O Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων (ΠΑ.Σ.Ε.Α.) με επιστολή του στον Πρόεδρο και τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, τονίζει ότι οποιαδήποτε επιβάρυνση στο τέλος οχημάτων τα οποία έχουν τεχνολογία μεταγενέστερη του euro 5A δηλαδή χρονολογία μοντέλου 2012 και μεταγενέστερα είναι αντισυνταγματική και παράνομη και δεν συνάδει με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Προσθέτει ακόμη πως η πιο πάνω επιβάρυνση που προωθείται δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μοναδικός σκοπός είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πωλητών καινούργιων αυτοκινήτων
Αναλυτικά η επιστολή: 23 Φεβρουαρίου 2019 Πρόεδρο και Μέλη Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών & Έργων, Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών Κοινοβουλευτικά Κόμματα Αξιότιμοι Κύριοι, Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων (Π.Α.Σ.Ε.Α.) εν συνεχεία των θέσεων του που έθεσε ενώπιον των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Μεταφορών, Επικοινωνιών & Έργων, Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Κοινοβουλευτικά Κόμματα, επισημαίνει τα ακόλουθα εν σχέσει με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του Νομοσχεδίου που βρίσκεται υπό διαβούλευση: 1. Οποιαδήποτε επιβάρυνση στο τέλος οχημάτων τα οποία έχουν τεχνολογία μεταγενέστερη του euro 5A δηλαδή χρονολογία μοντέλου 2012 και μεταγενέστερα και κυρίως οχήματα πετρελαιοκίνητα και τεχνολογίας euro 6 (μοντέλου 2015 -2018), είναι Αντισυνταγματική και Παράνομη και δεν συνάδει με την αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει”. 2. Η πιο πάνω επιβάρυνση δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης και ο μοναδικός σκοπός που επιβάλλεται είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πωλητών καινούργιων αυτοκινήτων αφού η επιβάρυνση αυτή θα κατευθύνει τους Κύπριους αγοραστές στην αγορά μόνο καινούργιου οχήματος. 3. Αυτή η πρόνοια θα προσδώσει υπεραξία σε οχήματα που ήταν εγγεγραμμένα πριν την επιβολή αυτής της επιβάρυνσης (τέλους) αφού θα ισχύει μόνο για αυτοκίνητα που θα εισάγονται από την ψήφιση του Νόμου και εντεύθεν. 4. Με αυτόν τον τρόπο θα πληγεί οικονομικά ο μέσος καταναλωτής που αποτελεί το 70% της αγοράς περίπου και η φιλοσοφία της ανανέωσης των πεπαλαιωμένων αυτοκινήτων δεν θα λειτουργήσει. 5. Παρόμοιο πειραματισμό που σήμερα αποδεικνύεται εντελώς λανθασμένος, έχουν πράξει και στο παρελθόν με την απαγόρευση από την Ιαπωνία και τρίτες χώρες, την εισαγωγή οχημάτων κατηγορίας Ν1 που αφορά, Μόνοκαμπίνα, διπλοκάμπινο και μικρά εμπορικά. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσει δυναμική και αξία στα εν λόγω οχήματα που βρίσκονταν στην Κύπρο πριν την απαγόρευση τους. Τα N1 έχουν σήμερα μέσο όρο ηλικίας 25 χρόνια, αφού η αγορά του καινούριου, είναι στην καλύτερη περίπτωση €25.000- €50.000. Αυτά τα παμπάλαια οχήματα, της κατηγορίας Ν1, κατέχουν σήμερα την πρωτιά στην ρύπανση του περιβάλλοντος και στα θανατηφόρα δυστυχήματα στην Κύπρο. 6. Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων εισηγείται να αυξηθούν τα τέλη επιβάρυνσης στις κατηγορίες euro 5Α δηλαδή model year 2011 και πιο παλιά, καθώς επίσης στον πίνακα που αφορά τα Τέλη κυκλοφορίας όλων των οχημάτων να παραμείνει στα €12 για οχήματα πέραν των 180 Co2 και να προστεθεί ακόμα μία κατηγορία για οχήματα με εκπομπές πέραν των 200 CO2 με κόστος €15. 7. Ακόμα πιο σοφό και πρέπον θα ήταν να κρατήσουμε το φόρο κατανάλωσης, για ακόμα ένα χρόνο ως έχει σήμερα στα ρυπογόνα οχήματα, μέχρι να διαφανεί στην πραγματικότητα πόσα χρήματα θα μπορεί να εισπράττει το κράτος με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που εισηγείστε και αφού δούμε μετά τον Απρίλη του 2020, πως θα ενεργήσουν και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης, όπως είναι και οι οδηγίες της Ευρώπης τότε πράττουμε αναλόγως. Με εκτίμηση Για τον ΠΑ.Σ.Ε.Α. Μάριος Χαραλάμπους Πρόεδρος
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
August 2022
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|