Η ιαπωνική Αεροπορική Δύναμη Αυτοάμυνας θα επετείνει την χρήση του F-15 ακόμη και μέχρι το 2045. Η Ιαπωνία σχεδιάζει την αναβάθμιση 68 F-15 σε διαμόρφωση Japanese Super Interceptor και όλα θα είναι μονοθέσια αεροσκάφη του τύπου (F-15J), τα οποία πέρασαν το πρόγραμμα βελτιώσεων MSIP στο παρελθόν. Άγνωστο παραμένει το μέλλον των 34 διθέσιων μαχητικών F-15DJ που δέχθηκαν επίσης βελτιώσεις στο πλαίσιο του MSIP, ενώ τα υπόλοιπα 99 F-15 πρόκειται να αντικατασταθούν από μαχητικά F-35A/B. Η αναβάθμιση των 68 F-15 θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση του ραντάρ AESA APG-82(v)1, προηγμένο υπολογιστή αποστολής και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ALQ-239 DEWS. Τα αναβαθμισμένα F-15 θα μπορούν να μεταφέρουν τον αμερικανικό πύραυλο μακρού πλήγματος AGM-158 JASSM, ενώ η πιστοποίηση του επίσης αμερικανικού AGM-158C LRASM αποκλείστηκε λόγω περικοπών. Τα αεροσκάφη θα μπορούν να φέρουν προηγμένους πυραύλους αέρος-αέρος και σκοπός των Ιαπώνων είναι να δρουν από κοινού με F-35, για να επιτευχθεί πλήρης αξιοποίηση των προτερημάτων των δύο τύπων. Τον Δεκέμβριο του 2021 η Boeing ανέλαβε συμβόλαιο αξίας 471 εκατ. δολαρίων με αντικείμενο τη σχεδίαση και ανάπτυξη συστημάτων για το πρόγραμμα αναβάθμισης ιαπωνικών F-15, οι εργασίες του οποίου θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2028. Το κόστος αναβάθμισης και αξιοποίησης των 68 F-15 ως το 2045 θα προσεγγίσει τα 5,62 δισ. δολάρια.
0 Comments
Πολωνός πρωθυπουργός: «Είμαστε έτοιμοι να προμηθεύσουμε την Ουκρανία με επιπρόσθετα αμυντικά όπλα»19/2/2022 Ο Πολωνός πρωθυπουργός Ματέους Μοραβιέτσκι, δήλωσε σήμερα πως η Πολωνία είναι έτοιμη να στείλει και άλλον αμυντικό οπλισμό στο Κίεβο για να αντιμετωπίσει την «επιθετικότητα» της Ρωσίας. «Είμαστε έτοιμοι να προμηθεύσουμε (την Ουκρανία) με επιπρόσθετα αμυντικά όπλα (…) που θα χρησιμοποιηθούν για την άμυνα του (ουκρανικού) εδάφους, των πόλεων, του λαού», ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Μόναχο, όπου μετείχε στη Διάσκεψη για την Ασφάλεια. Η Πολωνία έχει ήδη αρχίσει να εφοδιάζει την Ουκρανία με οβίδες όλμων, φορητά συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας, μη επανδρωμένα, τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη και άλλα πυρομαχικά. Περισσότερα από 8 δισ. δολάρια θα επενδύσουν στην Τουρκία, οι χώρες του Κόλπου μετά την επαναπροσέγγιση Τουρκίας-ΗΑΕ, χρήματα εκ των οποίων μεγάλο μέρος θα επενδυθεί στην αμυντική βιομηχανία! Συγκεκριμένα θα επενδυθούν 4 δισ. δολάρια από το Qatar Investment Authority, το ταμείο του Abu Dhabi Emirate Abu Dhabi Investment Authority και το τρίτο μεγαλύτερο επενδυτικό ταμείο στον κόσμο Sama Foreign Holding, που συνδέεται με τον Νομισματικό Οργανισμό της Σαουδικής Αραβίας, σε εταιρείες της βιομηχανικής παραγωγής και του τεχνολογικού τομέα. Με άλλα λόγια το Άμπου Ντάμπι το οποίο έχει υπογράψει συμφωνία αμυντικής συνδρομής με την Αθήνα, θα επενδύσει στη αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας, η οποία αποτελεί στρατηγική απειλή για την Ελλάδα. Αποκαλύπτεται επίσης πως μέρος των χρημάτων θα δοθεί από σαουδαραβικούς πόρους, άλλη μία χώρα που επίσης θεωρείται ως «σύμμαχος» της Ελλάδας και παρά το γεγονός πως δεν έχει υπάρξει ακόμα επίσημη «συμφιλίωση» Άγκυρας-Ριάντ, ωστόσο φαίνεται πως ήδή έχει επιτευχθεί στο παρασκήνιο. Θα θυμίσουμε πως στην Σ.Αραβία η Ελλάδα έχει αποστείλει μία συστοιχία Patriot για την προστασία της από τις επιθέσεις των Χούθι. Συνολικά έγιναν προκαταρκτικές συμφωνίες για επενδύσεις σε εταιρείες στους τομείς της γεωργίας, της αμυντικής βιομηχανίας, της τεχνολογίας, της πετροχημείας, των τεχνολογιών μεταφορών και υποδομών, του τουρισμού και της υγείας. Οι πόλεις που θα γίνουν οι μεγάλες επενδύσεις Σύμφωνα με πληροφορίες της Sabah, το Κοτσάελι, η Προύσα, η Γιάλοβα και η Κωνσταντινούπολη θα πάρουν το μεγαλύτερο μέρος των βιομηχανικών επενδύσεων σε επενδύσεις που θα γίνουν σε διάφορες επαρχίες της Τουρκίας. Ταμεία που επενδύουν στη γεωργία στην Αττάλεια, το Ικόνιο και το Ακσαράι και στον τουρισμό ενδιαφέρονται για επενδύσεις ξενοδοχείων στη Μούγλα και τη Σμύρνη. Το Κοτσάελι και η Σμύρνη ξεχωρίζουν στις επενδύσεις σε πετροχημικά. Ο κλάδος των τροφίμων, του οποίου η σημασία γίνεται περισσότερο κατανοητή με την πανδημία, έχει μπει στο επίκεντρο των ταμείων. Εστιάζοντας σε πολλούς τομείς, από τα εργοστάσια αλευριού μέχρι τα εργοστάσια τοματοπολτών μέχρι τα θερμοκήπια στην Τουρκία, τα ταμεία θα επενδύσουν 2 δισεκατομμύρια δολάρια στη γεωργία φέτος. Στον τομέα των τροφίμων, ενδιαφέρονται η κορυφαία εταιρεία κεφαλαίων του Μπαχρέιν Ithmaar Bank BSC, το επενδυτικό ταμείο αγροτικών επενδύσεων της Qatar Investment Authority Hasad Food και το ταμείο Sanabil Investment της Σαουδικής Αραβίας. 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις μεταφορές Οι εταιρείες κεφαλαίων του Κόλπου σχεδιάζουν επίσης να επενδύσουν 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες στον τομέα των μεταφορών. Η Emirates Investment Authority, η International Petroleum Investment Company και το Gulf Finance House αναζητούν συνεργασίες στους τομείς των πετροχημικών και των τεχνολογιών υποδομής μεταφορών. Επένδυση στον τουρισμό υγείας Πατώντας το κουμπί για μια συνολική επένδυση 500 εκατομμυρίων δολαρίων στον τουρισμό, η Investment Corporation Of Dubai, η Sanabil Investment και η Mumtalakat Holding Company διαπραγματεύονται για επενδύσεις σε ξενοδοχεία και τουρισμό υγείας στη Σμύρνη και τη Μούγλα. Το οξύμωρο σε όλα αυτά είναι πως όταν η Ελλάδα υποτίθεται δημιουργούσε ένα «άξονα» έναντι της Τουρκίας με τις χώρες του Κόλπου, καμί από αυτές δεν επένδυσε ούτε ένα ευρώ σε τομείς της ελληνικής οικονομίας. «Χαμός» στην Αυστραλία με την διαθεσιμότητα των F-35: «Δώσαμε 16,6 δισ. δολάρια & δεν πετάνε;»17/2/2022 Σάλος έχει προκληθεί στην Αυστραλία από την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του στόλου μαχητικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35. Όπως μετέδωσαν τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενο τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Άμυνας της χώρας, οι συνολικές ώρες πτήσης που προβλέπεται να πραγματοποιήσουν τα stealth μαχητικά της RAAF μειώθηκαν κατά 25% για το φετινό οικονομικό έτος. Με απλά λόγια, τα F-35 θα πετάξουν λιγότερες ώρες το 2022, κάτι που έχει ενοχλήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αντιπολίτευση που εξαπέλυσε «πυρά» κατά της κυβέρνησης. Το ζήτημα αυτό θα απασχολήσει και την Ελλάδα όταν κάποτε προχωρήσει στην αγορά τους. Συνεχόμενη μείωση στις συνολικές ώρες πτήσης των μαχητικών Οι Εργατικοί κατηγόρησαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας της Αυστραλίας ότι προχώρησαν σε ένα «προβληματικό» εξοπλιστικό πρόγραμμα αξίας 16,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια των προηγμένων αεροσκαφών και ζήτησαν εξηγήσεις από τον Υπουργό Άμυνας, διότι δεν θα πετάνε αρκετά τα μαχητικά. Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσαν υπογραμμίζουν πως προκαλεί τεράστια ανησυχία για την άμυνα της χώρας, το γεγονός ότι τα F-35 θα πετούν χιλιάδες ώρες λιγότερες από όσα είχαν προγραμματιστεί». Σύμφωνα με την έκθεση, οι προβλεπόμενες ώρες πτήσης των stealth μαχητικών μειώθηκαν από 11.813 ώρες πτήσης σε 8.773 ώρες πτήσης, ενώ ακόμα αποκαλύφθηκε ότι για τα τρία επόμενα οικονομικά έτη (2022-23, 2023-24 και 2024-25) οι συνολικές ώρες πτήσης μειώθηκαν κατά 17%, 14% και 13% αντιστοίχως. Η τεράστια αυτή πολιτική αντιπαράθεση και διαμάχη «ξέσπασε» εν μέσω της στρατηγικής στρατιωτικής συνεργασίας ανάμεσα στην Αυστραλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, υπό το πρίσμα της περιβόητης συμφωνίας AUKUS, που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων και την αποτροπή και ανάσχεση της κινεζικής επεκτατικότητας. Το ότι ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα κόστισε 16 δισεκατομμύρια δολάρια και τελικά το οπλικό σύστημα δεν χρησιμοποιείται στο βαθμό που απαιτείται, είναι όντως ένα τεράστιο πολιτικό και επιχειρησιακό ζήτημα. Η Ουκρανία συνεχίζει να εξοπλίζεται και μόλις χθες παρέλαβε αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα Stinger και πυρομαχικά από τη Λιθουανία αεροπορικώς, όπως ανακοίνωσε το ουκρανικό υπουργείο Άμυνας. Νωρίτερα χθες, έφθασαν άλλα δύο αεροσκάφη με περίπου 180 τόνους πυρομαχικά από τις ΗΠΑ, ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, ο Ολεξίι Ρέζνικοφ. Η Ουκρανία έχει λάβει μέχρι τώρα κάπου 1.500 τόνους πυρομαχικών με 17 πτήσεις, διευκρίνισε μέσω Twitter. Το Κίεβο ενισχύει τις ένοπλες δυνάμεις του με τη βοήθεια συμμάχων του στη Δύση: απέκτησε ιδίως αντιαρματικά συστήματα αμερικανικής και βρετανικής κατασκευής και τουρκικά UAVs. Οι Γερμανοί πιστεύουν πως το νεότερο Leopard 2, το 2Α7V, είναι το καλύτερο άρμα μάχης στον κόσμο. Όπως λένε το άρμα προσφέρει την καλύτερη προστασία, έχει την μεγαλύτερη ισχύ πυρός και αυξημένη ευκινησία από κάθε άρμα της κατηγορίας του στον κόσμο παρά το βάρος του των σχεδόν 70 τόνων. Το άρμα διαθέτει σύνθετη θωράκιση νέου τύπου που παρέχει εξαιρετική προστασία. Το πάχος της θωράκισης ξεπερνά τα 700 χλστ. στο σκάφος ενώ ο πύργος είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατρηθεί. Η θωράκιση παρέχει προστασία από πλήγματα σε κάθε γωνία και θέση τόσο από αντιαρματικά βλήματα, όσο και από νάρκες και IED και φορητούς αντιαρματικούς εκτοξευτές. Έχει πλήρωμα τεσσάρων ατόμων, με τη θέση του οδηγού στο εμπρός δεξιό τμήμα του σκάφους. Διαθέτει πυροβόλο λείας κάννης Rheinmetall 120 χλστ. 55 διαμετρημάτων που μπορεί να βάλλει το νέο διατρητικό βλήμα απορριπτομένου κελύφους DM53 Armor-Piercing Fin-Stabilized Discarding Sabot—Tracer (APFSDS-T) επίσης της Rheinmetall. Το άρμα μπορεί να πλήξει στόχους σε απόσταση 5.000 μ. Oι δυνάμεις του USMC πραγματοποιούν συνεκπαίδευση με συμμαχικές δυνάμεις στη Νορβηγία, πραγματοποιώντας «βουτιά θανάτου» σε πολικό ψύχος, μέσα σε παγωμένη λίμνη, προκειμένου να σκληραγωγηθούν και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον στο οποίο ενδεχομένως επιχειρήσουν, αλλά και στις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν μέσα σε αυτό. Ο σκοπός τους είναι να μπορούν να αντέχουν στις συνθήκες στις οποίες αντέχουν εκ «γενετικής κατασκευής» οι Ρώσοι. Ο ρωσικός Στρατός στην Αρκτική επιχειρεί στο περιβάλλον του και οι Αμερικανοί θέλουν να πλησιάσουν τις δυνατότητές του. Η Αεροπορία των ΗΠΑ ανέφερε πως το F-35A Lightning II θα μπορούσε ενδεχομένως σύντομα να μπορεί να πετά ξανά κοντά σε καταιγίδες ή κεραυνούς χάρη σε μια αναβάθμιση που σχεδιάζεται για το σύστημα καυσίμου του αεροσκάφους, με την ελπίδα ότι η βελτίωση αυτή θα απομακρύνει τον κίνδυνο έκρηξης στο αεροσκάφος. Μόλις όλα τα F-35 επισκευαστούν, θα μπορούσαν να ξαναρχίσουν πτήσεις υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες για πρώτη φορά από το 2020. Την υπόθεση είχε φέρει πριν δύο χρόνια στην δημοσιότητα το ολλανδικό ΓΕΑ όταν είχε δώσει εντολή να μην πετούν τα F-35 κοντά σε καταιγιδοφόρα νέφη. Παράλληλα το 2020, το Γραφείο Κοινού Προγράμματος περιόρισε το F-35 να πετάει σε απόσταση 25 ναυτικών μιλίων από καταιγίδες ή κεραυνούς. Αυτός ο περιορισμός αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ έως ότου όλα τα επηρεαζόμενα αεροσκάφη μπορέσουν να λάβουν την επιδιόρθωση του συστήματος καυσίμου, η οποία ελπίζεται να γίνει πριν από το τέλος του 2025. Παράλληλα ετοιμάζεται και μια ενημέρωση του λογισμικού που έρχεται φέτος και θα ειδοποιεί τους πιλότους κάθε φορά που η απόδοση του συστήματος OBIGG είναι μειωμένη. Η επιδιόρθωση αφορά το Onboard Inert Gas Generation System ή OBIGGS του F-35. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για την έγχυση αέρα εμπλουτισμένου με άζωτο στο σύστημα καυσίμου του F-35 προκειμένου να μειωθεί η πιθανή συσσώρευση πολύ εύφλεκτων ατμών. Ωστόσο κάποιοι σωλήνες του OBIGGS βρέθηκαν με ζημιές κάτι που περιορίζει την απόδοση του συστήματος, με αποτέλεσμα εάν ένα F-35 κτυπηθεί από κεραυνό να υπάρχει κίνδυνος έκρηξης. Οι Air Force Times ανέφεραν σήμερα ότι η εκπρόσωπος του Γραφείου Κοινού Προγράμματος F-35, Laura Seal, δήλωσε ότι το πρώτο F-35A που θα λάβει την επισκευή θα μπορούσε να το έχει η USAF μέχρι τον Ιούλιο όπου βέβαια είναι και καλοκαίρι. Η Lockheed Martin εγκαθιστά μια νέα έκδοση του OBIGGS στα F-35A από τον Νοέμβριο του 2020, αλλά τα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν πριν το 2020 θα πρέπει να εγκαταστήσουν το νέο σύστημα. Παρ΄όλα αυτά η απαγόρευση φαίνεται να ισχύει για όλα τα μαχητικά. Το Rafale είναι ένα αεροσκάφος 4++ γενιάς και το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία εκτός της Γαλλίας και της Ελλάδας από την Αίγυπτο, το Κατάρ και την Ινδία, Η τελευταία διαθέτει 36 μαχητικά το οποία κωδικοποιεί ως Rafale EH/DH. Στην Ινδία το Rafale περιγράφεται ως φονιάς των J-20 και των Su-35 όπως αναφέρεται καθώς η ινδική Αεροπορία έχει καταστήσει πλήρως επιχειρησιακό το μαχητικό γνωρίζοντας επακριβώς τις δυνατότητές του. Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) ανακοίνωσε ότι το πρώτο εργοσύνολο του πίσω μέρους της ατράκτου (aft fuselage) του αεροσκάφους F-16, παραδόθηκε σήμερα στην Lockheed Martin, στο πλαίσιο του προγράμματος συμπαραγωγής F-16. Το εργοσύνολο αυτό, προστίθεται στην ανακοίνωση, κατασκευάζεται από την ΕΑΒ, που είναι μοναδικός υποκατασκευαστής και τροφοδοτεί ολόκληρη την τελική γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους στις εγκαταστάσεις της Lockheed στο Greenville, στη Νότια Καρολίνα των HΠΑ. Τονίζει ότι το συγκεκριμένο εργοσύνολο συνιστά το μεγαλύτερο εργοσύνολο της ατράκτου του μαχητικού αεροσκάφους, αλλά και ένα από τα πλέον πολύπλοκα της δομής του, σε ό,τι αφορά τις τάσεις που δέχεται. Και αυτό διότι φιλοξενεί το κύριο μέρος του κινητήρα, αλλά και το σύστημα αεροδυναμικής πέδησης. Από την πλευρά της, η Lockheed Martin, σύμφωνα με την ανακοίνωση, έδωσε τα συγχαρητήριά της στην ΕΑΒ για την ανοδική πορεία του προγράμματος σε σχέση με τις παραδόσεις. Eυχαρίστησε δε, το προσωπικό, για τη συνεργασία, τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή του στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, τηρώντας απόλυτα τα ιδιαίτερα στενά χρονοδιαγράμματα. Η ΕΑΒ χαρακτηρίζει την υλοποίηση «σημαντικό επίτευγμα στην προσπάθεια για την επιτυχημένη εξέλιξη του προγράμματος». Η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της εταιρείας θα συνεχίσουν να εργάζονται απο κοινού αποτελεσματικά, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, καταλήγει η ανακοίνωση. |
Archives
May 2024
CategoriesClick to set custom HTML
|