ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΕΡΙΔΟΥ Ο Λάκης Γενεθλής είναι πολύ γνωστός στο κυπριακό κοινό από τις πάρα πολλές δουλειές που έχει κάνει στον τομέα της σκηνογραφίας και των κουστουμιών. Το γνωρίζω εδώ και πολλά χρόνια, και η δουλειά του μου αρέσει πάντα και είναι ποιοτική και επιλεκτική. Πολύ καλός, αλλά σεμνός, συνεπής, ειλικρινής, ευγενικός, δοτικός και πρόθυμος να εξυπηρετεί φίλους και γνωστούς. Είναι πολύ αγαπητός, γιατί είναι απλός! Ό,τι έχει να πει το λέει μέσα από τη δουλειά του. Συνεργάστηκε με όλα τα ελεύθερα μας θέατρα. Το ΘΟΚ, Θέατρο Σκάλα, ΕΘΑΛ, Θέατρο Ένα και άλλα θεατρικά σχήματα της Κύπρου. Σκηνογράφησε έργα όπως την «Κατερίνα Κορνάρο», «Τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού», «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε», «Νεφέλες», «Βάτραχοι», «Λεωφορείο ο πόθος», «Κάτω από τη σκάλα», «Το σεξ το επιούσιο», «Άλκηστις», «Ελίζα», «Εντιθ Πιάφ», «Killer Joe», «Jecylk Hyote», «Θεσμοφοριάζουσες», «How the other half loves», «Χρωματιστές γυναίκες» και «Jordan». Πρόσφατα σκηνογράφησε την κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», που ανεβάζει το Σατιρικό Θέατρο. Με αυτή την αφορμή συναντήθηκα με το Λάκη Γενεθλή, με τον οποίο είχαμε μια ενδιαφέρουσα συνομιλία. Σας την παραθέτω. Από την αρχή είχες κλίση στην σκηνογραφία ή αργότερα το αντιλήφθηκες; Από την αρχή μου άρεσε η Τέχνη γενικά, η γλυπτική, το «fashion», το διάβασμα και η γραφή! Από πότε είσαι στο χώρο Λάκη; Από το 1995, 22 ολόκληρα χρόνια! Ποια ήταν η πρώτη του επαγγελματική επαφή; Η πρώτη μου επαγγελματική επαφή ήταν στο Λονδίνο το 1993, όταν κέρδισα το βραβείο στην σκηνογραφική μου δουλειά για το έργο «The cheating hearts» του Marivaux, που εκτέθηκε στο Royal National Theatre του Λονδίνου. Με το Θέατρο ασχολήθηκες καθόλου μια και τριγυρνούσες συνέχεια γύρω από αυτό; Όχι! Ποτέ δεν μου άρεσε να βγαίνω στη σκηνή ως ηθοποιός, γι’ αυτό δεν ασχολήθηκα. Με ποια θεατρικά μας σχήματα έχεις συνεργαστεί; Έχω συνεργαστεί με το Θέατρο Ένα, το ΘΟΚ, την ΕΘΑΛ, το Σκάλα, το Διόνυσο, το Versus, το Σατιρικό και με άλλα διάφορα θεατρικά σχήματα. Ξεχώρισες κάποιες σκηνογραφίες από όσες έχεις κάνει; Ναι! Βέβαια! Ξεχώρισα τη «Φαλακρή τραγουδίστρια», που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Ένα, την «Ελίζα» στο Ανοικτό Θέατρο, τις «Νεφέλες» στο ΘΟΚ, το «Τρίτο Στεφάνι», την «Πηνελόπη», το «Jordan» στο Versus. Παράλληλα με τη σκηνογραφία, ασχολείσαι με κάτι άλλο; Διδάσκω στη Σχολή Υποκριτικής Πανεπιστημίου Κύπρου και δίδαξα Ιστορία Κουστουμιού στο Πανεπιστήμιο Frederick. Κάνω κουστούμια στις σειρές εποχής όπως «Πέτρινο Ποτάμι», «Γενιές της Σιωπής». «Σκιές στην Αυγή», οι οποίες άρχισαν να προβάλλονται και τώρα σε επανάληψη από το ΡΙΚ, και τα «Μαύρα Μάθκια» από την τηλεόραση του Alpha Κύπρου. Πιστεύεις ότι υπάρχουν στον τόπο μας ευκαιρίες για σκηνογράφους; Ναι, πιστεύω ότι υπάρχουν. Γιατί τώρα τελευταία υπάρχουν νέες ομάδες και νέα θεατρικά σχήματα, και υπάρχουν ευκαιρίες ώστε οι νέοι σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, σκηνοθέτες, μουσικοί και άλλοι να τις αρπάξουν, να επωφεληθούν! Εγώ όταν πρωτοάρχισα δεν είχα τέτοιες ευκαιρίες! Όλο αυτό που γίνεται τώρα είναι πολύ καλό και πολύ αισιόδοξο! Ο κόσμος είναι πιο αισιόδοξος τώρα! Εσύ Λάκη, τι θα συμβούλευες τους νέους που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τη σκηνογραφία; Είναι ένα επάγγελμα στην Κύπρο που δεν μπορείς να στηριχτείς οικονομικά. Δεν έχεις σταθερό εισόδημα. Σίγουρα θέλεις πάρα πολύ δυνατό χαρακτήρα, να είσαι δοτικός, δεκτικός, να μην λυπάσαι τον κόπο σου, να βλέπεις παραστάσεις, να γνωρίζεις κόσμο και να μελετάς πολύ! Ποια είναι η δική σου γνώμη, οι απόψεις σου γενικά, για τα θεατρικά μας δρώμενα; Είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι υπάρχει θεατρική δημιουργία, η οποία ανθίζει! Έχουμε καινούργιο κόσμο, ηθοποιούς νέους, νέους σκηνοθέτες, νέους σκηνογράφους, μουσικούς! Εγώ πιστεύω ότι το Θέατρο πρέπει να είναι βιώσιμο, δεν πρέπει να στηρίζεται στην επιχορήγηση από το κράτος 100%. Χωρίς βέβαια να αποκλείω το γεγονός ότι χρειάζεται περισσότερη οικονομική στήριξη, στα Θέατρα, από το κράτος! Έχεις εκθέσει δική σου δουλειά κάποια φορά; Ναι, είχα λάβει μέρος στην έκθεση σκηνογραφίας στην Πράγα. Είσαι κάπου μόνιμα ή περιστασιακά και ό,τι τύχει; Μόνιμα δεν είμαι πουθενά! Ούτε το επεδίωξα! Είμαι ανοιχτός σε προτάσεις και συνεργασίες από διάφορες θεατρικές ομάδες και από τα ελεύθερα μας θέατρα! Πόσο σε επηρέασε η οικονομική κρίση; Πάρα πολύ! Επειδή είμαι ελεύθερος επαγγελματίας. Αν συγκρίνουμε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα με την παλιά, θα δούμε ότι η σημερινή κατάσταση είναι άσχημη! Με την έννοια ότι τα Θέατρα δεν έχουν τη δυνατότητα που είχαν πριν! Σήμερα αμειβόμαστε πολύ λιγότερο! Λάκη μου, σου ευχόμαστε κάθε επιτυχία και καλή συνέχεια! _________________________________________________ Βιογραφικό Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1968. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Middlesex Art, Foundation in Art and Design, και ακολούθως πήρε το πτυχίο του στη σκηνογραφία στο Central Saint Martins College of Art. Το 1995 σκηνογραφεί για το Birmigham Royal Ballet το έργο Libramenta σε χορογραφία Oliver Hindle, σε μουσική Bartok piano Concerto No.3. Κέρδισε το βραβείο Ενδυματολογίας «Μελίνα Μερκούρη» το 2001 για το έργο «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» σε σκηνοθεσία Μαρίας Μανναρίδου Καρσερά, για το Θέατρο Ένα, καθώς και άλλα βραβεία. Υπήρξε ο ενδυματολόγος του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού Junior Eurovision Λεμεσός 2008, ενώ σκηνογράφησε για το σύγχρονο χορό «No lines, On the horizon» για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και το κομμάτι «In deep end» για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κύπρο.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|