ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΕΡΙΔΟΥ Ο Δρ. Νέαρχος Ιωάννου είναι ένας συγγραφέας που τολμά και καταπιάνεται με θέματα επίμαχα, διαχρονικά και σύγχρονα! Δεν πτοείται από το τι παίζεται και τι λέγεται στα κοινωνικά στρώματα! Καυστηριάζει όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, αλλά και χαρακτήρες. Όμως, είναι πάντα επίκαιρος και στοχεύει σωστά στο αντικείμενό του. Έχει γράψει αρκετά έργα και μερικά ανέβηκαν στις σκηνές των θεάτρων μας. Πρώτο του θεατρικό ήταν το «Senza Storia», που ανέβηκε στη σκηνή του Θεάτρου Ένα για πρώτη φορά το 1999 και αργότερα το 2015. Άρεσε πάρα πολύ και συζητήθηκε, γιατί αποτέλεσε ένα ασυνήθιστο έργο που εντυπωσίασε, ψυχαγώγησε και προβλημάτισε το κοινό. Ο Νέαρχος Ιωάννου έγινε πολύ γνωστός στο κυπριακό κοινό από αυτό το θεατρικό του έργο. Φυσικά, το πρώτο του μυθιστόρημα, το «Yes Madam, Sorry Madam» άρεσε και διαβάστηκε πολύ, γιατί ήταν μια κοινωνική σάτιρα για το φαινόμενο της οικιακής βοήθειας στην Κύπρο. Εκείνο που χαρακτηρίζει το Νέαρχο είναι το καυστικό και ξεχωριστό του χιούμορ, και η σάτιρά του που σε τρελαίνει! Αφορμή για τη συνέντευξη μας πήρα από το νέο του θεατρικό που ανεβαίνει στο φουαγιέ του Θεάτρου Ένα, συγκεκριμένα από την Τετάρτη 24 Μαΐου, με τον τίτλο «Έρως, Γάμος, Κέρατο». Ο Νέαρχος Ιωάννου μας μιλά για το έργο του, το οποίο έγραψε ως βιβλίο αρχικά, και για τις δραστηριότητές του. Παρόλο που είναι τραπεζικός, αγαπά τη συγγραφή και προπαντός το θέατρο. Νέαρχε, από πότε άρχισες να γράφεις; Από το 1999. Από πού εμπνέεσαι και με ποια ευκαιρία; Από την κυπριακή κοινωνία, η οποία παρέχει άφθονο υλικό για κωμωδίες. Ποιο ήταν το πρώτο θεατρικό σου έργο και ποια ακολούθησαν, και πότε; Το πρώτο θεατρικό μου έργο ήταν το «Senza Storia» το 1999, το οποίο ανέβηκε την ίδια χρονιά στο Θέατρο Ένα, το 2006 στο Αγγέλων Βήμα στην Αθήνα, και ξανά στο Θέατρο Ένα το 2015. Ακολούθησε η επιθεώρηση «Bir Gun Gelegek» το 2001, η οποία ανέβηκε στο Θέατρο Ένα την ίδια χρονιά, η «Σεξουσία» στο Θέατρο Διόνυσος το 2002, το έργο «Με στριπτίζ και καφέ» στην ΕΘΑΛ το 2002, το «Kemal Yavash» το 2003, το οποίο ανέβηκε δύο φορές στο Θέατρο Ανεμώνα και το «The Corporation» του 2004 στην ΕΘΑΛ. Ακολούθησαν η επιθεώρηση «Με τα πάμπερς στην Ευρώπη» που ανέβηκε το 2004 στο Θέατρο Ανεμώνα, το «Γεροκομείο τα χερουβείμ» το 2008, «Ο Εφιάλτης της κρίσης» το 2009, το οποίο επαναλήφθηκε το 2013, το «Hen’s night» το 2010, «Το μπεζ καλτσόν» και το έργο «Οι Νύφες» τη χρονιά 2011. Φέτος, το «Έρως, γάμος, κέρατο» - που γράφτηκε το 2016 - ανεβαίνει στο Θέατρο Ένα. Με ποια θεατρικά μας σχήματα συνεργάστηκες; Με το Ανεμώνα, το Θέατρο Ένα, την ΕΘΑΛ, το Διόνυσος και το Αγγέλων Βήμα στην Αθήνα. Τι άλλο γράφεις; Γράφω κοινωνική σάτιρα και μυθιστορήματα. Κάποτε έγραφα και σενάρια για τηλεοπτικές σειρές. Ποια ανταπόκριση είχαν τα έργα σου που ανέβηκαν στο θέατρο; Αν κρίνω από τον αριθμό των παραστάσεων, είχαν θετική ανταπόκριση. Απ’ όσα έχω δει, παρατήρησα ότι είναι «extreme». Γιατί; Extreme για τους συντηρητικούς, εγώ δεν τα θεωρώ extreme. Πιστεύεις ότι αρέσουν στον κόσμο; Στα άτομα με ανοικτό ορίζοντα ναι, στο κατεστημένο όχι. Ακούγεται για ‘σένα ότι είσαι πολύ τολμηρός. Πώς αντιδράς; Ακούγονται πολλά. Αντιδρώ όπως θέλω χωρίς να λαμβάνω καθόλου υπ’ όψιν τι θα πει ο κόσμος. Τώρα ανεβαίνει στο θέατρο ένα έργο σου, με τον τίτλο «Έρωτας, Γάμος, Κέρατο». Τι έχεις να πεις γι’ αυτό το έργο και τι σε ώθησε να το γράψεις; Ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο από την εποχή που άρχισε να αποκτά νοημοσύνη. Το ερωτικό στοιχείο αποτελεί βασικό συστατικό σχεδόν όλων μου των έργων. Πιστεύεις ότι ο κόσμος θα το χαρεί ή θα προβληματιστεί; Ελπίζω και τα δύο. Όταν βλέπουμε τον εαυτό μας να διακωμωδείται στη σκηνή είτε μας αρέσει, αν έχουμε προσωπικότητα, είτε «αγκριζούμαστε», αν δεν έχουμε προσωπικότητα. Πώς συνδυάζεις τη δουλειά του τραπεζικού με αυτή του συγγραφέα; Δεν βλέπω τον λόγο γιατί δεν μπορεί να συνδυαστεί. Η εντύπωση ότι εμείς οι τραπεζικοί είμαστε ανιαρά ζώα, μονοκύτταροι οργανισμοί, κάτι σαν αμοιβάδες δηλαδή, είναι εντελώς λανθασμένη. Προτιμάς, συνήθως, να γράφεις κωμωδίες; Μόνο κωμωδίες, λόγω του ότι και σαν άτομο έτσι βλέπω την ζωή, με χιούμορ. Δραματικά έργα έχεις γράψει; Μόνο ένα, και το μετάνιωσα. Τι ακολουθεί στη συνέχεια; Έχεις κάτι στα σκαριά; Κάνω σκέψεις για να γράψω κάτι σχετικά με το θάνατο. Πολύ δύσκολο και πολύπλοκο θέμα. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Δρ. Νέαρχος Ιωάννου γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1958. Σπούδασε στο τότε Δυτικό Βερολίνο Πολιτική Οικονομία, όπου έκανε και τη διατριβή του. Μετά τις σπουδές του εργάστηκε ως τραπεζικός υπάλληλος για εφτά χρόνια στην Φρανκφούρτη. Επαναπατρίστηκε το 1990 και εργάζεται από τότε στον τραπεζικό τομέα. Ανάμεσα στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνονται τα εξής: Κίτρινο Κουκούτσι (μυθιστόρημα) 1998, Yes madam, Sorry madam (κοινωνική σάτιρα) 1998, Τα στριπτιζάδικα (κοινωνική σάτιρα) 2000, Κρίση, croissanteries και frozen yogurt (κοινωνική σάτιρα) 2014, Έρως, γάμος, κέρατο, (κοινωνική σάτιρα) 2016. Ο Δρ. Νέαρχος Ιωάννου, ανάμεσα σε άλλα, έχει κατά καιρούς γράψει επεισόδια σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές και άρθρα (οικονομική σάτιρα) σε διάφορες εφημερίδες.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|