα γίνει το Μάρτιο του ’17. Επόμενο έργο είναι ο «Αγνοούμενος» της Τουρκοκύπριας συγγραφέως Αλιγιέ Ουμμανέλ Αυτό παίχτηκε πέρσι στην τουρκική γλώσσα και φέτος θα παιχτεί στα ελληνικά»! -Για το καλοκαίρι τί έχουμε; «Ο Δεσπότης τζαι ο Γιαννής» του Μιχάλη Τερλικκά, σε σκηνοθεσία Στέλιου Καυκαρίδη είναι το καλοκαιρινό μας έργο». -Μετά τί έχουμε; «Το έγκλημα και τιμωρία» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη». -Για την Πάνω Σκηνή τί έχουμε; «Η Πάνω Σκηνή εκτός σχεδίου ‘Θυμέλη’ θα ανεβάσει τον Ιανουάριο το έργο του Κώστα Παπαγεωργίου «Οι Διαιτητές» σε σκηνοθεσία Σλάβκο Πέεφ. Τον Οκτώβριο του 2017 ο Τουρκοκύπριος Γιασάρ Ερσόι θα ανεβάσει το έργο «Συγγνώμη κύριε Μπους». Τετραετής φοίτηση στη Δραματική Σχολή -Εσείς κ. Καυκαρίδη πώς βλέπετε το σχέδιο ‘Θυμέλη’ του ΘΟΚ; «Εμείς ως Σατιρικό Θέατρο δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα σχέδια του ΘΟΚ, είτε λέγονται ‘Θυμέλη’ ή λέγονται κριτήρια! Εμείς είμαστε ένας μεγάλος Οργανισμός και πληρούμε με το παραπάνω όλα τα μετρήσιμα κριτήρια του ΘΟΚ. Για παράδειγμα, στην αποκεντρωτική δραστηριότητα, 21 περιοδείες και άνω παίρνεις όλους τους βαθμούς! Εμείς κάνουμε 150 περιοδείες! Τώρα όσο αφορά στους θεατές, όταν κάνεις 7.000 και άνω. Εμείς ξεπερνούμε τις 60.000 το χρόνο! Στα μη μετρήσιμα κριτήρια, όπως η ποιότητα εργασίας, καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, η γνωμοδοτική επιτροπή του ΘΟΚ μας βαθμολογεί με την πιο χαμηλή – δυστυχώς – βαθμολογία» -Μιλήστε μας λίγο για τη Δραματική Σχολή «Βλαδίμηρος Καυκαρίδης». Πώς πάει; «Η Δραματική Σχολή «Βλαδίμηρος Καυκαρίδης» λειτουργεί εδώ και 25 χρόνια! Είμαι ευτυχής που βλέπω τους απόφοιτους μας να διαπρέπουν στο Θέατρο και στην τηλεόραση! Φέτος είμαι τρισευτυχισμένος διότι η Σχολή αναγνωρίστηκε για τετραετή φοίτηση με Πτυχίο BA και λειτουργεί το τέταρτο έτος από φέτος»! -Πώς βλέπεις τα θεατρικά μας δρώμενα; «Πάμε πολύ καλά! Παρά τη μείωση της Κρατικής Επιχορήγησης – λόγω οικονομικής κρίσης – που πιστεύω η Κυβέρνηση θα αναθεωρήσει, όλος αυτός ο οργασμός θεατρικής παραγωγής μας φέρνει αισιοδοξία! Πιστεύω όμως ότι ο κύριος λόγος που υφίστανται αυτά τα σχήματα οφείλεται στην Κρατική Χορηγία, χωρίς αυτή κανένα Θέατρο δεν θα άντεχε πάνω από ένα χρόνο. Ούτε εμείς που αντέξαμε 33 χρόνια! Ομολογώ ότι εγώ έζησα εποχές πριν το 1971 που αγωνίζοντο ο Βλαδίμηρος Καυκαρίδης, ο Νίκος Παντελίδης και άλλοι να φτιάξουν θιάσους, αλλά οι οικονομικές δυσκολίες διέλυαν τα σχήματά τους σε ένα ή δύο το πολύ χρόνια! Και πρέπει οι νεότεροι να ξέρουν ότι η πρώτη επιχορήγηση που δόθηκε στο Ελεύθερο Θέατρο – εκτός από το ΘΟΚ – ήταν το 1983 μετά το θάνατο του Βλαδίμηρου Καυκαρίδη, όταν με κάλεσε ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Σπύρος Κυπριανού, και με ρώτησε τι χρειάζεται για να συνεχίσει το Θέατρο του Βλαδίμηρου. Τότε του είπα: Στέγη και οικονομική βοήθεια! Τότε μας δόθηκε το Θέατρο «Σιαντεκλαίρ» και φυσικά η πρώτη επιχορήγηση 5.000 λίρες! Από τότε η Κυβέρνηση και η Βουλή ψηφίζουν κονδύλι για το Ελεύθερο Θέατρο, το οποίο παραχωρούν στο ΘΟΚ και ο ΘΟΚ κάνει τη διαχείριση! Ο θάνατος, λοιπόν, του Βλαδίμηρου έγινε η αφορμή να δοθεί από την Κυβέρνηση η πρώτη επιχορήγηση»! Κώστα να σε ευχαριστήσω για τις πληροφορίες που μας έχεις δώσει και να ευχηθώ να έχετε μια επιτυχημένη χρονιά!
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|