ΤΗΣ ΑΝΝΙΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Αρκετά είναι τα έργα που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο στην Λευκωσία με αποτέλεσμα να «πνίγουν» στην κυριολεξία τους πρωτευουσιάνους. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Δήμου Λευκωσίας, άνοιξε … πολλά μέτωπα στους δρόμους με τα οδικά έργα που διεξάγονται, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία στους οδηγούς, ενώ η τροχαία κίνηση στους δρόμους, η οποία ήταν ιδιαίτερη πυκνή, τώρα κατέστη ανυπόφορη… Εκτός από το κλείσιμο μέρους της λεωφόρου Ομήρου πριν από 10 μήνες περίπου, για να κατασκευαστεί ο υπόγειος χώρος στάθμευσης, ξεκίνησαν πρόσφατα οι εργασίες για την ανάπλαση στο εμπορικό τρίγωνο στο κέντρο της Λευκωσίας, μεταξύ της Λεωφόρου Μακαρίου και τους γύρω δρόμους, Στασικράτους, Ευαγόρου και Θεμιστοκλή Δέρβη. Ακόμη εδώ και λίγες εβδομάδες ξεκίνησε και η ανάπλαση της λεωφόρου Καλλιπόλεως καθώς και άλλα μικρότερα έργα που βρίσκονται υπό εκτέλεση. Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών καθώς και οι καταστηματάρχες εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκεια τους αφού τα οδικά έργα του Δήμου Λευκωσίας, δυσκολεύουν πάρα πολύ την καθημερινότητα τους.
Γιατί καθυστερεί η Στασικράτους Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωση της α’ φάσης του έργου στη Στασικράτους, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2018, οφείλεται στην μη παραλαβή του υλικού για το οδόστρωμα εξαιτίας των κακών σχεδιασμών που έχουν γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο Δήμος Λ/σίας ενημέρωσε γραπτώς ότι η πρώτη φάση του έργου θα ολοκληρωνόταν τον Δεκέμβριο του 2018 . Δηλαδή τα έργα επί της Ζήνας Κάνθερ και μέρους της Μνασιάδου, ήτοι 1η φάση. Οι διάφοροι επιστάτες ενημερώνουν τους καταστηματάρχες τώρα ότι ΔΕΝ πρόκειται να ολοκληρωθεί η 1η φάση εάν δεν περάσουν τουλάχιστον δυο μήνες. Ο λόγος, σύμφωνα πάντα με τους επιστάτες, είναι ότι….ακόμα περιμένουν από το εξωτερικό τους «γρανίτες», που υποθέτουμε αφορούν μέρος του υλικού του οδοστρώματος. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε και η 2η φάση ….και έκλεισε ΚΑΘΟΛΙΚΑ οποιαδήποτε πρόσβαση ΑΡΙΣΤΕΡΑ από την οδο Μακαρίου Γ !!!! Ένα ολόκληρο τετράγωνο έχει αποκλειστεί πλήρως Και ο Δήμος Λ/σίας τηρεί σιγή ιχθύος! Εξάλλου, κάτοικοι που επικοινώνησαν με την εφημερίδα μας, μας ανέφεραν ότι αποκόπηκαν από αγνώστους κατά τις νυχτερινές ώρες μεγάλα δέντρα. Πάντως, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Δήμου, θα φυτευτούν νέα δέντρα στην περιοχή. Έμφαση στους πεζούς Μιλώντας στην εφημερίδα μας ο Λειτουργός του Τμήματος «Ενιαίο Ρυθμιστικό Σχέδιο» του Δήμου Λευκωσίας, Ντίνος Λογίδης, ανέφερε ότι ο Δήμος Λευκωσίας είναι ενήμερος για την ταλαιπωρία που παρατηρείται, ωστόσο, όπως σημείωσε «τα εν λόγω έργα ήταν απαίτηση πολλών δημοτών» και η ταλαιπωρία είναι αναπόφευκτη. Παρόλα αυτά, «είμαστε ευτυχείς που βρέθηκαν τα κονδύλια για να ξεκινήσουν τα έργα και αναμένουμε και εμείς με αγωνία να δούμε την αναβάθμιση» που θα γίνει στην καρδιά της Λευκωσίας», τόνισε. «Σκοπός των έργων, σημείωσε, είναι να διευκολυνθεί ο κόσμος και κυρίως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και λιγότερο τα αυτοκίνητα». «Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, τότε θα αντιληφθούν τόσο οι πολίτες όσο και οι καταστηματάρχες ότι θα βοηθηθούν αρκετά. Θα υπάρχει περισσότερη κίνηση από τους πολίτες», επεσήμανε ο κ. Λογίδης που κατέληξε λέγοντας ότι «όπως είπε και ο Δήμαρχος, θέλουμε να κάνουμε ένα ανοικτό mall όπου ο κόσμος θα ψωνίζει με άνεση». Λειτουργική αναβάθμιση Τα έργα του Δήμου Λευκωσίας, έχουν ως στόχο την αναστροφή της συνεχούς πορεία υποβάθμισης και του μαρασμού που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην εμπορικότητα της περιοχής και ιδιαίτερα στη Λεωφόρο Μακαρίου. Ο Δήμος επιθυμεί με αυτά τα έργα μια λειτουργική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και τη δημιουργία ταυτότητας και χαρακτήρα Σύγχρονου Αστικού Εμπορικού Κέντρου, που αρμόζει στην περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας. Υπολογίζεται ότι ο προϋπολογισμός για την κατασκευή της Α’ φάσης των έργων θα ανέλθουν γύρω στα €8,000,000 και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 16 μήνες. Το εν λόγω έργο έχει ως στόχο το εμπορικό τρίγωνο του Αστικού Κέντρου της Λευκωσίας, να είναι πρότυπο φιλικού στον άνθρωπο και το περιβάλλον καθώς και πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις, τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Σκοπός του, είναι η αναβάθμιση της λειτουργικότητας και την αισθητικής του αστικού περιβάλλοντος με νέα επίστρωση, αστική επίπλωση και φωτισμό. Θα δημιουργηθούν ενιαία και μεγάλα πεζοδρόμια με εξάλειψη όλων των ανισόπεδων σημείων μεταξύ ιδιωτικών, δημόσιων πεζοδρομίων και δρόμου, για να διευκολύνει την προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ και να αυξήσει την επισκεψιμότητα. Στα σχέδια του Δήμου Λευκωσίας, είναι η δημιουργία μικρών πλατειών με δυνατότητες υπαίθριων δραστηριοτήτων με την προσθήκη μεγάλου αριθμού δέντρων, πέραν των 330. Θα ενισχυθεί επίσης, η σκίαση, αυξάνοντας τις ώρες που οι πεζοί επισκέπτες θα μπορούν να διακινούνται με άνεση. Εξάλλου, όπως είχε δηλώσει ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης «τα έργα είναι προς όφελος των κατοίκων, των καταστημάτων/επιχειρήσεων, αλλά και όλων των δημοτών και πολιτών που επισκέπτονται την περιοχή και των δραστηριοτήτων σε αυτόν τον εμπορικό πυρήνα της πρωτεύουσας». Το όλο έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε, τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας. Κατασκευαστικά έργα Οι κατασκευαστικές εργασίες του 2ου Τμήματος-Α2 του έργου, με σκοπό την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, το οποίο αφορά τμήματα των οδών Στασικράτους και Μνασιάδου και την οδό Θεοφάνους Θεοδότου, ξεκίνησαν στις 25 Ιανουαρίου 2019. Σύμφωνα με τον Δήμο Λευκωσίας, οι εργασίες στο 1ο Τμήμα του έργου, οι οποίες ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2018, υλοποιούνται με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό ενώ κατά τη γιορτινή περίοδο των Χριστουγέννων ο Δήμος υποστήριξε με κάθε δυνατό τρόπο την ομαλή λειτουργία των δραστηριοτήτων της περιοχής. Συγκεκριμένα, όπως είχε προγραμματιστεί, έχουν υπογειοποιηθεί οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας και κατασκευάστηκε το υπόστρωμα δαπέδων από μπετόν στο τμήμα της οδού Μνασιάδου (από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Μακαρίου Γ΄ μέχρι και τη συμβολή της με την Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας) και στο τμήμα της οδού Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας (από τη συμβολή της με την οδό Μνασιάδου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Θεοφάνους Θεοδότου). Στο τμήμα της οδού Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας από τη συμβολή της με την οδό Θεοφάνους Θεοδότου μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ευαγόρου συνεχίζεται η υπογειοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ενώ το υπόστρωμα των δαπέδων, ενώ αναμενόταν να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2019, αυτό φαίνεται να καθυστερεί. Λόγω των εργασιών, δεν επιτρέπεται η διακίνηση οχημάτων στις πιο κάτω οδούς: Μνασιάδου από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Μακαρίου Γ΄ μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Στασικράτους, Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας, Θεοφάνους Θεοδότου και Στασικράτους από τη συμβολή της με την οδό Θεμιστοκλή Δέρβη μέχρι τη συμβολή της με την οδό Μνασιάδου. Αλλάζει και η…Καλλιπόλεως Μεγάλη είναι η ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι αλλά και οι οδηγοί, με τα έργα που πραγματοποιούνται στην Λεωφόρο Καλλιπόλεως η οποία πρόκειται να μονοδρομηθεί, με κατεύθυνση από την αγορά του Αγίου Αντωνίου, προς την λεωφόρο Λεμεσού. Γύρω στα τέλη Απριλίου ξεκίνησαν τα έργα στην λεωφόρο Καλλιπόλεως. Όπως μας δήλωσε ο κ. Λογίδης, υπάρχει μια καθυστέρηση στην αποπεράτωση των έργων και αυτό όπως ανέφερε οφείλεται στην απαίτηση του εργολάβου να δουλεύει σε μια λωρίδα. Τόνισε επίσης ότι «υπολογίζουμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες». Χώροι στάθμευσης Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης στην περιοχή, οι οποίοι είναι πολύ λίγοι, ο Δήμος θεωρεί ότι δημιουργήθηκαν όσοι μπορούσαν να γίνουν. Σύμφωνα με τους σχετικούς σχεδιασμούς του Δήμου Λευκωσίας, οι πάροδοι θα μετατραπούν σε μονοδρόμους, έτσι θα δημιουργηθούν εκεί χώροι στάθμευσης που θα χρησιμοποιούνται, κυρίως, για τους πελάτες των γύρω μαγαζιών. Με την ολοκλήρωση του έργου θα βελτιστοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό στους δύο βασικούς άξονες της πρωτεύουσας. Η ανάπλαση της Λεωφόρου Καλλιπόλεως θα περιλαμβάνει μονοδρόμηση της τροχαίας κίνησης από τα φώτα τροχαίας στη συμβολή της Λεωφόρου Στασίνου με την οδό Ευγενείας και Αντωνίου Θεοδότου, με κατεύθυνση προς τη συμβολή της Λεωφόρου Καλλιπόλεως με τη Λεωφόρο Μακαρίου. Θα κατασκευαστούν καθ’ όλο το μήκος της νέα πεζοδρόμια, προσβάσιμα για όλους σύμφωνα με τις πρόνοιες της Βιώσιμης Κινητικότητας. Θα τακτοποιηθεί η άναρχη στάθμευση με τη δημιουργία κόλπων σε όλο το μήκος. Δεν θα υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι εύκολη η πλέξη των κινήσεων αφού δεν θα υπάρχει πια νησίδα. Ο κ. Λογίδης, αναφερόμενος στα δέντρα που έχουν αποκοπεί και στην θέση τους έχουν δημιουργηθεί πεζοδρόμια, σημείωσε ότι αριθμούν στα 15 και θα αντικατασταθούν από άλλα 200 περίπου. Η αποκοπή των δέντρων έγινε σε συνεννόηση με το Τμήμα Δασών και έχει γίνει ο απαραίτητος σχεδιασμός και αφέθηκε επίσης και ο απαιτούμενος χώρος. Λεωφόρος Ομήρου Ένα ακόμη έργο που προκαλεί συμφόρησης της τροχαίας κίνησης στους δρόμους της Λευκωσίας, είναι στη λεωφόρο Ομήρου. Το εν λόγω έργο, αφορά την κατασκευή διώροφου υπόγειου υποστηρικτικού χώρου στάθμευσης για 157 οχήματα (εκ των οποίων οι 7 θέσεις για οχήματα ΑΜΕΑ) κάτω από τη λεωφόρο Ομήρου στο τμήμα μεταξύ της Πλατείας Σολωμού και της λεωφόρου Ευαγόρου. Η πρόσβαση των χώρων θα γίνεται με ράμπες πρόσβασης από τη λεωφόρο. Πέραν από τον χώρο στάθμευσης θα κατασκευαστούν δημόσια αποχωρητήρια στο επίπεδο της Τάφρου Νταβίλα (Δυτικά) καθώς και κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρες που να συνδέουν τον χώρο στάθμευσης με την τάφρο και τη λεωφόρο, για τα οποία θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Στο πλαίσιο του έργου η λεωφόρος Ομήρου θα διαπλατυνθεί και θα κατασκευαστούν νέα πεζοδρόμια, νέο οδόστρωμα, οδικός εξοπλισμός / φωτισμός και σήμανση.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|