Για ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο, τουλάχιστον στην μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, προετοιμάζονται οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες. Τα προϊόντα «μειωμένου κινδύνου» και κυρίως αυτά που θερμαίνουν και δεν καίνε τον καπνό κερδίζουν ολοένα μεγαλύτερο έδαφος καθώς οι καταναλωτές που αποφεύγουν το τσιγάρο είναι περισσότεροι από ποτέ, ενώ οι Αρχές πολλών χωρών ετοιμάζουν πιο σκληρές ρυθμίσεις για τον περιορισμό του καπνίσματος. Οι καπνοβιομηχανίες προετοιμάζουν αυτό το μέλλον καιρό τώρα κοιτάζοντας κυρίως προς δύο νέα προϊόντα: τα ηλεκτρονικά τσιγάρα που μετατρέπουν υγρά με νικοτίνη σε ατμό και τεχνολογίες θέρμανσης του καπνού χωρίς να τον καίνε. Όμως, πρωτοβουλίες όπως αυτή του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) που σκοπεύει να μειώσει τα επίπεδα νικοτίνης στα τσιγάρα σε μη-εθιστικά επίπεδα, αναγκάζουν τις εταιρείες να επισπεύσουν τους σχεδιασμούς τους.
Πρωτοπόρα σε αυτή την νέα εποχή είναι η Philip Morris International (PMI) η οποία τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσε ότι θα ξοδέψει περί το 1 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη 12ετία υποστηρίζοντας έρευνες που έχουν ως στόχο την εξάλειψη του κλασσικού τσιγάρου. Στόχος της εταιρείας, που έχει λανσάρει εδώ και καιρό το σύστημα θέρμανσης καπνού IQOS, είναι να σταματήσει να πουλάει τσιγάρα «το συντομότερο δυνατόν». Αυτό αναφέρει η τελευταία έκθεση βιωσιμότητας της PMI συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 3 δισ. δολάρια από το 2008 στην Έρευνα και Ανάπτυξη προϊόντων που δεν παράγουν καπνό. Μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι περίπου 3,7 εκατομμύρια καπνιστές έχουν στραφεί στο IQOS, ενώ η στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2025 το 30% της παραγωγής της να προέρχεται από «προϊόντα μειωμένου κινδύνου». Μάλιστα η Philip Morris κατέθεσε για επιστημονική αξιολόγηση στον FDA το σύστημα ΙQOS, ώστε να κυκλοφορήσει στην αγορά ως προϊόν μειωμένου κινδύνου σε σχέση με τα τσιγάρα,. Σε αυτή τη φάση, τα δεδομένα βρίσκονται υπό δημόσια διαβούλευση, ενώ η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναμένεται μέσα στο 2018. Στην Ελλάδα το IQOS κυκλοφορεί εδώ και ένα χρόνο από την Παπαστράτος και ήδη είναι πολλοί οι καπνιστές που έχουν στραφεί σε αυτό. Είναι το πρώτο προϊόν θερμαινόμενου καπνού που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά. Ένας ακόμη τομέας στον οποίον μπαίνουν δυναμικά οι καπνοβιομηχανίες είναι αυτός των ηλεκτρονικών τσιγάρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη εξαγορά εταιρείας που κατασκευάζει «υγρά αναπλήρωσης» που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα από την Imperial Brands. Αυτή μάλιστα δεν είναι και η πρώτη εξαγορά της Imperial στον συγκεκριμένο κλάδο. Το 2013 εξαγόρασε την μονάδα ηλεκτρονικών τσιγάρων της Dragonite, ενώ ένα χρόνο αργότερα εξαγόρασε την blu, η οποία ήταν τότε η κορυφαία μάρκα ηλεκτρονικών τσιγάρων του κόσμου. Η British American Tobacco (ΒΑΤ) αναφέρει ότι οι πωλήσεις προϊόντων που αντικαθιστούν τον καπνό θα αγγίξουν τα 500 εκατ. λίρες φέτος και θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. λίρες μέχρι το 2022. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της εταιρείας, η μονάδα ηλεκτρονικών τσιγάρων (Vype) και θερμαινόμενων τσιγάρων (Glo) μέσα στην επόμενη πενταετία θα έχουν καταστεί κερδοφόρες.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|