ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Τα προβλήματα στην παιδεία μας είναι πολλά και ένα απ΄ αυτά, είναι οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πρέπει να απολύονται από την εκπαίδευση αμέσως και χωρίς καμία αποζημίωση, εκτός και αν κατά τη διάρκεια της καριέρας τους παρουσιάσουν τέτοια προβλήματα υγείας που τους κατέστησαν ανεπαρκείς. Την ξεκάθαρης αυτή θέση διατυπώνει μέσα από συνέντευξη που παραχώρησε στη ΜΑΧΗ, όχι ο οποιοσδήποτε, αλλά ένας τέως Λυκειάρχης, ο Γεώργιος Σκαλιάς, ο οποίος διατέλεσε και πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, ενώ διατέλεσε σύμβουλος Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Ελληνικών κυβερνήσεων (1984-1990) και κατέχει μεταπτυχιακό στην νεότερη και σύγχρονη ιστορία του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Εξηγώντας την πιο πάνω θέση του ο κ. Σκαλιάς τονίζει πως η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι οι ευσυνείδητοι και καταθέτουν καθημερινά την ψυχή τους στα σχολεία, όμως γεννάται το ερώτημα τί γίνεται με τους βολεψάκηδες και τους τεμπέληδες επί καθημερινής βάσεως. Στα μεγάλα προβλήματα επίσης κατατάσσει τις άδειες απουσίας των εκπαιδευτικών και σημειώνει ότι σε ένα ημερολογιακό έτος έχουν να δουλέψουν 189 μέρες και αν αφαιρεθούν οι 54 μέρες που μπορούν να απουσιάζουν, μένουν 135 μέρες, ενώ στέκεται και στα ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς του δημοσίου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι είναι «καραμπινάτη παρανομία». Στη συνέντευξη που ακολουθεί αναφέρθηκε επίσης στην οικονομία, τονίζοντας ότι μετά την έξοδο από το μνημόνιο κυβέρνηση επαναπαύθηκε, ενώ προειδοποιεί ότι βρισκόμαστε ακόμα σε κινούμενη άμμο. Μίλησε και για το εθνικό θέμα, λέγοντας ότι η ΔΔΟ είναι η οδυνηρή υποχώρηση της πλευράς μας που έχασε τον πόλεμο και εξήγησε γιατί έφυγε από μέλος του ΔΗΚΟ και εντάχθηκε στο ΔΗΣΥ. Διαφορά ημέρας και νύκτας -Ως πρώην Διευθυντής Λυκείου και πρώην πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ πώς κρίνετε την παιδεία γενικά. Προοδεύει σε σχέση με παλαιότερα χρόνια; «Σε ό,τι αφορά στην παρεχόμενη παιδεία στον τόπο μας, αυτή επιδιώκει και έχει κύριους και βασικούς στόχους, να αναπτύξει τον άνθρωπο-μαθητή σε τρεις αλληλοσυμπληρούμενους τομείς, ώστε αυτός να καταστεί στο μέτρο του δυνατού, μια συγκροτημένη, πνευματική και κοινωνική προσωπικότητα. Οι τομείς αυτοί είναι τρεις:
3. Ο ψυχοκινητικός (Bloom) Απαντώντας λοιπόν στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, λέγω ευθαρσώς και με πλήρη επίγνωση των λόγων μου ότι το σημερινό σύστημα παιδείας της Κύπρου σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια ουδεμία σχέση έχει. Πολύ απλά η διαφορά είναι όπως είναι η διαφορά «ημέρας και νύκτας». -Συμφωνείτε με την επαναφορά στο παλαιότερο σύστημα επιλογής μαθημάτων στο Λύκειο; «Συμφωνώ απόλυτα με το νέο σύστημα επιλογής μαθημάτων. Το νέο σύστημα επιλογής μαθημάτων εφαρμόζεται από πέρυσι. Οι μαθητές στην Α΄ τάξη Λυκείου επιλέγουν μία από τις ομάδες, τις λεγόμενες «προσανατολισμού», που είναι τέσσερις, ενώ στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου επιλέγουν μια από τις έξι συνολικά κατευθύνσεις σπουδών. Εξ΄ ίσου σημαντικός είναι και ο θεσμός, που εισήχθη και αφορά στα Σχολεία Ειδικού Ενδιαφέροντος, δηλαδή, το Μουσικό και Αθλητικό Λύκειο, που λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία σήμερα σε όλες τις πόλεις της ελεύθερης Κύπρου. Επίσης, η εισαγωγή των Ν.Ω.Π. (Νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων) στοχεύει στο να διορθώσει αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, να ενδυναμώσει το κύρος, την αξία και τη «βαρύτητα» του απολυτηρίου του Λυκείου του Δημόσιου Σχολείου και να εξασφαλίσει ένα πιο αξιόπιστο και αξιοκρατικό Σύστημα Πρόσβασης στη Δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας. Αξίζει να αναφέρω ότι σ’ ό,τι αφορά στις διάφορες Δημόσιες Πανεπιστημιακές Σχολές Κύπρου και Ελλάδας, διαφοροποιούνται τα εξεταζόμενα μαθήματα «Πρόσβασης», σε σχέση με το προηγούμενο πεπαλαιωμένο σύστημα. Δηλαδή, αν ένας μαθητής επιθυμεί να σπουδάσει Ελληνική Φιλολογία ή Νομικά θα εξετάζεται από την επόμενη σχολική χρονιά 2017-2018 στις Παγκύπριες Εξετάσεις μόνο στα ακόλουθα μαθήματα: α) Νέα Ελληνικά, β) Αρχαία Ελληνικά, γ) Ιστορία και δ) Λατινικά. Στο προηγούμενο ισχύον Εκπαιδευτικό Σύστημα του «πάλαι ποτέ» Ενιαίου Λυκείου οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μαθήματα για να συμπληρώσουν τις ώρες διδασκαλίας τους, που δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με το αντικείμενο των μελλοντικών Τριτοβάθμιων Σπουδών τους. Στην ουσία επιδίωκαν απλά να εξασφαλίσουν υψηλό Γενικό Βαθμό Απολυτηρίου και τίποτα άλλο. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια»! Τα μεγάλα προβλήματα -Ποια είναι πιστεύετε τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Παιδεία; Τα μεγαλύτερα προβλήματα της παιδείας μας λίγο πολύ είναι γνωστά σε όλους μας. Θα απαριθμήσω τα κυριότερα: α) Ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί, β) Έγκυρη στελέχωση των σχολείων Δημοτικής και Μέσης, γ) Άδειες απουσίας των εκπαιδευτικών, δ) Οι προειδοποιημένες επιθεωρήσεις των εκπαιδευτικών από τους Επιθεωρητές και το Διευθυντή, ε) Κρούσματα απειθαρχίας στα σχολεία, στ) Σχολικός εκφοβισμός, ζ) Τα ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη Δημόσια Εκπαίδευση, (η) Η σωστή χρήση της κοινής νεοελληνικής γλώσσας από όλους, ανεξαρτήτως ειδικότητας, διδάσκοντες και διδασκομένους εντός των σχολικών αιθουσών και όχι η χρήση της τοπικής κυπριακής διαλέκτου. Θα σχολιάσω μόνο τα σημεία α, γ, δ και ζ. α) Οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί πρέπει να απολύονται από την εκπαίδευση αμέσως και χωρίς χρονοτριβή και χωρίς καμία αποζημίωση, εκτός και αν κατά τη διάρκεια της καριέρας τους παρουσιάσουν τέτοια προβλήματα υγείας που τους κατέστησαν ανεπαρκείς. Γι’ αυτούς πρέπει να γνωματεύει το Κυβερνητικό Ιατροσυμβούλιο και να τυγχάνουν ανθρώπινης μεταχείρισης από το κράτος (δηλ. σύνταξη, επίδομα ασθενείας, εφάπαξ κ.ά.). Οι ενσυνείδητα ανεπαρκείς και άκρως υγιείς εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να τυγχάνουν δεύτερης ευκαιρίας! Το σχολείο είναι οργανισμός! Οργανισμός ψυχών! Αν κάποιοι θεωρούν ότι βολεύτηκαν με τη «μονιμότητα», η υπεύθυνη Κυβέρνηση αλλά και άπασες οι Συνδικαλιστικές Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, θα πρέπει να βρουν τον τρόπο να τους αποβάλουν δια παντός από το εκπαιδευτικό σύστημα για το καλό των παιδιών μας! Για τις άδειες απουσίας των εκπαιδευτικών, επίσης, θα πρέπει κάτι να γίνει! Δεν μπορεί να συνεχιστεί το σημερινό καθεστώς. Προς τούτο έχω συγγράψει εκτενή λεπτομερειακή μελέτη. Εν συντομία αναφέρω ενδεικτικά τα εξής και αναφέρομαι στο σχολικό έτος 2013-2014, έτος αφυπηρέτησής μου από τη θέση Διευθυντή Λυκείου: Σύνολο ημερών έτους (ημερολογιακού): 365 Σύνολο εργάσιμων ημερών εκπαιδευτικού: 189 Σύνολο μη εργάσιμων ημερών εκπαιδευτικού: 176 Ημέρες «Δυνατών» Αδειών εκπαιδευτικού: 54 Δυνατές ημέρες εργασίας εκπαιδευτικού: 135 Δυνατός Μ.Ο. εργάσιμων ημερών μηνιαίως, ετησίως (12 μήνες), για κάθε εκπαιδευτικό ημερολογιακά: ημέρες: 11.25 μηνιαίως. Δεν αναφέρομαι σε σχολικό έτος αλλά σε ημερολογιακό. γ) Προειδοποιημένες επιθεωρήσεις εκπαιδευτικών από επιθεωρητές και διευθυντή. Ο εκπαιδευτικός όταν διορίζεται είναι «επί δοκιμασία» για δύο χρόνια. Μετά μονιμοποιείται, αφού τύχει για κάθε χρόνο δύο προειδοποιημένων επιθεωρήσεων από τον οικείο επιθεωρητή και το Διευθυντή. Μέχρι και το 10ο έτος της υπηρεσίας του δηλ. από τη μονιμοποίησή του και για οκτώ ολόκληρα χρόνια δεν επιθεωρείται από κανέναν! Μετά το δέκατο έτος επιθεωρείται εναλλάξ ανά έτος από τον επιθεωρητή του κλάδου και το Διευθυντή. Δύο προειδοποιημένες επιθεωρήσεις από τον οικείο επιθεωρητή και μία προειδοποιημένη επιθεώρηση από τον Διευθυντή. Και οι δύο επιθεωρούντες είναι υποχρεωμένοι με βάση τα ισχύοντα να προειδοποιήσουν τον εκπαιδευτικό τουλάχιστον από την προηγούμενη ημέρα της επιθεώρησης και να του προσδιορίσουν: α) την περίοδο που θα τον επιθεωρήσουν και β) το μάθημα που θα τον επιθεωρήσουν. Από κει και πέρα ουδείς δικαιούται να τον επιθεωρήσει μέχρι τον μεθεπόμενο χρόνο! Η συντριπτική πλειοψηφία είναι οι ευσυνείδητοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι καταθέτουν καθημερινά την ψυχή τους στα σχολεία, όμως γεννάται το ερώτημα αμέσως: τί γίνεται με τους βολεψάκηδες, τους τεμπέληδες, τους φυγόπονους και τους απροετοίμαστους επί καθημερινής βάσεως εκπαιδευτικούς; Ποιος τους ελέγχει; Ουδείς! Ό,τι κτίζουν οι ευσυνείδητοι εκπαιδευτικοί το χαλούν οι ελάχιστοι προαναφερθέντες! Τα ιδιαίτερα… ζ) Ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς του Δημοσίου. Καραμπινάτη παρανομία. Προνοείται από τη σχετική νομοθεσία. Μαύρα λεφτά. Από το δυσπραγούντα φορολογούμενο πολίτη. Γιατί αυτό που μπορούν να προσφέρουν το πρωί αμειβόμενοι αδρά, το προσφέρουν με πρωτοφανή όρεξη και ζήλο το απόγευμα; Τους γνωρίζει το Υ.Π.Π. Τους γνωρίζει πιθανόν και η Αστυνομία. Ποιοι τους καλύπτουν; Πού είναι οι Συνδικαλιστικές Εκπαιδευτικές Οργανώσεις; Εξέδωσαν ποτέ καμία ανακοίνωση καταδίκης αυτών των κυρίων «ιδιαιτεράκηδων»; Και αυτές τους γνωρίζουν! Τα κροκοδείλια δάκρυα περί πληθώρας αδιόριστων εκπαιδευτικών των Εκπαιδευτικών Συνδικαλιστικών Οργανώσεων είναι ψεύτικα! Και των Εκπαιδευτικών Παρατάξεων το ίδιο! Όταν ήμουν πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ (25/1/2007 – 28/5/2008) έθεσα το θέμα. Είναι ευτύχημα που ακόμα ζω! Ο νοών νοείτω. Αυτοί οι κύριοι και κυρίες συνάδελφοι κλέβουν την έστω μικρή ή μεγάλη πίτα των απογευματινών μαθημάτων ιδιαίτερων κατ’ οίκον από τους δυσπραγούντες αδιόριστους συναδέλφους τους. Ας κάνουν καλά με τη συνείδησή τους. Άραγε κοιμούνται ήσυχοι; Είμαι απόλυτα σίγουρος! ΝΑΙ! Δυστυχώς, ευτυχώς, ελάχιστοι από τους πρώην επώνυμους «ιδιαιτεράκηδες» στελεχώνουν σήμερα ανώτερες θέσεις του Υ.Π.Π. «Βάλαμε τον αλουπόν να γλέπει τες όρνιθες»! Οικονομία σε κινούμενη άμμο -Στην οικονομία έχουμε βγει από το μνημόνιο και υπάρχει μια ανάκαμψη. Τι χρειάζεται να γίνει από δω και πέρα για να υπάρχει σταθερή ανάπτυξη και να μπουν στέρεες βάσεις; «Νομίζουμε ότι έχουμε βγει από το μνημόνιο! Η Τρόϊκα για πολλά ακόμα χρόνια θα μας έχει υπό την απόλυτη εποπτεία της. Πριν λίγο καιρό η Τρόϊκα ήλθε στην Κύπρο. Δε νομίζω να ήλθε για διακοπές! Είναι γεγονός αναντίλεκτο ότι με την Κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη η Κύπρος, ενώ ήταν με το ένα πόδι στον γκρεμό της πλήρους ιδιωτικής και δημόσιας οικονομικής κατάρρευσης και πτώχευσης, γλύτωσε με οδυνηρά μεν μέτρα, όχι στα παρά ένα αλλά στο και ένα. Ίσως, σήμερα, η Κυπριακή Δημοκρατία να έμοιαζε με Αϊτή, εάν ο πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης δε λάμβανε υπό τας περιστάσεις τις αποφάσεις που έλαβε. Το θέμα είναι ότι τώρα, όπως είπατε, παρατηρείται μια οικονομική ανάκαμψη και σταθερή ανάπτυξη. Όμως, πιστεύω, ότι η κυβέρνηση επαναπαύθηκε! Βρισκόμαστε οικονομικά ακόμα σε κινούμενη άμμο! Απορώ πώς κάποιοι δεν το καταλαβαίνουν. Ακούω για αιτήματα εργαζομένων για την παροχή Α.Τ.Α., ακούω αιτήματα για αυξήσεις μισθών στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα! Γνωρίζουν κάποιοι ότι είμαστε μέχρι το λαιμό ως κράτος καταχρεωμένοι και ακόμα δεν αρχίσαμε να πληρώνουμε τις δόσεις του μνημονίου; Σε ό,τι αφορά στην Κυβέρνηση και στο κυβερνόν κόμμα, πού πήγαν οι θέσεις τους για ιδιωτικοποίηση ή για να ακούεται πιο εύηχα μετοχοποίηση ή αποκρατικοποίηση της CYTA και της ΑΗΚ; Τι έγιναν οι εξαγγελίες για παρόμοια μέτρα που αφορούν στα λιμάνια; Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο; Οι Συντεχνίες της ΑΗΚ, της CYTA και οι συμπαθέστατοι αχθοφόροι των λιμανιών; Δε γνωρίζω τι έχει υπόψη της να κάνει η κυβέρνηση. Η Τρόϊκα όμως δεν αστειεύεται! Αν ο μη γένοιτο φθάσουμε να την ξαναχρειαστούμε τότε θα μετανιώσουμε πικρά για την ατολμία του τώρα! Και θα δεχθούμε όρους επαχθέστατους, που αυτοί που μας επέβαλαν στο πρώτο μνημόνιο, θα μοιάζουν «αγγελικά πλασμένοι»! Ένα κράτος των 800,000 κατοίκων δικαιολογείται να έχει ένα τόσο υδροκέφαλο Δημόσιο Τομέα με αχρείαστους Δημόσιους Υπαλλήλους σε όλους τους κυβερνητικούς τομείς πλην της Αστυνομίας, της Κοινωνικής Πρόνοιας και του τομέα της Υγείας; Ποια κίνητρα έχουν θεσπιστεί για την εθελούσια πρόωρη αφυπηρέτηση Δημοσίων Υπαλλήλων; Το αντίθετο ακούω. Ακούω για προσλήψεις στο Δημόσιο από χρόνου. Αν είναι δυνατόν! Θα με ρωτήσετε ίσως σε ποιο μοντέλο οικονομίας πιστεύω. Απαντώ ευθέως. Στο νεοφιλελευθερισμό. Το σύγχρονο αυτό οικονομικό και θεωρητικό ρεύμα, το οποίο επανεξετάζει τις θεωρητικές αρχές του οικονομικού φιλελευθερισμού και αποδέχεται την παρεμβατική λειτουργία του κράτους όχι στον οικονομικό ανταγωνισμό, αλλά στη διαμόρφωση του νομικού πλαισίου εντός του οποίου αυτός θα κινείται, στην ορθολογιστική συγκράτηση των τιμών και στον περιορισμό των μονοπωλιακών καταστάσεων». Οδυνηρή υποχώρηση η ΔΔΟ -Στο Εθνικό μας ζήτημα, ποια είναι η άποψή σας; Θα έχουμε λύση βάση των θέσεων και διακηρύξεων του Προέδρου; «Από το 1974 και εντεύθεν σχετικά με το κυπριακό πρόβλημα έχουν κατατεθεί ενώπιον μας αρκετά προσχέδια ή σχέδια λύσης. Ως Κυπριακή Δημοκρατία από την εποχή του Μακάριου Γ’ μέχρι το 2004 και από το 2004 μέχρι σήμερα όσα σχέδια λύσης παρουσιάστηκαν, εμπεριείχαν τον οδυνηρό συμβιβασμό της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Δεν μου αρέσει να παίζω με τις λέξεις π.χ. «Σωστό περιεχόμενο» «Διπεριφερειακή Ομοσπονδία» κ.α. Τα Ηνωμένα Έθνη, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Αμερική, η Αγγλία, η Ρωσία σε όλες τους τις συζητήσεις για το κυπριακό επαναλαμβάνουν την πιο πάνω θέση περί Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Δυστυχώς, δε μας παίρνει να αλλάξουμε το 2016 τη θέση των πιο πάνω αναφερθέντων «παικτών». Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι χάσαμε έναν πόλεμο με την Τουρκία των 80.000.000 το 1974 (Ιούλιο-Αύγουστο) ως Κύπρος και Ελλάδα, κατόπιν της επαίσχυντης προδοσίας των Χούντας των Αθηνών. Γι’ αυτό το λόγο, γιατί προδοθήκαμε από την πουλημένη Χούντα, επειδή επί 42 χρόνια δεν μπορέσαμε να ανασυνταχθούμε και να δημιουργήσουμε ως Ελληνισμός, ισχυρότατες Ένοπλες Δυνάμεις, ικανές να εκδιώξουν τον Τούρκο εισβολέα, επειδή ο πανδαμάτωρ χρόνος παγιώνει τα τετελεσμένα της εισβολής, υπό τας περιστάσεις, αποδεχθήκαμε τη Δ.Δ.Ο. Πρέπει να λέμε αλήθειες! Όσο πικρές και αν είναι. Ως ιστορικός δε γνωρίζω κράτος να ηττήθηκε κατά κράτος σε πόλεμο από άλλο κράτος και όταν επήλθε μια συμφωνία μεταξύ τους, ο ηττημένος να μην πληρώσει το τίμημα της ήττας του! Βεβαίως, ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης καταβάλλει άοκνες και νυχθημερόν προσπάθειες για να εξεύρει μια λύση, η οποία θα εμπεριέχει το λιγότερο δυνατό τίμημα της στρατιωτικής μας ήττας ως Ελληνισμού από την Τουρκία. Υπάρχουν θετικές ενδείξεις! Οι συγκλίσεις που έχει πετύχει από κοινού με τον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων Μουσταφά Ακκιντζί στα: α) θέματα Διακυβέρνησης, β) Οικονομία (ένα νόμισμα ΕΥΡΩ, μία Κεντρική Τράπεζα), γ) Ανθρώπινα Δικαιώματα, δ) Ευρωπαϊκά θέματα, ε) Η αναγνώριση εκ μέρους των Τουρκοκυπρίων του δικαιώματος της ιδιωτικής περιουσίας στα κατεχόμενα, στ) Η μία υπηκοότητα, ζ) Η μία διεθνής εκπροσώπηση καθώς και άλλα είναι θετικά βήματα, για εξεύρεση λύσης. Παραμένουν όμως ακόμη ακανθώδη προβλήματα προς επίλυση, όπως είναι το εδαφικό και η ασφάλεια, τα επεμβατικά δικαιώματα, η ολοκληρωτική αποχώρηση του στρατού κατοχής, η αποχώρηση μέρους των εποίκων αλλά και άλλα. Η λύση πρέπει να είναι βιώσιμη, λειτουργική, να διασφαλίζει την ενότητα της μετεξέλιξης της Κυπριακής Δημοκρατίας σε Ομόσπονδο Ενωμένο Κράτος και προπάντων να μπορεί το μετεξελιγμένο κράτος να δουλέψει ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα από την πρώτη στιγμή, που θα εγκαθιδρυθεί, αν ο κυρίαρχος λαός αυτή τη φορά, τόσο οι Ελληνοκύπριοι όσο και οι Τουρκοκύπριοι, εγκρίνουν σε χωριστά δημοψηφίσματα τη λύση, που ο ηγέτης του καθενός θα τους παρουσιάσει. Επαναλαμβάνω και πάλι. Η Δ.Δ.Ο. είναι η τελευταία οδυνηρή μας υποχώρηση! Αν δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες των δύο ηγετών, των δύο κοινοτήτων της Κύπρου και ναυαγήσουν, δεν μπορώ να εικοτολογήσω τι θα συμβεί στον τόπο μας. Δεν επιθυμώ να κινδυνολογήσω! Όμως σίγουρα η επόμενη μέρα ενός οριστικού ναυαγίου των συνομιλιών δε θα είναι η ίδια με την προηγούμενη»! Γιατί έφυγε από το ΔΗΚΟ και εντάχθηκε στο ΔΗΣΥ -Τελευταία όπως πληροφορηθήκαμε ενταχθήκατε στο Δημοκρατικό Συναγερμό. Τι είναι αυτό που σας ώθησε να αποχωρήσετε από το ΔΗ.ΚΟ όπου ήσασταν και να ενταχθείτε σε άλλο κόμμα; «Την επιστολή μου με την οποία ζήτησα από την ηγεσία του κόμματος την διαγραφή μου από το Μητρώο Μελών του «Δημοκρατικού Κόμματος» την απέστειλα τόσο στον Πρόεδρο του κόμματος όσο και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΔΗ.ΚΟ. σε όλη την ηγετική ομάδα και στον Πρόεδρο της Επαρχιακής Επιτροπής του ΔΗ.ΚΟ. Αμμοχώστου. Φέρει ημερομηνία αποστολής 14 Φεβρουαρίου 2014. Γράφτηκα στο ΔΗ.ΚΟ. το 1994, όταν επέστρεψα από την Ελλάδα όπου διέμενα επί εικοσαετία. Διαφώνησα ριζικά με τον πρόεδρο του ΔΗ.ΚΟ., ο οποίος, πιστεύω χωρίς να μπει στον κόπο να διαβάσει σοβαρά και με πολλή σκέψη το κοινό ανακοινωθέν Αναστασιάδη – Έρογλου της 11ης Φεβρουαρίου 2014, που συμφωνήθηκε μεταξύ των δύο ηγετών των κοινοτήτων, με τη βοήθεια της Υφυπουργού Εξωτερικών των Η.Π.Α. κ. Νούλαν, το απέρριψε, χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο πρόεδρος του ΔΗ.ΚΟ πιστεύω ότι προ πολλού, έχει χάσει το μέτρο της σωστής πολιτικής αντίληψης. Χωρίς επιχειρήματα, χωρίς πειθώ, χωρίς προτάσεις ξεκάθαρες πάνω στο κυπριακό πρόβλημα, χωρίς να ξέρει πιστεύω ούτε ο ίδιος, αν τον ρωτήσετε, να σας δώσει ένα περίγραμμα λύσης του Κυπριακού και να την κατονομάσει, να της δώσει όνομα, θα δυσκολευτεί να το πράξει! Ο πρόεδρος του ΔΗ.ΚΟ πρέπει να αποφασίσει επιτέλους και ευθαρσώς να απευθυνθεί στον Κυπριακό Ελληνισμό και να ξεκαθαρίσει τα εξής: (1) Απορρίπτει ναι ή όχι τη λύση της Δ.Δ.Ο. (βάζω και με το σωστό περιεχόμενο, που έλεγε ο μακαριστός πατέρας του), (2) Είναι διατεθειμένος αντιλαμβανόμενος τις πραγματικότητες να βοηθήσει τον Πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη για την εξεύρεση μιας λύσης βιώσιμης και λειτουργικής; Ναι ή όχι; (3) Αν η απάντησή του είναι «ναι» έχει καλώς! Αν όμως είναι «όχι» εκείνος τι έχει ξεκάθαρα να προτείνει στον Κυπριακό Ελληνισμό; Ποιο είναι το όραμά του για την Κύπρο όπως διαμορφώθηκαν οι συνθήκες στην Κύπρο και γύρω μας σήμερα; Είναι έτοιμος να τα βάλει με τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, την Αμερική, τη Ρωσία, την Ευρώπη κ.α. και να θέσει το Κυπριακό Πρόβλημα ξανά, αρχίζοντας από το μηδέν, λες και δεν πέρασαν 42 χρόνια κατοχής, από το δεύτερο σε δύναμη στρατό του ΝΑΤΟ, τον Τουρκικό, και να αρχίσει να διαπραγματεύεται λύση βασισμένη στο ενιαίο κράτος; Ας μας παρουσιάσει επιτέλους το πλάνο του, που ίσως είναι ο μακροχρόνιος αγώνας, αλλά να μας καθορίσει ξεκάθαρα κάθε παράμετρό του και ας μας εγγυηθεί την επιτυχία του! (4) Διερωτήθηκε ποτέ αυτός και πάνσοφος περίγυρός του ότι οι Τούρκοι στον ουρανό τους γύρευαν και τους βρήκαν πολύ κοντά τους, στην Κύπρο; Τι ζητούν οι Τούρκοι; Άλλα σαράντα δύο χρόνια! Τέλος ο Ελληνισμός της Κύπρου. Γνωρίζει ιστορία; Άκουσε ποτέ για Ίμβρο και Τένεδο ή αυτός ή οι συνεργάτες του; (5) Προτιμά την «έντιμη διχοτόμηση» σε βορρά και νότο με το «σωστό περιεχόμενο»; Με μια διαφορά όμως! Ο νότος θα υπάρχει ως φυσικός χώρος «περιεχόμενο» Ελληνικό σίγουρα δε θα υπάρχει. Η Κύπρος θα έχει πλήρως Τουρκοποιηθεί. Ιδού γιατί έφυγα από το ΔΗ.ΚΟ. Δε θα ήθελα να ανήκω σε ένα κόμμα του οποίου ο ηγέτης με τις πολιτικές του εκτιμήσεις, αν αυτές επικρατήσουν μεταξύ των Ελληνοκυπρίων, πιστεύω ότι θα οδηγήσει τον Κυπριακό Ελληνισμό στον πλήρη αφανισμό! Με ρωτήσατε γιατί εντάχθηκα στο ΔΗ.ΣΥ. Σας απαντώ. Ο ΔΗ.ΣΥ. είναι κόμμα πλουραλιστικό, που η ηγεσία του αν επιχειρηματολογείς σωστά θα ακούσει με προσοχή τις αντίθετες θέσεις σου, σε σημείο, που μπορεί και η ίδια να τις δεχθεί, αν την πείσεις ότι έχεις δίκαιο και να εγκαταλείψει τις δικές της. Η δημοκρατία στο ΔΗ.ΣΥ. φτάνει και περισσεύει θα έλεγα. Με το ΔΗ.ΣΥ. πέρα από το Εθνικό θέμα συμφωνώ και στο άλλο μέγα θέμα, αυτό της οικονομίας. Ίσως ακόμη οι δικές μου θέσεις χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά στην οικονομία να είναι πιο συντηρητικές από αυτές της ηγεσίας του κόμματος. Όπως είπα και πιο πάνω στο ΔΗ.ΣΥ. υπάρχει χώρος και για την αντίθετη άποψη φτάνει να είναι τεκμηριωμένη, όχι δηλαδή πως αν δεν την τεκμηριώσεις κινδυνεύεις με αποκεφαλισμό! Ο ΔΗ.ΣΥ. δε χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους. Στο ΔΗ.ΣΥ. εντάχθηκα, γιατί πιστεύω ότι με σκληρή δουλειά, με υπομονή, με σωστή ενημέρωση, με προβληματισμό, στοχοπροσήλωση, με προγραμματισμό, με χαρακτηριστικό το νούσιμο πατριωτικό ρεαλισμό, με πίστη στις ιερές παρακαταθήκες του ιδρυτή του κόμματος μας, του ΔΗ.ΣΥ, αείμνηστου Ευπατρίδη Προέδρου Γλαύκου Κληρίδη, με πίστη στο Θεό και στην Κύπρο μας, και την απόλυτη εμπιστοσύνη μου στο πρόσωπο του προέδρου Νίκου Αναστασιάδη και των συνεργατών του, με πλήρη σεβασμό στην ηγεσία του ΔΗ.ΣΥ, ίσως η ταπεινότητά μου μπορέσει να βάλει ένα λιθαράκι για την από 42 ετών αναμενόμενη ανάσταση του μαρτυρικού λαού μας και του χρυσοπράσινου φύλλου της Μεσογείου, της Κύπρου μας»!
2 Comments
Δεσπω
19/10/2022 21:09:04
Τρίχες κατσαρές
Reply
ΔΕΣΠΩ
13/12/2022 21:37:51
Διώκομαι διότι έθιξα τον φασισμό τους
Reply
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|