ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Η λύση η οποία συζητείται, δεν θα είναι ούτε βιώσιμη, ούτε λειτουργική, τονίζει σε συνέντευξη του στη «ΜΑΧΗ» ο δρ. Χρίστος Κληρίδης, έγκριτος νομικός και έμπειρος πολιτικός. Κι ο λόγος είναι, όπως εξηγεί, ότι για να παρθούν αποφάσεις σε επίπεδο της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση και συμφωνία των Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Κι αυτή η δομή του Συνομοσπονδιακού συστήματος, όπως λέει, δεν θα εγκριθεί από την πλειοψηφία του λαού.
Ο Χρ. Κληρίδης, ο οποίος είναι Πρόεδρος του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Frederick, τονίζει επίσης ότι η λύση που θα προκύψει δεν θα είναι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και δεν θα συνάδει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο για να υπογραμμίσει στο τέλος ότι «δεν μπορεί να υπάρξει χειρότερη διευθέτηση από αυτήν την οποία διαπραγματεύεται σήμερα ο Πρόεδρος Αναστασιάδης». Έπρεπε δε, σημειώνει, το Εθνικό Συμβούλιο να έχει έτοιμο “plan B”. Ο κ Κληρίδης μίλησε επίσης για την απόφαση ΕΔΑΔ και τα δικαιώματα ιδιοκτήτη και χρήστη, ενώ αναφέρθηκε και στη δικαιοσύνη στην Κύπρο. -Πιστεύετε, με βάση την εμπειρία σας, ότι υπάρχει σύντομα καθαρή προοπτική εξεύρεσης βιώσιμης και λειτουργικής λύσης στα πλαίσια των υπό εξέλιξη συνομιλιών; «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει σύντομα καθαρή προοπτική εξεύρεσης βιώσιμης και λειτουργικής λύσης. Καταρχάς η λύση η οποία συζητείται στην βάση 2 πολιτειών, 2 ζωνών κοινοτικού χαρακτήρα δεν θα είναι βιώσιμη ούτε και λειτουργική. Ο λόγος είναι ότι για να παρθούν αποφάσεις σε επίπεδο της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση και συμφωνία των Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Η δομή η οποία συζητείται είναι στην βάση δυστυχώς της πολιτικής ισότητας η οποία στην πράξη ερμηνεύτηκε ότι για να περάσει απόφαση σε επίπεδο Ομοσπονδιακής εκτελεστικής και Νομοθετικής εξουσίας πρέπει να υπάρχει σύμφωνος γνώμη των Τουρκοκυπρίων. Μιλούμε για ένα Συνομοσπονδιακό σύστημα όπου 2 πολιτείες ή κράτη συνιδρύουν μία νέα δομή όπως την αποκαλούν οι Τουρκοκύπριοι, στην πραγματικότητα ένα νέο κράτος το οποίο κάθε άλλο παρά βιώσιμο θα είναι. Η βάση πάνω στην οποία διεξάγονται οι συνομιλίες είναι συνομοσπονδιακής υφής και χαρακτήρα. Όσον αφορά το χρονικό πλαίσιο εξεύρεσης λύσης η εκτίμησή μου είναι ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν έχει πιθανότητες επανεκλογής σε 2η πενταετία και θα κάνει το παν δυνατόν να παρουσιάσει μια λύση του Κυπριακού σαν επίτευγμα έτσι που να διεκδικήσει την 1η Προεδρία της νέας Ομόσπονδης Κύπρου. Τούτο βέβαια εάν περάσει σε Δημοψήφισμα η λύση γιατί εκτιμώ ότι η πιο πάνω δομή πάνω στην οποία διαπραγματεύεται δεν θα εγκριθεί από την πλειοψηφία του Κυπριακού λαού. Οι προσδοκίες που καλλιεργεί για σύντομη λύση είναι καθαρά προεκλογικού χαρακτήρα». Δεν είναι μετεξέλιξη -Η πλευρά μας ισχυρίζεται ότι το Κοινό Ανακοινωθέν της 11/02/2014 διασφαλίζει τη μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η τουρκική πλευρά δηλώνει ότι επίκειται «νέα δομή». Ποια είναι η αλήθεια; Γιατί πρέπει να διασφαλιστεί η συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας; «Σίγουρα δεν μιλούμε για μετεξέλιξη από την στιγμή που δεχτήκαμε την ύπαρξη 2 συνιστώντων κρατών. Η ορολογία δεν είναι τυχαία. Δεν μιλούμε για την ύπαρξη 2 συστατικών πολιτειών ούτε για την Κυπριακή Δημοκρατία το Σύνταγμα της οποίας τροποποιείται ή έστω αντικαθίσταται με μία νέα Συνταγματική δομή. Το κοινό ανακοινωθέν της 11/2/2015 διατυπώθηκε με την μέγιστη ασάφεια έτσι που να παρέχει την δυνατότητα στην κάθε πλευρά να επιχειρηματολογεί με αυτό που θέλει να «πωλήσει» στην δική της πλευρά. Είναι για αυτό που οι Τουρκοκύπριοι μιλούν για νέα δομή δηλαδή στη μετεξέλιξη της «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βορείας Κύπρου» σε συνιστώσα πολιτεία. Ο δε Πρόεδρος Αναστασιάδης σε μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας με τον Άιντα να εκφράζει έκπληξη γιατί συζητείται αυτό το θέμα χωρίς να λέει όμως στον κ. Ακιντζί αυτό που λέει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης. Εκείνο που μας λέει ο Άιντα είναι ότι και οι 2 πλευρές έχουν δίκιο. Αυτά που αναφέρει ο πρόεδρος Αναστασιάδης ότι αποτελούν απόδειξη μετεξέλιξης συνάδουν απόλυτα και με την παρθενογέννεση και με την δημιουργία νέου κράτους και όχι μετεξέλιξης γιατί αποτελούν ειδικές ρυθμίσεις της παρθενογένεσης. Οτιδήποτε μπορεί να συμφωνηθεί μέσα στο πλαίσιο δημιουργίας νέου κράτους για να θεωρηθεί ότι πρόκειται για μετεξέλιξη πρέπει τούτο να αναφέρεται ρητά στο πλαίσιο των νέων συμφωνιών αλλά και το νέο Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να περάσει και να εγκριθεί μέσα από τα θεσμικά όργανα της ίδιας της Κυπριακής Δημοκρατίας και όχι μέσα από δημοψήφισμα μόνο, ιδιαίτερα ξεχωριστό για τους Ε/Κ». Δεν είναι συμβατή με το κεκτημένο - Ο κ. Άιντα έχει υιοθετήσει και χρησιμοποιεί συχνά την έκφραση «τετραγωνισμός του κύκλου». Μπορεί να τετραγωνιστεί ο κύκλος στα θέματα «συμβατότητα με το κεκτημένο – εγγυημένες πλειοψηφίες» ή «διζωνικότητα – σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των βασικών ελευθεριών»; «Η προδιαγραφόμενη λύση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι συμβατή με το κεκτημένο. Από την στιγμή που συζητούμε στην βάση των 2 συνιστώντων κρατών και Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας δεχόμεθα a priori ότι θα υπάρχουν 2 ζώνες οι οποίες περικλείουν καθαρότητα περιουσιακών και εθνικών στοιχείων. Η μία ζώνη, για αυτό εξάλλου ονομάζεται διζωνική, περικλείει σαν ζώνη στην κυριολεξία, Τούρκους και η άλλη Έλληνες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ανέκαθεν ήταν και παραμένει η θέση της Τουρκικής πλευράς ότι Α) Πρέπει να εξασφαλισθεί καθαρότητα περιουσίας, άρα και απαλλοτρίωση των Ελληνοκυπριακών περιουσιών και Β) Πληθυσμιακή καθαρότητα άρα ποσοστώσεις στην επιστροφή Ελληνοκυπρίων και στην ελεύθερη εγκατάσταση. Όλα αυτά τα αναχρονιστικά και ρατσιστικά στοιχεία δεν συνάδουν με τις βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Είναι ακριβώς για αυτό τον λόγο που οι Τούρκοι επιμένουν σε μόνιμες αποκλίσεις οι οποίες ζητούν να καταστούν μέρος της συνθήκης ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση άρα Πρωτογενές Δίκαιο. Είναι για αυτό τον λόγο που επιμένουν στην νέα δομή και δεν δέχονται την μετεξέλιξη γιατί είναι η θέση τους ότι οι όροι ένταξης της νέας Ομόσπονδης Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα επανεξετασθούν με στόχο να επικυρωθούν οι πιο πάνω αποκλίσεις. Αυτά έπρεπε να αποτελούν κόκκινες γραμμές για την δική μας πλευρά και ‘non starters’». Η σπουδή για λύση από τους ξένους -Φαίνεται να υπάρχει μια σπουδή και ένας υπερβάλλων ζήλος από το ξένο παράγοντα να κλείσει το κυπριακό το νωρίτερο δυνατό. Ποια είναι η άποψη σας για το θέμα; «Βεβαίως υπάρχει σπουδή και υπερβάλλων ζήλος από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους Αμερικάνους να κλείσει όπως -όπως το Κυπριακό, αλλά πολύ φοβούμαι ότι και κάποιοι στην Κύπρο και την Ελλάδα δυστυχώς συμμερίζονται αυτό τον ζήλο. Έχει καταντήσει πονοκέφαλος και δημιουργεί προβλήματα στους κόλπους του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η δε Τουρκία επειδή τα έχει κάνει θάλασσα σε όλα τα θέματα εξωτερικής πολιτικής επιζητεί μία λύση στο Κυπριακό κατεπειγόντως. Πρόσφατα διεφάνη το πρόβλημα σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση με το μεταναστευτικό. Κατάντησε η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ουσιαστική de facto Πρόεδρος αυτής, η κυρία Μέρκελ, να προσφέρει ουσιαστικά την ακύρωση και αναίρεση του βέτο της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ενταξιακή πορεία της Τουρκίας με αντάλλαγμα η Τουρκία να ελέγξει την ροή των προσφύγων της Συρίας διαμέσου της. Η ίδια η Αμερική επιζητεί λύση λόγω του στρατηγικού ρόλου της Τουρκίας, συνέχιση των σχέσεων της με την Τουρκία για εξυπηρέτηση των δικών της στρατηγικών συμφερόντων και μέσα σε αυτό το πλαίσιο πιέζει για μία τακτοποίηση του Κυπριακού με τρόπο που να ικανοποιεί την σύμμαχό της Τουρκία. Με αυτό τον τρόπο ο πονοκέφαλος που έχει η ιδία αλλά και στους κόλπους του ΝΑΤΟ θα εκλείψει και περεταίρω με την λύση του Κυπριακού θα διατηρήσει τον έλεγχο του φυσικού αερίου. Οι Άγγλοι γνωρίζουν ότι μέσα από μία δικέφαλη πολιτεία εξασφαλίζουν την μονιμότητα των Βάσεων στην Κύπρο εφόσον θα παραμείνουν αμετακίνητοι με τις ευλογίες της συμμάχου Τουρκίας». Έπρεπε να υπάρχει plan B - Αν η Τ/κ πλευρά με την προτροπή της Τουρκίας, όπως έκανε πρόσφατα ο Ερντογάν που παρότρυνε να μην κάνουν βήμα πίσω, δεν αλλάξουν τις θέσεις τους, τότε τι πρέπει να κάνουμε; «Το Εθνικό Συμβούλιο αντί να χάνει την ώρα του σε ενημερώσεις έπρεπε να έχει έτοιμο το «plan B». Ακόμη και η χθεσινή ενημέρωση του Προέδρου στην Βουλή των Αντιπροσώπων δεν πρόσθεσε τίποτε απολύτως στα κοινώς γνωστά. Λίγο ή πολύ έκανε μια περίληψη των συγκλίσεων Downer όπου έχουν δημοσιευθεί. Το πρόβλημα είναι ότι οι Τούρκοι μιλούν ουσιαστικά για 2 Κράτη και Συνομοσπονδία κάτω από την οποία θα θέσουν και τον έλεγχο του φυσικού αερίου αλλά και την Ελληνοκυπριακή συνιστώσα πολιτεία. Δεν αναμένεται επιστροφή μεγάλου αριθμού προσφύγων, αναμένονται μαζικές αποζημιώσεις αν ποτέ δοθούν πέραν από τις υποσχέσεις και γραμμάτια τοξικής μορφής στην πραγματικότητα και ουσιαστικά μια νομιμοποίηση της σημερινής κατάστασης σε χειρότερη όμως μορφή επειδή οι Τούρκοι θα έχουν και λόγο στο τι θα γίνεται στην δική μας πλευρά. Δεν μπορεί να υπάρξει χειρότερη διευθέτηση από αυτήν την οποία διαπραγματεύεται σήμερα ο Πρόεδρος Αναστασιάδης. Η άρνηση του Υπουργού Εξωτερικών αλλά και του Προέδρου Αναστασιάδη για σχέδιο Β για αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης πραγμάτων είναι ό,τι χειρότερο. Το έχουμε πει πολλές φορές ότι το «σχέδιο Β» πρέπει να συμπεριλαμβάνει στρατηγικής φύσεως στρατηγικές συμμαχίες και ενεργοποίηση όλου του Ελληνισμού στην προσπάθεια αυτή. Αυτά είναι που έπρεπε να συζητούνται με άκρα μυστικότητα στο Εθνικό Συμβούλιο διευρυμένο όμως με την Στρατιωτική Ηγεσία Κύπρου και Ελλάδος και τεχνοκρατών εμπειρογνωμόνων». Παρεξηγήθηκε η απόφαση ΕΔΑΔ - Η απόφαση του ΕΔΑΔ για την υπόθεση Δημόπουλος δικαιολογεί την υποβάθμιση του δικαιώματος του νόμιμου ιδιοκτήτη στην περιουσία του σε δικαίωμα να αιτηθεί πρώτο στην επιτροπή περιουσιών και την αναβάθμιση του σφετεριστή σε «χρήστη»; «Είναι γεγονός ότι μέσα από την απόφαση Δημόπουλου παραπέμφθησαν οι Ελληνοκύπριοι αιτητές στο εσωτερικό ένδικο μέτρο της Τουρκίας για καθορισμό σε πρώτο στάδιο αιτημάτων δια αποζημίωση λόγω της στέρησης κατοχής και χρήσης ακίνητης περιουσίας των, κάτι για το οποίο ευθύνη φέρει η Τουρκία. Σίγουρα ήταν μία αρνητική εξέλιξη γιατί ανεγνώρισε ουσιαστικά την ψευδοεπιτροπή σαν εσωτερικό Τουρκικό ένδικο μέτρο. Όμως η χειρότερη πτυχή της απόφασης είναι αναφορές του Δικαστηρίου στο ότι κάτω από ορισμένες περιστάσεις τα δικαιώματα του χρήστη θα πρέπει να ρυθμίζονται με τον άλφα ή βήτα τρόπο από το εσωτερικό δίκαιο της κάθε χώρας. Η απόφαση αυτή παρεξηγήθηκε σε ένα μεγάλο βαθμό ότι έδωσε δικαιώματα στον χρήστη τα οποία υπερισχύουν των δικαιωμάτων του ιδιοκτήτη. Πιστεύω ότι μία προσεκτική ανάγνωση της απόφασης δεν λέει κάτι τέτοιο, αλλά το τι υπονοεί είναι ότι όπου εγείρεται θέμα ιδιοκτήτη έναντι χρήστη το θέμα μπορεί να ρυθμιστεί με ειδική νομοθεσία χωρίς να σημαίνει ότι καταργείται ο τίτλος του ιδιοκτήτη. Έχω την άποψη ότι ο υπεύθυνος για την όλη κατάσταση σε αυτή την περίπτωση η Τουρκία θα πρέπει να κληθεί να καταβάλλει τυχόν αποζημιώσεις στον χρήστη και σε μία τέτοια περίπτωση δεν τίθεται θέμα παραβίασης της σύμβασης. Στην διαπραγμάτευση αυτό είναι που έπρεπε να ζητούμε και τίποτε άλλο. Όχι να συζητούμε δανειοδοτήσεις δισεκατομμυρίων τις οποίες θα χρεωθεί ο κύπριος φορολογούμενος με την Τουρκία να σφυρίζει αδιάφορα. Προσβάλλεται το αίσθημα δικαίου τόσο βάναυσα που να μην περιμένει ο κ. Αναστασιάδης και άλλοι ότι θα δεχθούμε να δώσουμε τις περιουσίες μας στους χρήστες έναντι γραμματίων αποζημίωσης». Εκ περιτροπής προεδρία - Κατά καιρούς έχει διακηρυχτεί ότι στην πτυχή της Διακυβέρνησης το μόνο που απέμεινε ως εκκρεμότητα είναι η εκ περιτροπής προεδρία. Τι προβλέπετε να γίνει; «Ο κ. Αναστασιάδης τον Μάιο του 2011 στις προηγούμενες Βουλευτικές εκλογές και η ηγεσία του Συναγερμού «δεσμεύτηκαν» ότι δεν πρόκειται να δεχθούν εκ περιτροπής Προεδρία και τα είχαν βάλει τότε με την ηγεσία του ΑΚΕΛ η οποία είχε φτάσει στο σημείο να λέει ότι προτιμούν Τουρκοκύπριο Πρόεδρο παρά Ελληνοκύπριο δεξιό. Ούτε και αυτό το θέμα μπορεί να περάσει μέσα από δημοψήφισμα δηλαδή να δεχθούμε ότι θα έχουμε Τουρκοκύπριο Πρόεδρο για δύο ή περισσότερα ή λιγότερα χρόνια χωρίς να τον έχουμε εκλέξει. Αυτές οι προκρούστριες λύσης επιβολής Προέδρου χωρίς την έγκριση της πλειοψηφίας μόνο σε δικτατορικά καθεστώτα επιβάλλονται. Η προσπάθεια του κ. Αναστασιάδη είναι να υποβαθμίσει τον ρόλο του Προέδρου σε «διακοσμητικό» δηλαδή να τον κάνει “mr thank you very much” και έτσι να πείσει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να γίνει δεκτός. Οποιαδήποτε παραβίαση Δημοκρατικών αρχών δεν μπορεί να παρά να οδηγήσει σε αδιέξοδα και αντιδράσεις. Δεν είναι όμως μόνο το θέμα της εναλλασσόμενης Προεδρίας που παραμένει στα θέματα της Εκτελεστικής. Είναι και το θέμα της παροχής ουσιαστικά βέτο στην οποιαδήποτε απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Εάν η Ζυρίχη κατέρρευσε με Βέτο μόνο στα θέματα της άμυνας εξωτερικών υποθέσεων και προϋπολογισμών γίνεται ευκόλως αντιληπτό ότι το βέτο εφ όλης της ύλης είναι συνταγή κατάρρευσης και επαιτείας πλέον του Ελληνοκυπριακού συνιστώντος κρατιδίου για διεθνή αναγνώριση, οπότε δεν θα υπάρχει πλέον πιθανότητα επιβίωσης του Ελληνισμού στην Κύπρο». Χρυσή τομή για ασυλία - Θεωρείτε σωστό να καλύπτονται οι βουλευτές από λεγόμενη ασυλία; «Η ασυλία Βουλευτών είναι παγκόσμιος θεσμός. Δεν πιστεύω ότι η ολοκληρωτική κατάργηση της εξυπηρετεί την Δημοκρατία. Θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Μπορεί σήμερα να λειτουργεί η Δημοκρατία στην Κύπρο και να μην χρειάζεται η ασυλία γιατί έχει εκλείψει ο φόβος πολιτικών διώξεων αλλά δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί το μέλλον. Ένα πρόσφατο παράδειγμα η δίωξη Ματσάκη για τα γνωστά «πυθάρκα». Ανεξάρτητα στην Κύπρο υπάρχουν και ιδιωτικές ποινικές διώξεις οι οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν καταχρηστικά από ιδιώτες εκδικητικά και δια αλλότριους σκοπούς εναντίον Βουλευτών. Το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε λόγω του θεσμού αλλά λόγω κατάχρησης από κάποιους ίσως του θεσμού. Στην ποιότητα θα πρέπει να στοχεύουμε πάντα». Αρκετά ψηλά η δικαιοσύνη -Πως αξιολογείτε την απονομή δικαιοσύνης στην Κύπρο; «Η Δικαιοσύνη στην Κύπρο παρόλα τα ελαττώματά της και την κριτική την οποία υφίσταται στέκει αρκετά ψηλά. Οι Δικαστές παραμένουν ανεπηρέαστοι ανεξάρτητοι και ακέραιοι. Μπορεί να υπάρχουν εκτροπές οι οποίες όμως επιβεβαιώνουν τον γενικό κανόνα. Το τι χρειάζεται είναι: Α. Επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης γιατί Δικαιοσύνη η οποία αργεί δεν είναι Δικαιοσύνη. Β) Βελτίωση της ποιότητας των αποφάσεων. Γ) Εκσυγχρονισμός του θεσμού. Δ) Αναβάθμιση των υπηρεσιών γενικότερα της Δικαιοσύνης και όχι μόνο των Δικαστηρίων, δηλαδή του Δικηγορικού Σώματος, της Εισαγγελίας και της Αστυνομίας, κύριων πρωταγωνιστών στην απονομή της Δικαιοσύνης. Ε) Περισσότερη διαφάνεια και ευαισθησία για να ανακτηθεί η έλλειψη εμπιστοσύνης στον Θεσμό. ΣΤ) Περισσότερα λεφτά. Όταν πρωτοήρθα σαν Δικηγόρος νεαρός στην Κύπρο την 10ετία του 80, ανέφερα σε άρθρο υπό τύπο συνέντευξης στον δημοσιογράφο Μακάριο Δρουσιώτη ότι η Δικαιοσύνη στην Κύπρο είναι «η δικαιοσύνη των μετριοτήτων». Είναι η πεποίθηση μου ότι σε ορισμένους τομείς υπήρξε βελτίωση, σε ορισμένους επιδείνωση αλλά εξακολουθούμε νομίζω να κινούμαστε σαφώς σε εξαιρέσεις στο ίδιο επίπεδο της μετριότητας που είναι κύριο χαρακτηριστικό εν γένει της Κυπριακής πολιτείας. Πρέπει να καταβληθεί συλλογική προσπάθεια εμπέδωσης της αξιοκρατίας γιατί η Κύπρος διαθέτει σε όλους τους τομείς και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό αξιόλογα στελέχη τα οποία νομίζω δεν αξιοποιούνται καταλλήλως για διάφορους λόγους. Είναι μία από τις παθογένειες της Κυπριακής κοινωνίας η οποία διαιωνίζεται λόγω της εμμονής αυτών που ονομάζω «μέτριους» να κρατούν τα ηνία της οποιασδήποτε εξουσίας κατά κανόνα».
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|