Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων (ΠΑ.Σ.Ε.Α.) βλέπει θετικά την εισήγηση του νομοσχεδίου, όσον αφορά τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων τα οποία ρυπαίνουν το περιβάλλον. Κατ’ επέκταση ο Σύνδεσμος θα θεωρούσε ότι με την επιβολή αύξησης του τέλους κυκλοφορίας για οχήματα τα οποία είναι κατηγορίας EURO SA (και παλαιότερα) θα ήταν ένα σωστό μέτρο περιορισμού της εισαγωγής οχημάτων που να ρυπαίνουν το περιβάλλον.
Οπωσδήποτε «τιμωρία», προστίθεται στην ανακοίνωση του ΠΑ.Σ.Ε.Α. σε νεότερης τεχνολογίας οχήματα, πχ EURO B & EURO 6, θα ήταν άδικη λόγω του ότι τα αντιρυπαντικά συστήματα που προσδιορίζουν αυτές τις κατηγορίες είναι πολύ εξελιγμένα, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων. Πολύ αυστηρές ποινές θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα, που ίσως από πολλούς θα θεωρούνται άδικες, θα περιορίσουν τις επιλογές του μέσου Κύπριου καταναλωτή που δεν δύναται να αγοράσει ένα καινούργιο όχημα και θα τον κατευθύνει στις επιλογές σε παλαιότερα οχήματα, που βρίσκονται όμως στη χώρα πριν την εφαρμογή του νομοσχεδίου και κατ΄ επέκταση δημιουργείται υπεραξία σε αυτά τα παλαιού τύπου οχήματα (δηλ. ρυπογόνα, παλαιότερης τεχνολογίας). Περαιτέρω, ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι «όπως φάνηκε στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών στις 18 Ιανουαρίου 2019 δεν υπήρξε η σύμφωνος γνώμη όλων των εμπλεκομένων, αφού στο νομοσχέδιο δεν εφαρμόζεται με δίκαιο τρόπο η θεωρία του «ο ρυπαίνων πληρώνει» Επίσης φάνηκε ότι αφού δεν υπήρξε η σύμφωνος γνώμη όλων των εμπλεκομένων, πιθανόν να μην περνούσε το νομοσχέδιο από το Υπουργικό Συμβούλιο. Οπόταν δεν θα δημιουργείτο όλη αυτή η αναστάτωση στην αγορά που είχε ως αποτέλεσμα να επωμιστούν ζημιές εκατομμυρίων ευρώ οι επιχειρήσεις εμπορίας οχημάτων και γενικά σε όλους τους κλάδους που αφορούν τα οχήματα. Θα επωφεληθούν τα ρυπογόνα στο Φόρο Κατανάλωσης Λανθασμένα, σημειώνεται, δόθηκε η εντύπωση ότι όλα τα οχήματα θα είχαν μειώσεις στις τιμές, με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης. Τα μόνα οχήματα που θα επωφεληθούν με την κατάργηση της φορολογίας είναι τα ρυπογόνα οχήματα με μετρήσεις πέραν των 120 Co2. Τα υπόλοιπα που είναι κάτω από 120 Co2 δεν θα έχουν κανέναν όφελος αφού δεν πληρώνουν κανέναν φόρο, με την υπάρχουσα νομοθεσία. Ποιο θα είναι το όφελος του μέσου καταναλωτή, του αγρότη, του βιοπαλαιστή από την καινούργια νομοθεσία; Αφού τα οχήματα που τον ενδιαφέρουν, και τα οποία μπορεί να αγοράσει, δεν έχουν κανένα φόρο σήμερα. Απεναντίας πιθανόν να επιβαρυνθεί και με δυσβάστακτα τέλη κυκλοφορίας. Το νομοσχέδιο ζητά την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης και να δίνεται και 30% έκπτωση στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης των καινούριων οχημάτων. Με αποτέλεσμα να έχουμε το εξής παράδειγμα: 1) Όχημα με 185 Co2 που πληρώνει σήμερα €5,000 πρόστιμο – φόρο επί τους ρύπους διότι ρυπαίνει το περιβάλλον να έχει κυκλοφορία €280. Σε περίπτωση που θα του δίνεται 30% έκπτωση στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης επί τους ρύπους των καινούριων αυτοκινήτων (Co2 certification ) θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνει κυκλοφορία €126, ενώ πλήρωνε €280 ! Σε περίπτωση που θα καταργηθεί ο φόρος κατανάλωσης θα απαλλάσσεται από τις €5000 και θα πληρώνει μειωμένη κυκλοφορία κατά €154. Αποτέλεσμα αυτού: Όσο πιο πολλούς ρύπους έχει κάποιον όχημα θα έχει και μεγαλύτερο όφελος από την συγκεκριμένη νομοθεσία.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|