ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Τα έσοδα για το κράτος, για τους 12 πρώτους μήνες της λειτουργίας του λιμανιού της Λεμεσού υπό το νέο καθεστώς, θα ξεπεράσουν τα 36 εκατ., αριθμός κατά πολύ μεγαλύτερος, δηλαδή κατά 63% σε σχέση με τα 20-22 εκατ., που εισέπραττε το κράτος κάτω από το προηγούμενο καθεστώς. Τα πιο πάνω δήλωσε σε συνέντευξη του στην εφημερίδα μας ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης. Αναφερόμενος εξάλλου στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα ο κ. Υπουργός αφού παραδέχθηκε ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί στις προηγούμενες συμβάσεις δεν έχουν επιτευχθεί, τόνισε ότι το Υπουργείο έχει προσλάβει συμβούλους οι οποίοι θα ετοιμάσουν όρους διαγωνισμού για νέες συμβάσεις στις δημόσιες μεταφορές το 2020.
Απαντώντας σε ερώτηση για τραμ στη Λευκωσία, το οποίο κρίθηκε από μελέτη ως βιώσιμο, είπε ότι η υλοποίηση του θα προχωρήσει μόλις το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες. Επανέλαβε εξάλλου ότι ο δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς θα γίνει, περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του 2018 και το κόστος του έχει μειωθεί σε σχέση με τα αρχικά σχέδια. -Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στατιστικά που λένε ότι αυξήθηκε η κίνηση στους δρόμους. Τελικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα αυξάνεται καθώς δεν φαίνεται να ικανοποιούν τον πολίτη τα υπάρχοντα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πώς θα αντιμετωπίσετε το κυκλοφοριακό πρόβλημα; Η προσπάθεια που γίνεται από το Υπουργείο και από εμένα προσωπικά είναι πάντα προς την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Δυστυχώς οι στόχοι που είχαν τεθεί από την Σύμβαση την ίδια όταν είχε υπογραφεί το 2010 όσο αφορά την επιβατική κίνηση δεν έχουν επιτευχθεί λόγω, είτε λανθασμένων υπολογισμών όσο αφορά τους στόχους που τέθηκαν είτε από την μη παροχή κινήτρων από την Σύμβαση προς τους Αναδόχους να μεγιστοποιήσουν την επιβατική τους ικανότητα είτε από τον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας των Αναδόχων. Θεωρώ ότι οι Συμβάσεις που είχαν υπογραφτεί τότε δεν μπορούν να καλύψουν τους στόχους που πρέπει να έχει ένα Κράτος όσο αφορά την αύξηση της επιβατικής κίνησης όσο και της άμβλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος και ως εκ τούτου έχουμε προσλάβει συμβούλους οι οποίοι θα μας ετοιμάσουν όρους διαγωνισμού για νέες συμβάσεις το 2020. Επιπλέον έχουμε προωθήσει το θέμα της Τηλεματικής η οποία έχει εγκατασταθεί σε 120 λεωφορεία και έχει ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του Συστήματος με ορίζοντα πλήρης λειτουργίας εντός του 2018. Θα πρέπει παράλληλα σαν Κράτος να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε νοοτροπίες χρόνων όσο αφορά την κυκλοφοριακή συνείδηση και να ανεβάσουμε τον πολίτη εντός του λεωφορείου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν παρέχεται ένα ασφαλές δίκτυο Μεταφορών το οποίο θα δίνει την δυνατότητα στον πολίτη να ξέρει ότι θα μεταφερθεί στην ώρα του και με ασφάλεια στον προορισμό του με διάφορα μέσα μεταφοράς είτε λέγονται λεωφορεία, είτε ιδιωτικά οχήματα, είτε ποδήλατα, είτε ταξί. -Δυο ηγετικά στελέχη του ΟΣΕΛ καταδικάστηκαν από το δικαστήριο σε φυλάκιση με αναστολή. Το Υπουργείο συνεχίζει να έχει σύμβαση με την εταιρεία και να την επιχορηγεί. Αυτό είναι ορθό; Το Υπουργείο έχει προβεί σε όλες τις νενομισμένες και απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να διευκρινιστεί κατά πόσο αυτές οι καταδίκες επηρεάζουν πραγματικά τις εργασίες της εταιρείας και κατ’ επέκταση την μεταφορική ικανότητα της εταιρείας να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό. Ως εκ τούτου έχει σταλεί σχετική επιστολή στον Γενικό Εισαγγελέα και στο Συμβούλιο Οδικών Μεταφορών για να εξεταστεί το θέμα. Όπως μας έχει ενημερώσει η εταιρεία, τα 2 αυτά άτομα έχουν απομακρυνθεί από την θέση τους στο Διοικητικό Συμβούλιο ως ένα πρώτο μέτρο προς την διασφάλιση της ακεραιότητας της εταιρείας προς το Κράτος και προς τον Νόμο που διέπει το Επάγγελμα του Οδικού Μεταφορέα. Αναμένουμε την απάντηση και απόφαση της αρμόδιας επιτροπής και του Γενικού Εισαγγελέα και αν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες το Υπουργείο θα της λάβει με γνώμονα πάντα το συμφέρον του πολίτη και χρήστη των λεωφορείων. -Έχει γίνει καταγγελία ότι άτομα που κατάγγειλαν ατασθαλίες στον ΟΣΕΛ απολύθηκαν. Δεδομένου ότι το κράτος δίνει πολλά εκατομμύρια λεφτά στην εταιρεία αυτή, δεν έχει λόγο για τις απολύσεις αυτές; Ο ΟΣΕΛ είναι ιδιωτική εταιρεία και θα πρέπει να τηρεί τους Νόμους που διέπουν τα εργασιακά θέματα. Εάν έχει προκύψει οποιαδήποτε περίπτωση λανθασμένης ή εκδικητικής απόλυσης, υπάρχει τόσο το Αρμόδιο Υπουργείο όσο και το δικαστικό σύστημα της χώρας, στα οποία μπορούν να αποταθούν οι εργαζόμενοι. Πρέπει επίσης να τονίσω ότι οποιεσδήποτε καταγγελίες γίνονται, διερευνώνται άμεσα. - Το τραμ που συζητείται εδώ και χρόνια για τη Λευκωσία μπορεί να υλοποιηθεί; Και πώς; Η τεχνοοικονομική μελέτη για τη δημιουργία συστήματος τραμ στη Λευκωσία που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2015, κατέδειξε καταρχήν ότι η δράση αυτή είναι οικονομικά βιώσιμη και ωφέλιμη για την πόλη. Συγκεκριμένα, αξιολογήθηκε ως βέλτιστη λύση η ανάπτυξη μιας γραμμής τραμ μήκους 14,5 χιλιομέτρων η οποία θα διέρχεται από τους δύο πιο πολυσύχναστους οδικούς άξονες της πόλης, τον άξονα των λεωφόρων Λεμεσού και Μακαρίου και τον άξονα των λεωφόρων Δημοσθένη Σεβέρη, Στροβόλου και Μακαρίου στη Λακατάμια. Για το Υπουργείο Μεταφορών το έργο αυτό είναι στρατηγικής σημασίας για την πόλη της Λευκωσίας και την Κύπρο. Ωστόσο η υλοποίηση του θα προχωρήσει μόλις το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες και εφόσον εγκριθεί βάσει των υφιστάμενων διαδικασιών για παρόμοια έργα. - Ο δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς κατά τον Γενικό Ελεγκτή δεν πρέπει να γίνει όπως εξαγγέλθηκε γιατί είναι μη οικονομικά βιώσιμος, όπως λέει. Ποια η θέση σας. Μπορεί να περιοριστεί το κονδύλι για την κατασκευή του; Ο νέος δρόμος Πάφου- Πόλεως Χρυσοχούς έχει τεράστια σημασία για την ανάπτυξη του διαμερίσματος της περιοχής. Η πραγματοποίηση του έργου, άλλωστε αποτελούσε διαχρονικό και δίκαιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει με τη συμπερίληψή του στον προϋπολογισμό του κράτους για το 2018 και τώρα εναπόκειται στη Βουλή η ψήφιση του. Σε ότι αφορά το κόστος, έχει ήδη μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό του έργου αφού ο δρόμος θα γίνει μέχρι το Στρουμπί και θα είναι δύο λωρίδων αντί τεσσάρων. Το κόστος δεν μπορεί να μειωθεί περαιτέρω, λόγω της δύσκολης μορφολογίας του εδάφους. Επιπρόσθετες μειώσεις θα περιόριζαν τη δυνατότητα του κράτους για επέκταση του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες. - Που βρίσκεται το θέμα της ανάπτυξης του Λιμανιού και της Μαρίνας της Λάρνακας; Έχουν προεπιλεγεί 3 οικονομικοί φορείς οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά μέσω των εγγράφων Πρόσκλησης για Υποβολή Προσφοράς (Invitation to Tender) και Προσχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης. Στόχος του Υπουργείου είναι να υπάρχει ανάδοχος μέχρι το τέλος του 2017 με αρχές 2018. Όραμα της κυβέρνησης είναι ασφαλώς η αναβάθμιση της περιοχής, υψηλής ποιότητας ανάπτυξη και ο χώρος να γίνει πόλος έλξης τουριστικής ανάπτυξης. Το έργο όταν υλοποιηθεί, θα προσφέρει σημαντικότατα οφέλη στη πόλη και επαρχία της Λάρνακας, όπως και στην οικονομία του τόπου γενικότερα. - Στο Λιμάνι Λεμεσού, μετά τα πολλά προβλήματα στο ξεκίνημα, με τις εταιρείες που ανέλαβαν, έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση; Τα έξοδα του κράτους έχουν αυξηθεί κατά τις προσδοκίες σας; Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, και τα οποία ήταν εν πολλοίς φυσιολογικά, ξεπεράστηκαν εντός ενός μηνός. Πέραν τούτου, έξι μήνες μετά την ανάληψη της διαχείρισης του Λιμένα από τους στρατηγικούς επενδυτές, ο χρόνος εξυπηρέτησης των φορτηγών έχει φθάσει στα 15 λεπτά, σε σχέση με τη 1-1.5 ώρα που ίσχυε κάτω από το προηγούμενο καθεστώς. Σημαντική βελτίωση παρατηρείται, τέλος, και σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των πλοίων, η οποία γίνεται εντός 24ωρου, ενώ προηγουμένως ο χρόνος που χρειαζόταν ήταν τουλάχιστον, διπλάσιος. Τα έσοδα για το κράτος, για τους 12 πρώτους μήνες της λειτουργίας του Λιμένα υπό το νέο καθεστώς, θα ξεπεράσουν τα 36 εκατ., αριθμός κατά πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τα 20-22 εκατ., που εισέπραττε το κράτος κάτω από το προηγούμενο καθεστώς. Στο εν λόγω ποσό, δεν περιλαμβάνονται επενδύσεις της τάξης των 30 και πλέον εκατομμυρίων από τις διαχειρίστριες εταιρείες για το 2017. Ανάλογο θα είναι και το ποσό των επενδύσεων για το 2018. -Ποια μεγάλα έργα περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό του Υπουργείου σας για το 2018. Τα έργα που προκηρύχθηκαν είναι: 1. Κατεδάφιση του Οικισμού Βερεγγάρια στα Κ. Πολεμίδια (αναμένεται υπογραφή συμβολαίου), 1.5 εκ. 2. Λεωφόρος Καλλιπόλεως στη Λευκωσία (αναμένεται κατακύρωση και υπογραφή συμβολαίου), 4.2 εκ. 3. Παρακαμπτήριος Πελενδρίου προς Ποταμίτισσα (αναμένεται υπογραφή συμβολαίου), 2 εκ. 4. Νέος δρόμος προσπέλασης προς Μένοικο (αναμένεται κατακύρωση και υπογραφή συμβολαίου), 3 εκ. Τα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν: 1. Αναβάθμιση Συστημάτων Ελέγχου Φωτοελεγχομένων Κόμβων και Διαβάσεων Πεζών/Ποδηλάτων (Α και Β Φάση), 3.6 εκ. 2. Ενεργειακή Απόδοση Κυβερνητικών Κτηρίων Πάφου, 4.7 εκ. 3. Αποκατάσταση κτηρίου Κορωναίου στην Αθήνα, 2.5 εκ. 4. Νέα Κέντρα Πολίτη (ΚΕΠΟ) - Κακοπετριά και Λεύκαρα, 0.57 εκ. 5, Δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά (Α΄ Φάση: Πολεμίδια-Παλώδια), 26.1 εκ. 6. Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας (Α΄ Φάση: Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας/Λεμεσού - λεωφόρος Στροβόλου/Τσερίου), 51.2 εκ. 7. Αυτοκινητόδρομος Πάφου-Πόλης (Α΄ Φάση: Αγία Μαρινούδα-Στρουμπί (2 λωρίδες κυκλοφορίας), 71.4 εκ. 8. Νέο Κυπριακό Μουσείο στη Λευκωσία (ετοιμασία εγγράφων προσφορών), 50 εκ. 9. Βελτιωτικά έργα στον υφιστάμενο δρόμο Πάφου-Πόλης, 4.4 εκ. 10. Βελτίωση δρόμου Ακρούντας-Διερώνας, 6 εκ. 11. Βελτίωση δρόμου Ορμήδειας-Ξυλοφάγου, 1.5 εκ. - Με το χέρι στην καρδιά διαπιστώσατε διαφθορά στο Υπουργείο; Ή έστω κακοδιαχείριση; Το ΥΜΕΕ είναι από τα πρωτοπόρα υπουργεία σε ότι αφορά έλεγχο διαδικασιών, καθώς στο ΥΜΕΕ υπάρχει η Διεύθυνση Ελέγχου η οποία αποτελεί το πρώτο επίπεδο εντοπισμού οιονδήποτε ατασθαλιών. Προσωπικά δεν έχω έρθει αντιμέτωπος με κρούσματα διαφθοράς κατά την μέχρι τώρα παρουσία μου στο υπουργείο. Πρέπει ωστόσο να σημειώσω ότι υπήρξαν περιπτώσεις δημοσίων συμβάσεων, στις οποίες θα μπορούσε να είχε ασκηθεί καλύτερος έλεγχος.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|