Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων (ΠΑ.Σ.Ε.Α.) με στελέχη του οποίου μιλήσαμε, διερωτάται ποιο θα είναι το όφελος του μέσου Κύπριου καταναλωτή ο οποίος κατά 80% τον ενδιαφέρει να έχει αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση, πράγμα που εξυπακούεται ότι θα έχει και χαμηλές εκπομπές ρύπων, να παρέχει άνεση και ασφάλεια. Οπόταν αντιλαμβάνεται κάποιος ότι ο μέσος Κύπριος καταναλωτής ενδιαφέρεται για οχήματα που είναι μικρότερα των 2100 cc. Σε σχέση με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ζητούμε επίμονα να απαντηθεί το πιο πάνω ερώτημα. Κάποιοι βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων ισχυρίζονται ότι με το νέο νομοσχέδιο θα ωφελήσουν τον μέσο Κύπριο καταναλωτή και ο «ρυπαίνων πρέπει να πληρώνει». Κι εμείς διερωτούμαστε: Αφού τα αυτοκίνητα που ενδιαφέρουν το 80% των καταναλωτών με το υφιστάμενο σύστημα δεν πληρώνουν κανένα φόρο κατανάλωσης-επιβάρυνσης σε ρυπογόνα οχήματα γιατί δίνεται η εντύπωση ότι θα χαμηλώσουν οι τιμές των εν λόγο οχημάτων κατά αρκετές χιλιάδες ευρώ. Ενώ στην πραγματικότητα, αυτοί που θα επωφεληθούν είναι ένα 10% των καταναλωτών, οι οποίοι δεν τους απασχολεί η χαμηλή κατανάλωση, ούτε οι χαμηλές εκπομπές ρύπων oximata 2500 kai ano (πέραν των 120 co2 emissions).
Κατ’ επέκταση ο Σύνδεσμος θεωρεί παράνομη, αντισυνταγματική και ατεκμηρίωτη οποιαδήποτε επιβολή αύξηση στο τέλος κυκλοφορίας των μεταχειρισμένων οχημάτων της κατηγορίας EURO 5 A diladi model year 2012 και πιο καινούργιων. Καμιά χώρα στον κόσμο δεν έχει επιβάλει αυξήσεις σε τεχνολογίες EURO 5 A model year 2012 και νεότερες, αφού είναι τελευταίας τεχνολογίας με εξελιγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά όσον αφορά την μείωση της ρύπανσης και τη χαμηλή κατανάλωση σε καύσιμα. Πολύ αυστηρές ποινές θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα, που ίσως από πολλούς θα θεωρούνται άδικες, θα περιορίσουν τις επιλογές του μέσου Κύπριου καταναλωτή που δεν δύναται να αγοράσει ένα καινούργιο όχημα και θα τον κατευθύνει στις επιλογές σε παλαιότερα οχήματα, που βρίσκονται όμως στη χώρα πριν την εφαρμογή του καινούργιου νομοσχεδίου και κατ΄ επέκταση θα δημιουργηθεί αυξημένη ζήτηση στα παλαιού τύπου οχήματα, (δηλ. ρυπογόνα, παλαιότερης τεχνολογίας). Θα επωφεληθούν τα ρυπογόνα στο Φόρο Κατανάλωσης Το νομοσχέδιο ζητά την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης και να δίνεται 30% έκπτωση στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης των καινούριων οχημάτων. Με αποτέλεσμα να έχουμε το εξής παράδειγμα: 1) Όχημα με 185 Co2 που πληρώνει σήμερα €5,000 πρόστιμο – φόρο επί τους ρύπους διότι ρυπαίνει το περιβάλλον να έχει κυκλοφορία €280. Σε περίπτωση που θα του δίνεται 30% έκπτωση στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης επί τους ρύπους των καινούριων αυτοκινήτων (Co2 certification ) θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνει κυκλοφορία €126, ενώ πλήρωνε €280 ! Σε περίπτωση που θα καταργηθεί ο φόρος κατανάλωσης θα απαλλάσσεται από τις €5000 και θα πληρώνει μειωμένη κυκλοφορία κατά €154. Αποτέλεσμα αυτού: Όσο πιο πολλούς ρύπους έχει κάποιον όχημα θα έχει και μεγαλύτερο όφελος από την συγκεκριμένη νομοθεσία. Τελικά, « Ο ρυπαίνων πληρώνει»;;; ¨Η, ο ρυπαίνων ΔΕΝ θα πληρώνει και στο φτωχό θα τα φορτώνει;
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
August 2022
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|