0 Comments
«Διαδηλωτές πέταξαν πέτρες, προτού διαλυθούν από την αστυνομία με χρήση δακρυγόνων» Την οργή του κόσμου, τις διαδηλώσεις και την αντίδραση της ΕΛ.ΑΣ καταγράφει πλήθος ρεπορτάζ από μεγάλα ΜΜΕ παγκοσμίως, μετά την τραγική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη. Τα ρεπορτάζ συνοδεύονται από οπτικοακουστικό υλικό περιγράφοντας την αρχική αντίδραση του κόσμου ήδη από την Τετάρτη μέχρι την κορύφωση των επεισοδίων την Πέμπτη 2 Μαρτίου και τις συγκρούσεις με την αστυνομία. WSJ: Συγκρούσεις διαδηλωτών Η Wall Street Journal με τίτλο «Συγκρούσεις διαδηλωτών στην Ελλάδα με την αστυνομία μετά από σιδηροδρομικό δυστύχημα που σκότωσε δεκάδες» κάλυψε ζωντανά τα επεισόδια στην Αθήνα. Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της «οι οδομαχίες μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας ξέσπασαν έξω από τα γραφεία ενός σιδηροδρομικού φορέα στην Ελλάδα την Τετάρτη, μια ημέρα μετά το ατύχημα τρένου που σκότωσε δεκάδες ανθρώπους. Ο πρωθυπουργός της χώρας είπε ότι όλα δείχνουν «ένα τραγικό ανθρώπινο λάθος» και δεσμεύτηκε να το διερευνήσει. Euronews: «Ο πόνος έχει μετατραπεί σε οργή» Σε ρεπορτάζ της, η δημοσιογράφος του Euronews επικεντρώνεται περισσότερο στην οργή των εργαζόμενων του ΟΣΕ παρά στην σύγκρουση με την αστυνομία έχοντας τίτλο «Ο πόνος έχει μετατραπεί σε οργή». Όπως σημειώνεται, οι Έλληνες σιδηροδρομικοί εργαζόμενοι απεργούν καθώς η οργή διογκώνεται για το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σκότωσε τουλάχιστον 46 ανθρώπους αργά την Τρίτη. Προσθέτει ότι η «η απεργία των σιδηροδρομικών ξεκίνησε στις 6 το πρωί και επρόκειτο να διαρκέσει όλη την ημέρα. Οι εθνικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (ΟΣΕ) και το μετρό της Αθήνας έχουν επηρεαστεί». Deutsche Welle: Οργή σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη Με τίτλο «Η κυβέρνηση παραδέχεται αποτυχίες δεκαετιών» η Deutsche Welle κατέγραψε τις βίαιες συγκρούσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας. Όπως αναφέρει ειδικότερα, «το απόγευμα της Τετάρτης, διαδηλωτές πέταξαν πέτρες στα γραφεία της σιδηροδρομικής εταιρείας στην Αθήνα, προτού διαλυθούν από την αστυνομία με χρήση δακρυγόνων. Η οργή ξεχύθηκε επίσης στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας στο βόρειο τμήμα της χώρας, που ήταν και προορισμός ενός από τα τρένα που συγκρούστηκαν. Η Deutsche Welle σημείωσε επίσης ότι την Πέμπτη, «τα τρένα δεν κινήθηκαν λόγω 24ωρης απεργίας καθώς, όπως ισχυρίστηκαν τα συνδικάτα οι διαδοχικές κυβερνήσεις αρνούνται να ακούσουν επανειλημμένα αιτήματα για βελτίωση της ασφάλειας». BBC: Πέτρες οι διαδηλωτές, δακρυγόνα η ΕΛΑΣ Το BBC έγραψε πως την Τετάρτη, ταραχοποιοί συγκρούστηκαν με την αστυνομία έξω από τα κεντρικά γραφεία της Hellenic Train στην Αθήνα. Χρησιμοποιήθηκαν δακρυγόνα για να διαλύσουν τους διαδηλωτές, οι οποίοι πέταξαν πέτρες και άναψαν φωτιές στους δρόμους. Σε μια σιωπηλή αγρυπνία στη Λάρισα για τη μνήμη των θυμάτων του περιστατικού, ένας διαδηλωτής είπε ότι ένιωθε ότι η καταστροφή είχε έρθει εδώ και πολύ καιρό. South China Morning Post: Συγκρούσεις με αστυνομία H South China Morning Post συνοδεύει ειδικό βίντεο με τις διαδηλώσεις στην Αθήνα υπογραμμίζοντας πως οι «διαδηλωτές συγκρούστηκαν με την αστυνομία στην ελληνική πρωτεύουσα, Αθήνα, μια ημέρα μετά τη σύγκρουση τρένου που άφησε πίσω της τουλάχιστον 43 νεκρούς». (in.gr) Στους 57 οι νεκροί και δυστυχώς «ακόμα μετράνε»! – Το μεγαλύτερο μεταπολεμικό πολιτικό έγκλημα2/3/2023 Στο μεγαλύτερο πολιτικό έγκλημα μετά τον Β’ ΠΠ εξελίσσεται η τραγωδία της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, καθώς πέρα από τις αντικειμενικές πολιτικές ευθύνες, οι νεκροί δυστυχώς έχουν φτάσει τους 57 και υπάρχουν ακόμα σακούλες με ανθρώπινα μέλη τα οποία δεν έχουν ακόμα ταυτοποιηθεί. Εδώ δεν πρόκειται πλέον περί ατυχήματος, αλλά περί εγκλήματος δεδομένων των τραγικών παραλείψεων της πολιτικής ηγεσίας που ξεκινούν από την έγκριση παραλαβής ακατάλληλων τρένων, περνά μέσα από την πλήρη ανυπαρξία του δικτύου τηλεδιοίκησης, του οποίου μάλιστα θα εγκαινίαζε χθες (!) ο Κ.Μητσοτάκης και φτάνουν μέχρι τον κομματικό διορισμό-μετάταξη ενός άσχετου αχθοφόρου και τέως υπαλλήλου του υπ.Παιδείας που υποδυόταν τον σταθμάρχη. Την αποκάλυψη για τον αριθμό των νεκρών έκανε η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό για το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Συγκεκριμένα, η Ρ.Λεοντάρη ανέφερε ότι έχουν μεταφερθεί σήμερα στο νεκροτομείο 14 απανθρακωμένες σοροί. Ακόμη 7 απανθρακωμένες σοροί είχαν μεταφερθεί την Τετάρτη στο νεκροτομείο. Η Ρουμπίνη Λεονταρή είπε επίσης ότι οι σάκοι με ανθρώπινα μέλη που βρίσκονται στο νεκροτομείο έχουν ξεπεράσει τις 10. «Έχει ληφθεί από το κάθε μέλος DNA, οπότε κάποιο μέλος που μπορεί να ανήκει σε μια σορό διαμελισμένη, θα αποδοθεί στη σορό, κάποια μέλη που δεν θα ανήκουν σε σορό, θα έχουμε το DNA τους» ανέφερε, εξηγώντας τη διαδικασία ταυτοποίησης. Η δίκη για τη δολοφονία του 19χρονου Άλκη Καμπανού διεκόπη και θα συνεχιστεί στις 7 Μαρτίου. Με την κατάθεση διασώστη του ΕΚΑΒ συνεχίστηκε η δίκη των 12 κατηγορουμένων για τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού και τον τραυματισμό των δύο φίλων του, έπειτα από άγρια οπαδική επίθεση που δέχθηκαν στην περιοχή της Χαριλάου. Ο μάρτυρας, με την εξέταση του οποίου συνεχίζεται για 11η μέρα στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης η δίκη για τη δολοφονία του Άλκη, ήταν μέλος πληρώματος του ΕΚΑΒ που κλήθηκε στο σημείο της φονικής επίθεσης. Αναφερόμενος στον 19χρονο Άλκη και περιγράφοντας την εικόνα που αντίκρισε, είπε ότι «είχε αθρόα αιμορραγία», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «είχε χάσει 3 με 4 λίτρα αίμα» κι έφερε «κακώσεις μη συμβατές με ζωή». «Τυχερός στην ατυχία του» είπε για τον φίλο του Άλκη Για τον φίλο και κολλητό του Άλκη, κατέθεσε ότι «ήταν τυχερός στην ατυχία του», τονίζοντας ότι εάν το ΕΚΑΒ δεν έφτανε εγκαίρως θα είχαμε δεύτερο νεκρό. Η δίκη, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, διεκόπη και θα επαναληφθεί στις 7 Μαρτίου με την εξέταση δεύτερου διασώστη του ΕΚΑΒ. (in.gr) Ποια είναι η ψυχολογική κατάσταση της νεαρής που τραυματίστηκε στο δυστύχημα στα Τέμπη. Σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση είναι η Ευδοκία Τσαγκλή, η πρώην παίκτρια του Big Brother, που ήταν μεταξύ των τραυματιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη. «Έπρεπε να αποφασίσω αν θα καώ ή αν θα σπάσω τα κόκαλα μου πέφτοντας κι εγώ στο κενό, για να σωθώ» είπε χθες η νεαρή κοπέλα ενώ, μιλώντας σήμερα η μητέρα της, αποκάλυψε ποια ήταν τα πρώτα λόγια που της είπε η κόρη της όταν μίλησαν μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Η μητέρα της, κυρία Βαλεντίνη μίλησε στην εκπομπή «Super Katerina» για την κατάσταση της υγείας της κόρης της, η οποία εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο. «Το παιδί μου είναι ζωντανό, μπορώ να το αγκαλιάσω. Λυπάμαι για όλη την τραγωδία που έχει γίνει. Λυπάμαι για τα άλλα παιδιά. Επικοινώνησε η Ευδοκία μαζί μου από ξένο τηλέφωνο και απλά με δύο λέξεις μου είπε: “Μαμά ζω. Είναι τραγωδία καίγεται ο κόσμος” και το έκλεισε» περιγράφει η κυρία Βαλεντίνη. «Δεν είχε παρέα, ήταν μόνη της. Μέσα στο τρένο βρήκε μια παρέα την κοπέλα με τη γάτα που αγνοείται. Η Ευδοκία είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Της απαγορεύουν να μιλά για τα γεγονότα. Χτες γιόρταζε και έχει το όνομα της γιαγιάς της. Υπάρχουν ψυχολόγοι – ψυχίατροι δίπλα της» πρόσθεσε η μητέρα της πρώην παίκτριας του Big Brother. Αγνοείται η 26χρονη Ελισάβετ που ταξίδευε μαζί με την Ευδοκία Έκκληση απευθύνουν για την 26χρονη Ελισάβετ Χατζηβασιλείου, που ταξίδευε μαζί με την Ευδοκία Τσαγκλή, γνωστοί και φίλοι. H 26χρονη Ελισάβετ ταξίδευε στο μοιραίο τρένο, έχοντας μαζί το αγαπημένο της κατοικίδιο, τη γάτα της. Δικοί της άνθρωποι και φίλοι της αγωνιούν για την τύχη της, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στους αγνοούμενους στα Τέμπη. (in.gr) Τέμπη: Δημοσιογράφος του Sky news συγκλονισμένος από την τραγωδία – Οι φωτογραφίες που ανέβασε2/3/2023
Μοιράστηκε στο Twitter φωτογραφίες και βίντεο από τις επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων.
Στιγμιότυπα από τις έρευνες στα Τέμπη, την επομένη της τραγωδίας, μοιράστηκε στο Twitter ο δημοσιογράφος του Skynews, Adam Parsons. Περιγράφοντας το απόκοσμο τοπίο μετά τη σύγκρουση των τρένων, ο Parsons περιγράφει το «καμένο τοπίο» που αντίκρισε φτάνοντας στο σημείο. Ο ανταποκριτής του βρετανικού Μέσου περιγράφει εν συντομία πώς έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη ενώ αναφέρεται και στις καταγγελίες που είχαν προηγηθεί της τραγωδίας. Αναφέρεται ακόμα στη σύλληψη του σταθμάρχη και στη συζήτηση που έχει ανοίξει στην Ελλάδα για το αν το τραγικό δυστύχημα είναι «ευθύνη ενός και μόνο ατόμου ή απλώς το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ενός δικτύου που είναι, σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα, απαρχαιωμένο και ευάλωτο στα ανθρώπινα λάθη» «Η πρόκληση για την Ελλάδα είναι πώς θα διασφαλίσει ότι δεν θα ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο»«Τις καταστροφές -ιδιαίτερα τις καταστροφές που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, και ιδιαίτερα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα- ακολουθούν περίοδοι ενδοσκόπησης και αμφισβήτησης. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό είναι απαραίτητο σε αυτή την περίπτωση. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό που συνέβη εδώ, καμία δικαιολογία για την καταστροφή στο πεδίο, για τους νεκρούς, τους ετοιμοθάνατους και τους τραυματίες. Δεν έπρεπε να είχε συμβεί και η πρόκληση για την Ελλάδα είναι πώς θα διασφαλίσει ότι δεν θα ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο» σημειώνει στο άρθρο του ο Adam Parsons. Ο δημοσιογράφος του Skynews ανέβασε φωτογραφίες και βίντεο από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη στο Twitter. «Αυτό κάποτε ήταν ένα βαγόνι τρένου. Απόλυτα φρικτό» γράφει σε μία από τις αναρτήσεις του. (in.gr)
Η ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών έφερε στο φως της επιφάνειας λεπτομέρειες που προκαλούν τρόμο καθώς όπως αποκαλύφθηκε και από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο σταθμάρχης Λάρισας οι αρχές δεν γνώριζαν ούτε που βρίσκονταν το τρένο αλλά και ούτε καν τι είχε συμβεί καθώς ειδοποιήθηκαν από τραυματισμένο επιβάτη! Συγκεκριμένα οι αρχές δεν ειδοποιήθηκαν για το ατύχημα ούτε από τα γραφεία της εταιρείας ούτε από τον σταθμάρχη, ούτε από κανένα υπεύθυνο για την πορεία και την κατάσταση του τραίνου. Ειδοποιήθηκαν από τραυματισμένο επιβάτη που τηλεφώνησε στο 112! Επί 45 ΛΕΠΤΑ, αρχές και εταιρία, ΕΨΑΧΝΑΝ να βρούνε σε πιο σημείο ακριβώς βρίσκεται το τραίνο. Άλλωστε αυτό το παραδέχεται και ο ίδιος ο σταθμάρχης ο οποίος δεν είχε καταλάβει καν τι είχε συμβεί. Ένας σταθμάρχης ο οποίος ήταν πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας και εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες. Κι όμως κάποιοι σκέφτηκαν πως ήταν ικανός να κάνει βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Για να γίνει κατανοητό είναι παρόμοιας βαρύτητας σα να τον έβαζαν επικεφαλής της εναέριας κυκλοφορίας το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο σταθμάρχης έκανε και ανάρτηση στα social media στις 24 Ιανουαρίου, γράφοντας ότι πήρε την πιστοποίηση και ευχήθηκε «καλή μας αρχή», που σημαίνει ότι ανέλαβε πριν από περίπου ένα μήνα. Όπως δήλωσε ο συνάδελφός του, ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης έχει συλληφθεί και κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ), καθώς χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι γύρισε το κλειδί για να μην μπει η επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με την εμπορική και ότι αυτό δεν έγινε, δηλαδή πρόκειται για τεχνικό ζήτημα και όχι ανθρώπινη αμέλεια. Η τραγωδία στα Τέμπη αναδεικνύει την απουσία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης τα οποία έχει κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος. Πρόκειται για τα συστήματα του διευρωπαϊκού συστήματος ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail). Εάν λειτουργεί αυτό το σύστημα, η διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων γίνεται με σύγχρονο τρόπο, καθώς τα δεδομένα κίνησης των τρένων στις γραμμές ελέγχονται με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο. Αν λειτουργούσε αυτό το σύστημα, τότε θα υπήρχε έγκαιρη ειδοποίηση προς όλους, τους σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και τους μηχανοδηγούς. Δεν θα συνέβαινε η πολύνεκρη τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Η ιστορία του 20χρονου φοιτητή που έσωσε 10 επιβάτες στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών κάνει το γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρεςΕίναι κάποιες ιστορίες που αξίζει να ακουστούν ακόμη και μέσα σε όλη αυτή την τραγωδία. Είναι ιστορίες που μας θυμίζουν ότι υπάρχει ελπίδα. Μια τέτοια είναι και του 20χρονου φοιτητή, ο οποίος σύμφωνα με ανάρτηση γιατρού του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, κατάφερε να απεγκλωβίσει μόνος του 10 επιβάτες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Πιο συγκεκριμένα, ο Ανδρέας Αλικανιώτης επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι και μετά τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων και ενώ είχε ξεσπάσει φωτιά έσπασε το τζάμι και έσωσε τουλάχιστον άλλους 10, σύμφωνα με την ανάρτηση που έκανε η γιατρός Ειρήνη Τζιαστούδη στο Facebook. H γιατρός χαρακτήρισε τον 20χρονο φοιτητή «επίγειο άγγελο» και ήρωα καθώς έβαλε σε κίνδυνο τη ζωή του για να βοηθήσει τους συνανθρώπους του. «Αν και ο ουρανός γέμισε σήμερα από αγγέλους, είμαστε τυχεροί που έχουμε ανάμεσά μας έναν επίγειο άγγελο τον 20χρονο φοιτητή Ανδρέα Αλικανιώτη,ο οποίος βγήκε σχεδόν αλώβητος από το 2ο βαγόνι. Είναι ένας ήρωας γιατί με κίνδυνο της ζωής του, με την τεράστια φωτιά δίπλα του, δεν εγκατέλειψε το βαγόνι αλλά κατάφερε και έσπασε μόνος του το τζάμι και έσωσε τουλάχιστον δέκα ακόμη παιδιά,αγόρια και κορίτσια». «Μέσα στη σημερινή μαύρη ημέρα ο Ανδρέας μας έδειξε πως η νέα γενιά των Ελλήνων έχει καλοσύνη,αρχές και ήθος. Συγχαρητήρια όμορφε Ανδρέα μου, συγχαρητήρια στους γονείς που σε μεγάλωσαν», έγραψε η κ. Τζιαστούδη, για την ηρωική αντίδραση του 20χρονου. jenny.gr Ο τραγικός απολογισμός των νεκρών από τη σύγκρουση αμαξοστοιχιών στα Τέμπη ανεβαίνει, ενώ σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι ταυτοποιήσεις των θυμάτων με τη μέθοδο DNA. Οι νεκροί ανέρχονται στους 44, εκ των οποίων οι 7 σοροί είναι απανθρακωμένες, ενώ στο νεκροτομείο της Λάρισας έχουν μεταφερθεί 17 σακούλες με ανθρώπινα μέλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, 12 σοροί μπορούν να αναγνωριστούν, όμως για τις υπόλοιπες θα χρειαστεί ταυτοποίηση με DNA. Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι ταυτοποιήσεις των θυμάτων με τη μέθοδο DNA. Πηγές της Πολιτικής Προστασίας ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται να βρεθούν 2-3 σοροί ακόμη, αλλά κάποιες ενδέχεται να μην βρεθούν ποτέ λόγω εξαΰλωσής τους. Τραγική εκτίμηση για περισσότερα θύματα Ο αριθμός των νεκρών εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 55-56. Η ιατροδικαστής, Ρουμπίνη Λεοντάρη, εκτιμά ότι πέρα από απανθρακώσεις, οι αιτίες των θανάτων ήταν ακρωτηριασμοί, βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και εσωτερικές αιμορραγίες. Ακαθόριστος είναι ο αριθμός των επιβατών που βρίσκονταν στο βαγόνι-εστιατόριο. Σε αυτό βρίσκονταν δύο υπάλληλοι και άγνωστος αριθμός επιβατών που κάθονταν ή ήταν όρθιοι. Ανάμεσά τους και ένας 23χρονος πυροσβέστης και η σύντροφός του. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, πρόκειται για τον Νικήτα Καραθεοδώρου υπαρχιπυροσβέστη από Θεσσαλονίκη, ο οποίος υπηρετούσε στο 2ο ΠΣ Αθηνών και την σύντροφό του, Καλλιόπη Πορφυρίδου. Το 80% των θυμάτων είναι ηλικίας από 19 έως 28 χρόνων.
Την στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη «έπιασε» κάμερα από κλειστό κύκλωμα ασφαλείας και πραγματικά συγκλονίζει.
Η ώρα είναι λίγο μετά τις 23:20 το βράδυ της Τρίτης στον Ευαγγελισμό Τεμπών, λίγο πριν τα τούνελ. Η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς τη Λάρισα και η επιβατική που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από τη Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή μετά το τραγικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας. Τρέχουν με ταχύτητα 166 χλμ/ώρα και βρίσκονται στην ίδια γραμμή για περίπου 12 λεπτά και για απόσταση μόλις 18 χιλιομέτρων.
Μια τραγική πτυχή της τραγωδίας των Τεμπών αποκαλύπτεται όσο περνά η ώρα: Το 75% των θυμάτων ήταν ηλικίας μέχρι 23 -24 ετών και αγνοούνται ακόμα 35 άτομα! Με βάση τη σύγκριση των εισιτηρίων που κόπηκαν και εκείνους που έχουν ήδη βρεθεί μετά την τραγωδία, αγνοούνται 35 άνθρωποι, θυσία στο κυβερνητικό «πάμε κι όπου βγει», τον σταθμάρχη που ήταν μετακλητός από το υπουργείο Παιδείας, τα «αρχαία» τρένα, την διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου επί της νυν κυβέρνησης που παραπέμφθηκε στο ευρωδικαστήριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κλπ. κλπ. Οι 35 άνθρωποι δεν έχουν εμφανιστεί πουθενά. Ούτε στη λίστα με τους επιζώντες αλλά ούτε στη λίστα με τους νεκρούς. Όλοι εύχονται οι εκτιμήσεις αυτές για τους 35 αγνοούμενους, να μην είναι σωστές να έχουν καταφέρει να διαφύγουν από την πύρινη κόλαση και να μην έχουν εμφανιστεί ακόμα. Αλλά οι 42 νεκροί φαίνεται ότι τελικά θα είναι πολύ μικρός αριθμός… Τέμπη: Πρώτο τηλέφωνο στον Δένδια από τον Τσαβούσογλου – Αλληλεγγύη στην Ελλάδα εκφράζουν ξένοι ΥΠΕΞ1/3/2023
Η Τουρκία «μοιράζεται τον πόνο της Ελλάδας» δήλωσε ο Τσαβούσογλου στον Δένδια
Το πρώτο τηλεφωνήματα που δημοσιοποίησε ότι δέχτηκε ο Νίκος Δένδιας αναφορικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ήταν αυτό του τούρκου ομολόγου του Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Σύμφωνα με την ανάρτηση του Υπουργείου Εξωτερικών στο twitter ο Τσαβούσογλου είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Δένδια στον οποίο εξέφρασε τα συλλυπητήρια του για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Με τον υπουργό Εξωτερικών να εκφράζει τις ευχαριστίες του στον ομόλογο του για την αλληλεγγύη. Σχετικό τουίτ έκανε και ο Τσαβούσογλου σημειώνοντας ότι η Τουρκία «μοιράζεται τον πόνο της Ελλάδας». Σχετική ανακοίνωση για το δυστύχημα στην οποία εκφράζονται συλλυπητήρια στο λαό και την κυβέρνηση της Ελλάδας εξέδωσε και το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών. «Με θλίψη πληροφορηθήκαμε το δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που συνέβη χθες τη νύχτα στη γείτονα μας Ελλάδα, κατά το οποίο αρκετοί άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και άλλοι τραυματίστηκαν. Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στους οικείους όσων έχασαν την ζωή τους σε αυτό το τραγικό δυστύχημα, στον Ελληνικό λαό και στην Ελληνική κυβέρνηση και ευχόμαστε καλή ανάρρωση στους τραυματίες» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ. Στα ελληνικά η ανάρτηση του Εμανουέλ Μακρόν, για το δυστύχημα. «Η σκέψη μου στους οικείους των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος που συνέβη χθες τη νύχτα στη Λάρισα. Η Γαλλία βρίσκεται στο πλευρό των Ελλήνων» αναφέρει ο γάλλος πρόεδρος. Συγκλονισμένος για την τραγωδία που συνέβη στην Ελλάδα, δηλώνει ο νέος πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «εκφράζω συγκλονισμό και βαθύτατη θλίψη για την τραγωδία που επισυνέβη στην Ελλάδα με τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων». Εκφράζει επίσης «τα ειλικρινή συλλυπητήρια προς τις οικογένειες των θυμάτων, τον ελληνικό λαό και την Κυβέρνηση της χώρας». Σειρά τηλεφωνημάτων για συλλυπητήρια και έκφραση αλληλεγγύης δέχθηκε ο Νίκος Δένδιας. Με τον ΥΠΕΞ επικοινώνησε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα για να δηλώσει τα «ειλικρινή συλλυπητήρια για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ο Υπουργός τον ευχαρίστησε για την έκφραση αλληλεγγύης απέναντι σε αυτή την τραγωδία». Επικοινωνία είχε επίσης ο ΥΠΕΞ με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό και ΥΠΕΞ της Ιταλίας, Αντόνιο Ταγιάνι, που εξέφρασε τη στήριξη της Ρώμης στον ελληνικό λαό. Ακόμα συλλυπητήρια και συμπαράσταση εκ μέρους της Αυστρίας δήλωσε στον Δένδια ο ομόλογος του Αλεξάντερ Σάλεμπεργκ. Με τον Δένδια επικοινώνησε και ο βρετανός ΥΠΕΞ, Τζέιμς Κλέβερλι. Συλλυπητήρια για το δυστύχημα στα Τέμπη εκ μέρους της Γερμανίας στον ΥΠΕΞ εξέφρασε η ομόλογος του Αναλένα Μπέρμποκ. Εκ μέρους του Ισραήλ με το Δένδια επικοινώνησε ο ομόλογος του Έλι Κοέν. Τηλεφωνική συνομιλία είχε με το Νίκο Δένδια επίσης ο κροάτης ΥΠΕΞ, Gordan Grlić Radman ο οποίος επίσης εξέφρασε τα συλλυπητήρια του στο λαό της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια σημερινής τηλεφωνικής επικοινωνίας, ο ΥΠΕΞ της Πορτογαλίας João Cravinho εξέφρασε στον ΥΠΕΞ και αυτός με τη σειρά του τα συλλυπητήριά του για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Τηλεφωνική επικοινωνία με το Δένδια είχε και ο πρόεδρος της Βουλής της Πορτογαλίας και πρώην ΥΠΕΞ της χώρας, Αουγκούστο Σάντος Σίλβα. Στο πλευρό της Ελλάδας εκφράζοντας τη συμπαράσταση του δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία του με το Δένδια και ο ΥΠΕΞ της Βόρειας Μακεδονίας, Μπουχάρ Οσμάνι. (in.gr)
Τέμπη: «Είναι άδικο η έρευνα που διεξάγεται να μείνει μόνο στον σταθμάρχη και στο ανθρώπινο λάθος»1/3/2023 Είχε ενημερωθεί η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα κενά ασφαλείας που αποτέλεσαν αιτία για σειρά ατυχημάτων πριν τη σημερινή τραγωδία στα Τέμπη, από την συνδικαλιστική οργάνωση ΔΕΣΚ-Σ (Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων) με σχετική ανακοίνωση στις 7 Φεβρουαρίου του 2023 στην οποία έλεγε πως «Δεν θα περιμένουμε να έρθει το δυστύχημα για να κάνετε πως κλαίτε». Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ.Καραμανλής είχε δηλώσει μόλις πριν μία εβδομάδα ότι «δεν παίζουμε με την ασφάλεια των πολιτών». Τότε η ΔΕΣΚ-Σ αναφέρθηκε στην έλλειψη μέτρων προστασίας «στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων» επ’ αφορμή δύο ατυχημάτων που είχαν σημειωθεί στις αμαξοστοιχίες 51 και 61. «Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες» σημειώνεται στην ανακοίνωση. Και προστίθεται: «Όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος. Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! “Έχουν καιρό… κάποια στιγμή θα τελειώσουν”». Επιπλέον, οι συνδικαλιστές σημείωναν προφητικά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Εδώ όμως αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στις 20 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν μια βδομάδα, παρουσιαζόταν ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας ως εγγυητής της ασφάλειας των επιβατών στα τρένα απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για τον γνωστό «Μουτζούρη». «Αν βγάλουμε το τρενάκι εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά, αν θέλετε, και η ασφάλεια για τους επιβάτες και νομίζω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα γίνεται απολύτως κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χαρακτηρίσουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό». Μάλιστα, ο υπουργός τόνιζε πως «εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία όπως την Hellenic Train να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα και όταν εντάσσουμε το δρομολόγιο σε ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας), όπως έχουμε κάνει και με τον “Οδοντωτό” στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο. »Τη δεσμεύουμε δηλαδή ότι θα γίνονται κατ’ ελάχιστον κάποια δρομολόγια, ότι οι τιμές θα διαμορφώνονται σε συνεργασία με το υπουργείο και ότι η εταιρεία θα ελέγχεται από τον ΟΣΕ. Και όλα αυτά χωρίς να θίγεται καθόλου ο ανταγωνισμός, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε μόνο μία σιδηροδρομική επιχείρηση». Μάλιστα, κλείνοντας την πρωτολογία του, ο κ. Καραμανλής είπε: «Αυτή τη στιγμή έχοντας τον “Μουτζούρη”, στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Επομένως, νομίζω, ότι με αυτόν τον τρόπο θα είναι πολύ δύσκολο να διαφωνήσετε ότι αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον και εξυπηρετεί στην ουσία και τους κατοίκους και τους επιβάτες, που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή». O κ. Μεϊκόπουλος αντέτεινε -μεταξύ άλλων- πως η Hellenic Train δεν συντηρεί το τρένο, καταβάλλει ετησίως στο Δημόσιο το ευτελές ποσό των 40.000 ευρώ την ώρα που τα έσοδα από τη λειτουργία του «φτάνουν παραπάνω από 200.000 ευρώ» και, παράλληλα, εισπράττει κρατική επιδότηση για «εκτέλεση δρομολογίου σε άγονη γραμμή». Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τότε ανταπάντησε πως ντρέπεται για τις αιχμές του συνξαδέλφου του περί ελλείμματος ασφαλείας. Σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ένα-ένα, λοιπόν, να τα πάρουμε με τη σειρά. Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια». Στους 42 έφτασαν οι νεκροί και στους 25 οι αγνοούμενοι, του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ορισμένοι από τους οποίους αγνοούμενους, δυστυχώς θα προστεθούν στους νεκρούς στο μεγαλύτερο κυβερνητικό έγκλημα λόγω παραλείψεων και αδιαφορίας, των κυβερνητικών στελεχών. Των κυβερνητικών στελεχών που τώρα ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα, όπως ο υπουργός Μεταφορών Κ.Καραμανλής, αντί να παραιτηθούν και να ζητήσουν «συγγνώμη» από τα θύματα και τις οικογένειές τους! Έτσι στην δήλωσή του ενώπιον των τηλεοπτικών σταθμών ο υπουργός Μεταφορών αναλύθηκε σε λυγμούς όταν αναφέρθηκε στα θύματα, αλλά όταν όμως ρωτήθηκε για το έγγραφο – ντοκουμέντο που αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ είχαν λάβει γνώση για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως για τα κενά ασφαλείας όσον αφορά την τέλεση των δρομολογίων, γύρισε την πλάτη και αποχώρησε! Και επιχειρούν με την σύλληψη ενός σταθμάρχη να του αποδώσουν ολόκληρη την ευθύνη (φυσικά και έχει μερίδιο) για την τραγωδία στην οποία φέρουν ακέραιη ευθύνη. Τόσα δισεκατομμύρια ευρώ πήραν από την ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και ακόμα το δίκτυο είναι την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, όπως αποκάλυψε το pronews.gr. Παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών κατά την τελευταία δεκαετία, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται ακόμη σε πρωτόγονη κατάσταση. Ο συνδικαλιστής πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, ανέφερε πως το ηλεκτρονικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Επίσης, ανέφερε πως οι διάφορες παρεμβάσεις στη διαχείριση του δικτύου ως προς τα δρομολόγια γίνονται χειρωνακτικά. Δηλαδή, ο κλειδούχος λαμβάνει εντολή από τον Σταθμάρχη, μεταβαίνει στο σημείο και με τους λεβιέδες μετακινεί τις γραμμές ανοίγοντας ή κλείνοντας τα κλειδιά. Έτσι και έγινε το βράδυ της Τρίτης με εντολή του Σταθμαρχείου Λάρισας. Κατόπιν ο μηχανοδηγός ειδοποιείται από τον Σταθμάρχη τηλεφωνικώς και λαμβάνει εντολή να εισέλθει ή να εξέλθει μίας γραμμής. Με λίγα λόγια δεν υφίσταται ψηφιακό σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Το ερώτημα που τίθεται και που θέτει και ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, είναι προφανώς το τι ακριβώς θα έκανε στο αποκαλούμενο «Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βόρειας Ελλάδας» ο ίδιος ο Κ.Μητσοτάκης, ο οποίος είχε προγραμματίσει… εγκαίνια σήμερα, ημέρα της τραγωδίας, Τετάρτη 1η Μαρτίου, όπως αποκάλυψε το pronews.gr. Είναι απίστευτο αλλά δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση δικτύου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και καμία ψηφιοποίηση διαχείρισης του δικτύου Δυτικής Μακεδονίας, ούτε η ηλεκτρονική – ψηφιακή διαχείριση της γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης! Tέσσερα χρόνια διακυβέρνηση και φιλοσοφία σε όλα τα επίπεδα, «πάμε κι όπου βγει». Τώρα οι Κ.Μητσοτάκης και Κ.Καραμανλής «επιθεωρούν» το έργο τους στο σημείο της τραγωδίας. SOURCE:PRONEWS.GR Τριήμερο εθνικό πένθος για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη - Με απόφαση Μητσοτάκη1/3/2023 «Στο σιδηροδρομικό δυστύχημα χάθηκαν δίδυμες 20χρονες αδερφές και η πρώτη τους συνομήλικη ξαδέρφη»1/3/2023
Στους 38 ανέρχονται πλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι νεκροί από τη φονική σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία έξω στα Τέμπη.
Σημειώνεται ότι οι περισσότεροι νεκροί είναι νέα παιδιά που επέστρεφαν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού επικεντρώνεται στα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Οι επιχειρήσεις έρευνας για απεγκλωβισμό επιβατών είναι σε πλήρη εξέλιξη από διασώστες αλλά και εθελοντές που έχουν σπεύσει στο σημείο και ψάχνουν κάθε σπιθαμή. Οι έρευνα στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι συνεχίζεται. Οι εικόνες, που μοιάζουν βγαλμένες από ταινία, επιβεβαιώνουν τον εφιάλτη που έζησαν οι επιβάτες των δύο αμαξοστοιχιών. Εν τω μεταξύ ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ανέθεσε την εποπτεία των ερευνών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στον εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο. Με απόφαση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος. Τέθηκε σε ισχύ από σήμερα, 1η Μαρτίου, έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτήρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων. Η σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train παραδέχτηκε επισήμως με ανακοίνωσή της ότι η τραγωδία προκλήθηκε λόγω μετωπικής σύγκρουσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας Inter City με εμπορικό τρένο της ίδιας εταιρείας που κινούνταν στην ίδια γραμμή, αλλά με αντίθετη κατεύθυνση… Στο ερώτημα πώς έγινε αυτό το καταστροφικό λάθος που προκάλεσε εκατόμβη νεκρών και τραυματιών από τους συνολικά 350 ανθρώπους που επέβαιναν στα δύο τρένα, η σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train δεν έχει απαντήσει ακόμη. Φως στα δεδομένα που εκτυλίχθηκαν λίγο πριν την σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων πριν από τις σήραγγες στην Κοιλάδα των Τεμπών δίνουν οι μαρτυρίες επιβατών που ταξίδευαν προς Θεσσαλονίκη με την αμαξοστοιχία Inter City 62. Η πυροσβεστική νωρίτερα είχε ανακοινώσει από τις 6:20 τα ξημερώματα ότι υπάρχουν 32 νεκροί και 66 τραυματίες, ενώ υπήρχαν και εγκλωβισμένοι επιβάτες της αμαξοστοιχίας, η οποία λίγο μετά τις 23:00 το βράδυ της Τρίτης συγκρούστηκε με εμπορικό τρένο, λίγο έξω από τη Λάρισα. Σε νέα ενημέρωση στις 07:30 έδωσε τηλέφωνα επικοινωνίας για συγγενείς επιβατών των τρένων που συγκρούστηκαν το βράδυ της Τρίτης στη Λάρισα. Εθνική τραγωδία καθώς η φονική σύγκρουση αμαξοστοιχιών, μιας εμπορικής και μιας επιβατικής στα Τέμπη, έχει κοστίσει τη ζωή μέχρι στιγμής σε 32 ανθρώπους, τον τραυματισμό 85 και τον ακρωτηριασμό δύο τουλάχιστον! Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορικό τρένο συνέβη αργά το βράδυ της Τρίτης, στις 23.00, στο ύψος της Λάρισας, στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη που αναχώρησε στις 19:22, με αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 32 ανθρώπων. Η επιβατική αμαξοστοιχία φέρεται ότι εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όταν λίγο πριν τα μεσάνυχτα συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική λίγο πριν από τις σήραγγες στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού στη Λάρισα. Από την σύγκρουση ξέσπασε φωτιά και τα δύο πρώτα βαγόνια της αμαξοστοιχίας καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι δραματικές προσπάθειες απεγκλωβισμού και διάσωσης εγκλωβισμένων επιβατών εστιάζονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που υπέστη τα αποτελέσματα της σφοδρής σύγκρουσης με μεγαλύτερη ένταση. Οι εικόνες που ήρθαν από τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας είναι συγκλονιστικές. Τα βαγόνια έχουν μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, οι δύο αμαξοστοιχίες φέρονται να κινούνταν στην ίδια γραμμή. Την ώρα της σύγκρουσής, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Hellenic Train, περίπου 350 άνθρωποι επέβαιναν στην αμαξοστοιχία. Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι οφείλεται το τραγικό δυστύχημα. Σύμφωνα με αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, έγινε κάποιο λάθος στην αλλαγή των σιδηροδρομικών γραμμών καθώς οι αμαξοστοιχίες φαίνεται πως βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Αμέσως πήραν φωτιά κάποια βαγόνια και γίνεται μεγάλη επιχείρηση να απομακρυνθούν όλοι οι επιβάτες. Oι τραυματίες είναι πολλοί και αναφέρεται ο ακρωτηριασμός του ποδιού μιας γυναίκας κι ενός άνδρα. Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο μετά τις 23:00 το βράδυ Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Αστυνομίας αλλά και της Πυροσβεστικής, προκειμένου να συνδράμουν στον απεγκλωβισμό των επιβατών. Ένας εκ των επιβατών, ο Λάζος, περιέγραψε την ώρα της σύγκρουσης: «Είναι σοκαριστικό αυτό που ζήσαμε. Σίγουρα υπάρχουν τραυματίες, τώρα μιλάνε και για νεκρούς». «Στο τρένο επιβιβάστηκα στον σταθμό της Λάρισας, όπου ήρθε με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας ώρας. Ξεκινήσαμε, έκατσα στα βαγόνια με τις θέσεις και ξαφνικά ακούσαμε έναν εκκωφαντικό θόρυβο από μπροστά. Τραντάχτηκε το βαγόνι, με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να πεταχτούν στον αέρα και να τραυματιστούν. Ο κόσμος ούρλιαζε, δεν έχω χτυπήσει, ωστόσο είμαι γεμάτος αίματα από άτομα που τραυματίστηκαν κοντά μου» συμπλήρωσε. «Δεν επιβεβαιώνουμε αριθμό νεκρών, όσο είναι σε διάρκεια η επιχείρηση. Προτεραιότητα η διάσωση και η περίθαλψη αυτή τη στιγμή» έλεγαν, την ίδια ώρα, κυβερνητικές πηγές, καθώς προσπαθούσαν να «μαζέψουν» την τραγωδία που προκάλεσε η κυβερνητική εγκατάλειψη των σιδηροδρόμων. Μια 19χρονη επιβάτιδα, η οποία είχε ξεκινήσει με την αμαξοστοχία από την Αθήνα στις 19:22, περιγράφει τι συνέβη και πώς σώθηκε. «Ξεκινήσαμε κανονικά στις 7:22. Εγώ βρισκόμουν στο τέταρτο βαγόνι. Ξαφνικά, λίγο μετά τη Λάρισα νιώσαμε ένα τράνταγμα. Πέσαμε κάτω όλοι, έσπασαν τζάμια, κάποια βαγόνια πήραν φωτιά. Οι καπνοί ήταν πυκνοί. Ψάξαμε μια δίοδο για να βγούμε και όταν τη βρήκαμε αρχίσαμε να τρέχουμε μακριά, γιατί φοβηθήκαμε μη γίνει έκρηξη». Στη συνέχεια, μαζί με κάποιους ακόμη βγήκαν σε έναν παράδρομο. «Κάποιοι μας ανέβασαν με σχοινί και βγήκαμε. Ένας οδηγός πούλμαν, που περνούσε από το σημείο, σταμάτησε και πήρε όσους χώρεσαν. Αυτή τη στιγμή πλησιάζουμε στη Θεσσαλονίκη», διηγείται. «Είδα πολλούς τραυματίες και εγκλωβισμένους. Φώναζαν και ζητούσαν νερό και πανωφόρια, γιατί έκανε κρύο». Δύο ώρες μετά άνθρωποι που τους είχε καταπλακώσει το τρένο δεν είχαν καν παραλάβει νερό από τα σωστικά συνεργεία! Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Αγοραστός δήλωσε σχετικά:: «Τα δύο πρώτα βαγόνια έχουν πολτοποιηθεί, έχουν διαλυθεί» «Τα δύο πρώτα βαγόνια έχουν πολτοποιηθεί, έχουν διαλυθεί. Υπήρχαν πτώματα μέσα κι έξω από τα βαγόνια, τινάχτηκαν στον αέρα οι άνθρωποι από τη σύγκρουση και σκοτώθηκαν. Δυστυχώς βρέθηκαν στην ίδια γραμμή οι δύο αμαξοστοιχίες, συγκρούστηκαν μετωπικά και η σύγκρουση ήταν ισχυρότατη. Οι πυροσβέστες προσπαθούν να δουν αν υπάρχουν ακόμα εγκλωβισμένοι, οι οποίοι είναι θαμμένοι κάτω από τα συντρίμμια. Η κατάσταση είναι τραγική, όταν έφτασα στο σημείο σοκαρίστηκα κι εγώ ο ίδιος από την εικόνα που αντίκρισα. Κρανίου τόπος, πραγματικά δεν έχω λόγια», ανέφερε ο Αγωνία για την τύχη 80 επιβατών μετά τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών έξω από τη Λάρισα. Από τους 350 επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62, οι 270 έχουν απομακρυνθεί με λεωφορεία από το σημείο της τραγωδίας. Άγνωστο είναι πόσοι επέβαιναν στην εμπορική αμαξοστοιχία. Αν και είναι ακόμη νωρίς να φωτιστούν τα αίτια του δυστυχήματος, οι πρώτες πληροφορίες από τεχνικούς του Σιδηροδρόμου αναφέρουν ως προβληματικό στοιχείο του δικτύου την έλλειψη της φωτοσήμανσης, στοιχείο στο οποίο αποδίδουν και τη μετωπική σύγκρουση των τρένων. Η ανακοίνωση της Hellenic Train Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες. Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, οι οποίοι συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες. Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!Ανέβαλε την περιοδεία του στη δυτική Θεσσαλονίκη ο Μητσοτάκης Αναβάλλει την προγραμματισμένη για σήμερα περιοδεία του στη δυτική Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, όταν δύο τρένα συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, έξω από τη σήραγγα των Τεμπών στο ύψος του χωριού Ευαγγελισμός. |
Archives
May 2024
CategoriesClick to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|