BEST NEWS - H MAXH - Cyprus
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • NEPTUNE TV
    • TV associates
    • TV ARCHIVE
  • KYΠPOΣ
    • ΠOΛITIKH
    • KYΠΡΙΑΚΗ BOYΛH
    • OIKONOMIA
    • ENΔIAΦEPOYN
    • ΦIΛOΞENIEΣ
  • KOΣMOΣ
    • NEWS IN ENGLISH
    • ΥΦΗΛΙΟΣ ΝΕΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • OIKONOMIA
    • ΠOΛITIKH
    • OIKOΛOΓIA
  • MAXHDEFENCE
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΚΥΠΡΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΕΛΛΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
    • ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
  • OIKOΓΕΝEIA-ΥΓEIA
    • KYΠPOΣ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΔIEΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
    • IATPIKA ΘEMATA EΞEΛIΞEIΣ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ
    • ΑΝΤΡΑΣ
    • ΠΑΙΔΙ
    • 3Η ΗΛΙΚΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΣΚΗΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • SHOWBIZ
  • ΑΡΘΡΑ
    • Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΓΝΩΜΕΣ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΔΙΑΣΤΗΜΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
    • SPYNEWS
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ENΔIAΦEPOYN
    • ΜΟΔΑ - ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΕΝ ΟΙΚΩ
    • ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ
    • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
    • ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΕΣ
    • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ - ΙΑΤΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
  • ΑΡΧΕΙΟ - ΤΕΥΧΗ
    • IOIO
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BLOGS
    • TRAVELER
    • ΤΟ ΚΟΥΤΑΚΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
    • Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΜΙΝΑΣ
    • PORTION REFORM
    • SHARP LIFE
    • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ
    • ΑΜΥΝΩ ΔΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ
Picture

Το «Υγρό Πυρ» κοιμάται στο βυθό της Μαύρης Θάλασσας

3/12/2016

0 Comments

 
Picture
Σε μία περιοχή ανοικτά των βουλγαρικών ακτών στη Μαύρη Θάλασσα, σε βάθος κοντά στα 150 μέτρα, υποβρύχια ρομπότ ανακάλυψαν τα καλοδιατηρημένα υπολείμματα ναυαγίων. Κάποια από αυτά εικάζεται ότι πριν μερικούς αιώνες ανήκαν στους στόλους βυζαντινών αυτοκρατόρων.



Άλλα, κατά τις πρώτες εκτιμήσεις των επιστημόνων που τα εντόπισαν, μπορεί να ναυπηγήθηκαν από τους Οθωμανούς. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά κάποιων εκ των ναυαγίων που αποτυπώθηκαν από τις κάμερες των υποβρύχιων ρομπότ, προδίδουν την ταυτότητα πλοίων που διέσχιζαν τις θάλασσες κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους.

Η καλοδιατηρημένη τους κατάσταση οφείλεται στο οικοσύστημα της Μαύρης Θάλασσας και ουσιαστικά στις ανοξικές συνθήκες, την έλλειψη οξυγόνου σε τέτοιο βάθος.

Οι επιστήμονες που έλαβαν μέρος στην αποστολή, στο πλαίσιο του προγράμματος Black Sea Maritime Archaeology με τη συνδρομή ειδικών από το πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, πραγματοποιούσαν μελέτες στα ανοικτά των βουλγαρικών ακτών για να διαπιστώσουν πώς η Μαύρη Θάλασσα εμπλουτίστηκε με τεράστιες ποσότητες νερού μετά το τέλος της Τελευταίας Παγετώδους Περιόδου, (12.000 π.χ), τι ποσοστό της αρχαίας ακτογραμμής καταποντίστηκε τότε και κατά πόσο αυτά τα κατακλυσμικά φαινόμενα επηρέασαν στο απώτερο παρελθόν αρχαίους πληθυσμούς που ζούσαν στην περιοχή.

Η ανακάλυψη των περίπου 40 ναυαγίων, αποτέλεσε μια παράπλευρη επιτυχία της αποστολής, όπως συνήθως συμβαίνει στις θαλάσσιες γεωλογικές έρευνες.

Ο καθηγητής Τζον Ανταμς από το πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, ανέφερε ότι χάρη στην τεχνολογία των υποβρυχίων ρομπότ που χρησιμοποιήθηκαν, ελήφθησαν για πρώτη φορά τρισδιάστατες εικόνες των ναυαγίων, χωρίς να διαταραχθεί ο πυθμένας, με αποτέλεσμα από τη σύνθεσή τους να δημιουργηθούν ρεαλιστικές απεικονίσεις των ναυαγίων αποκαλύπτοντας πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά τους.

Ωστόσο, το πότε ναυάγησαν και ποια ακριβώς χρονική περίοδο, είναι κάτι που αναμένεται να προκύψει από επιπλέον έρευνα. Όμως ορισμένα χαρακτηριστικά από συγκεκριμένα ναυάγια, συμφωνούν με ιστορικές περιγραφές πλοίων που ναυπηγούνταν τότε.

Δύο από τα πλοία που είχε στη διάθεση του το ναυτικό του Βυζαντίου εκείνη την εποχή, ήταν ο δρόμωνας και το χελάνδιο.

Ο δρόμωνας είχε δύο σειρές κουπιών ανά πλευρά, με δυο κωπηλάτες ανά κουπί και το πλήρωμά του ανερχόταν σε περίπου 200 κωπηλάτες. Στο κατάστρωμά του επέβαιναν πολεμιστές για μάχες σώμα με σώμα με τα πληρώματα των εχθρικών πλοίων.

Το χελάνδιο  ήταν πολεμικό πλοίο με δύο ιστία, τετράγωνα πανιά, και ανάλογα με τον τύπο του, μετέφερε πλήρωμα από 110 μέχρι 160 άνδρες.Εκινείτο και με κουπιά και όπως συνέβαινε με τον δρόμωνα, στην πλώρη του έφερε ειδική κατασκευή για να εξακοντίζεται το υγρό πυρ.

Το κύριο χαρακτηριστικό του δρόμωνα και του χελανδίου, που και τα δύο ήταν πολεμικά πλοία, ήταν η ταχύτητα. Υπήρξαν μακριά κωπήλατα πλοία, τα οποία ξεχωρίζαν από τα καράβια του εμπορικού ναυτικού, που ήσαν στρογγυλά και κινούνταν με πανιά. Ο δρόμωνας είχε μήκος από 36 έως 55 μέτρα και πλάτος 5 έως 6 μέτρα.

​  

0 Comments



Leave a Reply.

    APXEIO

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    August 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015

    Click to set custom HTML

    RSS Feed

    Click to set custom HTML
    Click to set custom HTML
    Click to set custom HTML
.
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • NEPTUNE TV
    • TV associates
    • TV ARCHIVE
  • KYΠPOΣ
    • ΠOΛITIKH
    • KYΠΡΙΑΚΗ BOYΛH
    • OIKONOMIA
    • ENΔIAΦEPOYN
    • ΦIΛOΞENIEΣ
  • KOΣMOΣ
    • NEWS IN ENGLISH
    • ΥΦΗΛΙΟΣ ΝΕΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • OIKONOMIA
    • ΠOΛITIKH
    • OIKOΛOΓIA
  • MAXHDEFENCE
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΚΥΠΡΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΕΛΛΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
    • ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
  • OIKOΓΕΝEIA-ΥΓEIA
    • KYΠPOΣ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΔIEΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
    • IATPIKA ΘEMATA EΞEΛIΞEIΣ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ
    • ΑΝΤΡΑΣ
    • ΠΑΙΔΙ
    • 3Η ΗΛΙΚΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΣΚΗΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • SHOWBIZ
  • ΑΡΘΡΑ
    • Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΓΝΩΜΕΣ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΔΙΑΣΤΗΜΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
    • SPYNEWS
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ENΔIAΦEPOYN
    • ΜΟΔΑ - ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΕΝ ΟΙΚΩ
    • ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ
    • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
    • ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΕΣ
    • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ - ΙΑΤΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
  • ΑΡΧΕΙΟ - ΤΕΥΧΗ
    • IOIO
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BLOGS
    • TRAVELER
    • ΤΟ ΚΟΥΤΑΚΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
    • Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΜΙΝΑΣ
    • PORTION REFORM
    • SHARP LIFE
    • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ
    • ΑΜΥΝΩ ΔΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ