Σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση – ανάλυση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη έχει προχωρήσει ο Διομήδης Σπινέλλης, καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
0 Comments
Μητέρα: «Δεν ήξερα ότι ήμουν έγκυος» – Θρίλερ με νεκρό βρέφος που βρέθηκε θαμμένο στην Ελλάδα10/3/2023 «Έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών ο βραβευμένος σκηνοθέτης και συγγραφέας Λάκης Παπαστάθης8/3/2023 Σε ηλικία 79 ετών μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο, «έφυγε» από τη ζωή τα ξημερώματα της Τετάρτης ο βραβευμένος σκηνοθέτης, παραγωγός και συγγραφέας Λάκης Παπαστάθης. Ήταν ένας από τους κύριους εκπροσώπους του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και ένας πολύπλευρα δημιουργικός άνθρωπος, ο οποίος άφησε το αποτύπωμά του σε ποικίλα είδη τέχνης και με διαφορετικά μέσα έκφρασης (κινηματογράφος, τηλεόραση, λογοτεχνία, κριτική κ.α.). Πολυδιάστατη πνευματική προσωπικότητα, ο Παπαστάθης θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της γενιάς του και παράλληλα ένας από τους θεμελιωτές του πολιτιστικού ντοκιμαντέρ στην ελληνική τηλεόραση, κυρίως μέσω της εκπομπής «Παρασκήνιο» την οποία δημιούργησε μαζί με τον σκηνοθέτη Τάκη Χατζόπουλο το 1976. Έως τις τελευταίες του στιγμές διατήρησε τον δυναμισμό και το πείσμα του, όπως και τη χαρακτηριστική υπερηφάνειά του. Έφυγε όπως έζησε: Με απόλυτη, αδιαπραγμάτευτη αξιοπρέπεια. Το βιογραφικό του Λάκη Παπαστάθη Ο Λάκης Παπαστάθης γεννήθηκε στον Βόλο το 1943, τελείωσε το γυμνάσιο στη Μυτιλήνη και σπούδασε στο Κέντρο Σπουδών Κινηματογράφου (1963). Από πολύ νωρίς στη σταδιοδρομία του σκηνοθέτησε μικρού και μεγάλου μήκους κινηματογραφικές ταινίες, οι οποίες απέσπασαν επαίνους από την κριτική για την αισθητική αρτιότητα και το βάθος του περιεχομένου τους, καθώς και πλήθος βραβείων. Άρχισε τη διαδρομή του στον κινηματογράφο με ταινίες μικρού μήκους το 1963. Το 1972 το φιλμ «Γράμματα από την Αμερική» απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης της συγκεκριμένης χρονιάς. Ο Λάκης Παπαστάθης υπήρξε ένας διακριτικός αλλά άοκνος και πρωτότυπος πνευματικός δημιουργός. Η πορεία του στο χώρο του κινηματογράφου επηρεάστηκε καθοριστικά από την «Ευδοκία», την περίφημη και ρηξικέλευθη ταινία του Αλέξη Δαμιανού. Στην «Ευδοκία» ο Παπαστάθης εκτέλεσε καθήκοντα βοηθού σκηνοθέτη και βασικού συντελεστή για την ολοκλήρωση της παραγωγής. Εκ των υστέρων μάλιστα και πρωτοπορώντας για τα ελληνικά δεδομένα, ο Λάκης Παπαστάθης εξέδωσε (Πατάκης 2006) μια εκτενή μονογραφία υπό τον τίτλο «Όταν ο Δαμιανός γύριζε την Ευδοκία», ειδικά αφιερωμένη στο παρασκήνιο μιας ταινίας-σταθμού στην ιστορία του νέου ελληνικού κινηματογράφου. Ο Λάκης Παπαστάθης σκηνοθέτησε συνολικά τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες: «Τον καιρό των Ελλήνων« (1981), «Θεόφιλος» (1987), «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον» (2001), «Ταξίδι στη Μυτιλήνη» (2010). Οι ταινίες του απέσπασαν πολλά κινηματογραφικά βραβεία στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στα Κρατικά Βραβεία Κινηματογράφου, ενώ συμμετείχαν επίσης σε διεθνή φεστιβάλ. Ενδεικτικά, το 1980 ο «Θεόφιλος» συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου, ενώ «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον», βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού, αποτέλεσε μέρος του επίσημου προγράμματος στο Φεστιβάλ του Τορόντο το 2001. Το στοιχείο που έκανε το κινηματογραφικό βλέμμα του σκηνοθέτη εντελώς μοναδικό και ευδιάκριτο, ήταν η στενή σχέση του σινεμά με τη λογοτεχνία. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο Λάκης Παπαστάθης ήταν ένας σκηνοθέτης λέξεων και κειμένων ή, κατ’ απόλυτη συμμετρία, ένας λογοτέχνης της εικόνας. Εν τέλει, ο Λάκης Παπαστάθης υπήρξε ο δημιουργός ενός εντελώς ιδιαίτερου κινηματογραφικού ιδιώματος, συνδυάζοντας τα κινηματογραφικά πλάνα με τα κείμενα και τους συγγραφείς που ο ίδιος αγαπούσε. Παράλληλα, τo πιο σημαντικό ίσως κεφάλαιο της καλλιτεχνικής του ζωής ήταν η πολιτιστική εκπομπή «Παρασκήνιο» την οποία δημιούργησε μαζί με τον σκηνοθέτη Τάκη Χατζόπουλο και η οποία άρχισε να προβάλλεται στην ΕΡΤ το 1976. Ο Παπαστάθης σκηνοθέτησε ο ίδιος δεκάδες επεισοδίων του «Παρασκηνίου», τα οποία απαθανάτισαν σπουδαία πρόσωπα της πνευματικής ζωής της χώρας και αποτελούν διαχρονικά μείζον τμήμα του ιστορικού αρχείου της ελληνικής τηλεόρασης. Ξεχωρίζουν -μεταξύ πολλών άλλων- τα ντοκιμαντέρ του Λάκη Παπαστάθη για τον ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη, με τον οποίο τον συνέδεε στενή φιλία. Ως τον Ιούνιο του 2013, όταν έκλεισε η ΕΡΤ και διακόπηκε η εκπομπή, το «Παρασκήνιο» είχε ξεπεράσει τα εννιακόσια θέματα (δεκαοκτάλεπτα, ημίωρα ή διάρκειας 52 λεπτών). Κατά καιρούς στο «Παρασκήνιο» εργάστηκαν περί τους διακόσιους σκηνοθέτες καθώς και σημαντικοί δημοσιογράφοι, μελετητές και τεχνικοί του κινηματογράφου. Ο Λάκης Παπαστάθης σκηνοθέτησε επίσης ιστορικά ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο της σειράς «Αναζητώντας τη Χαμένη Εικόνα», η οποία στηρίχθηκε αποκλειστικά σε κινηματογραφικά ντοκουμέντα. Το κύκνειο άσμα του στη μικρή οθόνη ήταν η σκηνοθεσία εκπομπών στο πλαίσιο της σειράς «Υστερόγραφο» της ΕΡΤ, έως και το 2022. Κάποτε, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη, ο Λάκης Παπαστάθης είχε εξομολογηθεί ότι «το ‘Παρασκήνιο’ ήταν καθοριστικό γεγονός στη ζωή μου. Κάθε μέρα σκεφτόμασταν την επόμενη εκπομπή. Νομίζω, με επηρέασε σε δύο πράγματα: πρώτον, στην καθυστέρηση να κάνω σινεμά γιατί ήταν κατά κάποιον τρόπο μια αναπλήρωση, είχα μια καθημερινή ενασχόληση με τη δημιουργία. Και, δεύτερον, κάλυπτε τη σχέση μου με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Το ‘Παρασκήνιο’ έκανε τον δικό μου κινηματογράφο να θέλει μια αχλή παρελθόντος, γιατί είχα χορτάσει τη σχέση με τη σύγχρονη πνευματική ζωή. Ίσως γι’ αυτό οδηγήθηκα στις αρχές του αιώνα, που είναι μια εποχή που αγαπάω, που μπορείς να τη δεις όχι σαν ιστορικός, αλλά ποιητικά. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου έζησαν θηρία της ελληνικής πνευματικότητας». Η προσέγγιση αυτή του Λάκη Παπαστάθη στην τέχνη δεν ήταν, βεβαίως, τυχαία. Εξάλλου ο ίδιος, εκτός από σκηνοθέτης υπήρξε λογοτέχνης, με ευρύ και πρωτότυπο συγγραφικό έργο. «Ξεκίνησα κάνοντας σινεμά επηρεασμένος από τη λογοτεχνία και τώρα γράφω λογοτεχνικά κείμενα που τα έχει καθορίσει ο τρόπος αφήγησης του κινηματογράφου» είχε πει σε μια συνέντευξή του στο «Βήμα» το 2011. Εκτός από το βιβλίο για την «Ευδοκία», έγραψε τέσσερις συλλογές διηγημάτων: «Η νυχτερίδα πέταξε» (εκδ. Νεφέλη, 2002), «Η Ήσυχη και άλλα διηγήματα» (εκδ. Νεφέλη, 2005), «Το καλοκαίρι θα παίξει την Κλυταιμνήστρα» (εκδ. Πόλις, 2011) και «Ο δάσκαλος αγαπούσε το βωβό σινεμά» (εκδ. Πόλις, 2014). Ξεχωριστό κεφάλαιο της ζωής του ήταν επίσης η στενή φιλία και η συνεργασία με τον Διονύση Σαββόπουλο. Τον Δεκέμβριο του 1973, ο Λάκης Παπαστάθης συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Σαββόπουλο αναλαμβάνοντας την κινηματογραφική σκηνοθεσία για το μουσικό πολυθέαμα του τραγουδοποιού με τίτλο «Θίασος Σκιών» στη μπουάτ «Κύτταρο». Αμέσως μετά τη δικτατορία, ο Λάκης Παπαστάθης σκηνοθέτησε την εκπομπή «Χαίρω πολύ Σαββόπουλος», την πρώτη εμφάνιση του Σαββόπουλου στην ελληνική τηλεόραση. Η τελευταία τους συνεργασία έγινε το 1999 με τη σκηνοθεσία του video clip του τραγουδιού «Πρώτη του Δύο Χιλιάδες» από τον δίσκο «Ο Χρονοποιός». Στο χώρο του θεάτρου, τέλος, ο Λάκης Παπαστάθης συνεργάστηκε με τη θρυλική ομάδα του «Ελεύθερου Θεάτρου», σκηνοθετώντας φιλμάκια μικρού μήκους τα οποία εντάχθηκαν στις παραστάσεις «Μια ζωή Γκόλφω» (1974) και «Το τραμ το τελευταίο» (1976). Ο Λάκης Παπαστάθης ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Υβόννη Μαλτέζου. Μαζί απέκτησαν έναν γιο. Ένα βίντεο ντοκουμέντο παρουσίασε το MEGA, το οποίο αποκαλύπτει ότι 20 λεπτά πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη απετράπη μία άλλη σύγκρουση τρένων που αφορούσε το δρομολόγιο του προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα! Μάλιστα ο σταθμάρχης Λάρισας δικαιολογήθηκε, λέγοντας χαρακτηριστικά «φλάσαρε το κλειδί». Ο άνθρωπος αυτός ήταν από κάθε οπτική γωνία ακατάλληλος για να ανταπεξέλθη σε μία τόσο σημαντική υπηρεσία και σε μία τέτοια θέση ευθύνης όπως αυτή του σταθμάρχη. Με το που μπήκε το τρένο στον σταθμό της Λάρισας σε λάθος ράγα, ο μηχανοδηγός αντελήφθη τι συμβαίνει, και ο ίδιος έκανε συγκεκριμένες ενέργειες – το γύρισε πίσω ουσιαστικά – και έτσι αποφεύχθηκε μια σύγκρουση. Το βίντεο που παρουσίασε το MEGA είναι από κάμερα ασφαλείας του τρένου του προαστιακού προς Λάρισα, του τρένου δηλαδή που έφυγε πριν έρθει το μοιραίο Intercity από την Αθήνα. Σε αυτό, ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία. Ώρα 22:48 28/02/2023: – Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν παίρνει απάντηση και ξαναρωτάει: – Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου. Σημειώνεται ότι λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που βρισκόταν ο προαστιακός, είναι το μοιραίο κλειδί 118. Το τρένο αυτό, ο προαστιακός 2597, έχει έρθει με κατεύθυνση τη Λάρισα και φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα που ο σταθμάρχης για να το αντιμετωπίσει, έχει ζητήσει από τον μηχανοδηγό του 2597 να περιμένει. Το μοιραίο Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ακολουθούσε. Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά: – Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας. Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο ντοκουμέντο του MEGA, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρησε ένα κλειδί», που σημαίνει ότι εντόπισε πρόβλημα στο μοιραίο κλειδί. Στον «αέρα» επανήλθαν χθες οι ψυχαγωγικές εκπομπές στην Ελλάδα. Σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα λόγω των τραγικών γεγονότων στα Τέμπη οι παρουσιαστές όλων των καναλιών προσπάθησαν να δώσουν το δικό τους στίγμα δίδοντας έμφαση στις τραγικές δηλώσεις δημοσιογράφων και πολιτικών στα πάνελ των τελευταίων ημερών. Τέμπη: Κενά μνήμης για το κλειδί επικαλείται ο σταθμάρχης Λάρισας - Νέα στοιχεία για τις βάρδιες7/3/2023 Όταν η απολογία έφτασε στο σημείο για το κλειδί, το οποίο φέρεται να ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε «κενό μνήμης»
Με την κατάθεση της γιατρού, που μαζί με συναδέλφους της αντιμετώπισαν την ανακοπή που υπέστη η Τζωρτζίνα στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο, συνεχίζεται ενώπιον του ΜΟΔ η δίκη της Ρούλας Πισπιρίγκου. Η παιδίατρος Ελένη Στογιαννίδου αναφέρθηκε στο ιατρικό περιστατικό που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τον Απρίλιο του 2021, λίγες ώρες αφού είχαν προτείνει να πάρει εξιτήριο η Τζωρτζίνα, καθώς δεν είχε εντοπιστεί κανένα πρόβλημα. Κατέθεσε επίσης για τα αγωνιώδη 50 λεπτά που οι γιατροί προσπαθούσαν να επαναφέρουν το παιδί, σώζοντας την ζωή του. Η Τζωρτζίνα ωστόσο, λόγω της χαμηλής οξυγόνωσης του εγκεφάλου σε αυτό το δραματικό διάστημα, βγήκε λαβωμένη, καθώς υπέστη τετραπληγία. Όπως είπε χαρακτηριστικά η μάρτυρας, όταν πήγε στον θάλαμο που ήταν η Τζωρτζίνα: «αντίκρισα ένα παιδί νεκρό», τονίζοντας πως η μητέρα δεν έδωσε τόνο επείγοντος όταν ειδοποίησε τους γιατρούς. Η μητέρα ήρθε με «ένα απλό χτύπημα στην πόρτα των γιατρών». Αναφερόμενη στην στιγμή που τους ειδοποίησε η κατηγορουμένη ότι χτυπά το οξύμετρο η γιατρός είπε πως η Πισπιρίγκου δεν τους έδωσε την αίσθηση του κατεπείγοντος και ότι οι νοσηλεύτριες ήταν αυτές που φώναξαν όταν είδαν το παιδί. Μάρτυρας: Είπε «ελάτε στο δωμάτιο γιατί χτυπάει το οξύμετρο». Ήταν ψύχραιμη. Πρόεδρος: Δεν είπε για ποιο λόγο χτυπάει; Μάρτυρας: Όχι Πρόεδρος: Εσείς τι κάνατε; Μάρτυρας: Εγώ επειδή δεν έδωσε την αίσθηση του επείγοντος δεν πήγα αμέσως. Ολοκλήρωσα το φάκελο που έγραφα και μετά πήγα στο δωμάτιο. Ήταν ήδη εκεί δυο νοσηλεύτριες. Άκουσα τις φωνές τους και σίγουρα άκουσα το οξύμετρο που χτυπούσε. Πρόεδρος: Τι είδατε; Περιγράφετε ένα παιδί νεκρό … Μάρτυρας: Είχε συμπτώματα ανακοπής. Πρόεδρος: Το οξύμετρο που ήταν; Μάρτυρας: Δεν το θυμάμαι αυτό μέσα στον πανικό. Κάλεσα τον αναισθησιολόγο ..Πρώτα ήρθε η ομάδα του και έπειτα εκείνος..Κάναμε την ΚΑΡΠΑ , μαλάξεις εναλλάξ γύρω στα 50 λεπτά. Το παιδί διασωληνώθηκε και μεταφέρθηκε στην εντατική. Η γιατρός τόνισε σε ερωτήσεις που δέχθηκε πως η κλινική εικόνα της Τζωρτζίνας δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να οδηγήσει σε πρόβλεψη για αυτήν την , με δεδομένο ότι το παιδί είχε εξεταστεί λίγες ημέρες νωρίτερα από καρδιολόγο. Είπε επίσης πως λίγες ώρες πριν η Τζωρτζίνα έφαγε σουβλάκια που είχε παραγγείλει η μητέρα της. Σύμφωνα με την μάρτυρα, η μητέρα πριν το παιδί υποστεί ανακοπή, είχε αντιδράσει «επιθετικά» όταν της είπαν ότι δεν βλέπουν παθολογικό πρόβλημα και ότι μπορεί να πάρει εξιτήριο. «Θα δώσετε εξιτήριο σε αυτό το παιδί;» τους ρώταγε η Πισπιρίγκου, όπως είπε η μάρτυρας, η οποία ανέφερε πως την δικαιολόγησε γιατί είχε χάσει δύο παιδιά. Όταν η μάρτυρας κλήθηκε να περιγράψει την εικόνα της Ρούλας Πισπιρίγκου την ώρα του επεισοδίου κατέθεσε πως εκείνη περίμενε έξω από το δωμάτιο και στη συνέχεια έπεσε στην αγκαλιά της γιατρού … Πρόεδρος: Γιατί σας έκανε εντύπωση ότι ήταν επιθετική όπως είπατε; Μάρτυρας: Μου έκανε εντύπωση ο επιθετικός τόνος της. Πρόεδρος: Δεν είναι σύνηθες; Μάρτυρας: Κάποιες συμπεριφορές σου μένουν.. . Έτσι το εξέλαβα εγώ δεν ήταν κάτι αδικαιολόγητο. Πολλοί γονείς αντιδρούν … Οι ερωτήσεις της υπεράσπισης της κατηγορουμένης αφορούσαν κυρίως στο κατά πόσο έγινε πλήρης καρδιολογική εξέταση στο παιδί πριν υποστεί ανακοπή, καθώς η θέση της είναι πως δεν έγινε λεπτομερής έλεγχος. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεκάδες είναι οι καταγγελίες για απρόκλητες επιθέσεις από ΜΑΤ, ΔΙΑΣ και ΔΡΑΣΗ σε διαδηλωτές που συμμετείχαν στη μεγαλειώδη συγκέντρωση της Κυριακής 5 Μαρτίου στο Σύνταγμα.
Μαζική ήταν η ανταπόκριση των πολιτών στο κάλεσμα των σωματείων εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, με τη συγκέντρωση της Κυριακής να εξελίσσεται σε ένα μεγαλειώδες συλλαλητήριο που κατήγγειλε το «έγκλημα» στα Τέμπη. Ωστόσο, δεκάδες είναι οι καταγγελίες για απρόκλητες επιθέσεις από ΜΑΤ και ΔΙΑΣ σε διαδηλωτές. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου είναι αποκαλυπτικά. Η ΕΛ.ΑΣ επιχείρησε να διαλύσει τη μαζική συγκέντρωση με βροχή χημικών, ενώ έχουν καταγραφεί αστυνομικοί να διεμβολίζουν ομάδες διαδηλωτών και να χτυπούν με γκλομπ χωρίς κανένα λόγο. Άνδρες των ΜΑΤ κυνήγησαν, χτύπησαν και έριξαν χημικά από απόσταση αναπνοής σε διαδηλωτές, όπως μπορείτε να δείτε στα παρακάτω ενδεικτικά βίντεο. Τα ΜΑΤ δεν δίστασαν να ψεκάσουν ανθρώπους που συμμετείχαν στη διαδήλωση και προσπαθούσαν να αποχωρήσουν ακόμα και μέσα σε σταθμούς του Μετρό, όπως έγινε στην Ομόνοια. Αστυνομικοί γρονθοκόπησαν νέους και νέες που διαμαρτύρονταν για την καταστολή της συγκέντρωσης στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη και επιχείρησαν να επιστρέψουν στο Σύνταγμα. Δολοφονικοί διεμβολισμοί Σοκ και οργή προκαλεί το βίντεο που έχει δημοσιοποιήσει η «Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή» με αστυνομικούς της ομάδας ΔΡΑΣΗ να πέφτουν με τις μηχανές τους σε μπλοκ διαδηλωτών. Πριν πέσουν πάνω στους διαδηλωτές, αστυνομικός χτυπάει το γκλομπ του διαδηλωτή που κρατάει ένα πανό. Δείτε το βίντεο – ντοκουμέντο: Επιθέσεις με κρότου λάμψης Σε καταγγελία – ανακοίνωσή της η «Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή» τονίζει: «Καταγγέλλουμε τον ξυλοδαρμό δικηγόρων και την βίαιη επίθεση της αστυνομίας, η οποία με μανιώδεις επιθέσεις, εμβολισμούς διαδηλωτών και ασύστολη ρίψη χημικών, επιχείρησε να διαλύσει εχθές 5/3 μία από της πιο μαζικές διαδηλώσεις των τελευτών ετών για το έγκλημα στα Τέμπη και την εγκληματική διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών. Ο φακός των διεθνών και εγχώριων μέσων έχει καταγράψει καρέ – καρέ τη βίαιη επίθεση στους δικηγόρους της Εναλλακτικής Παρέμβασης που κρατούσαν το πανό τους μπροστά στα μηχανοκίνητα τάγματα της ΕΛΑΣ που επιχείρησαν να κινηθούν δολοφονικά στο σώμα των διαδηλωτών. Συνάδελφός μας και μέλος της Εναλλακτικής, χτυπήθηκε στα πλευρά με γκλοπ από μηχανοκίνητη ομάδα ΔΡΑΣΗ και φέρει τραύματα και οίδημα, καθώς επίσης και έγκαυμα από κρότου λάμψης, ενώ και άλλοι δικηγόροι της Εναλλακτικής χτυπήθηκαν με κρότου λάμψης που πετάχτηκε μέσα στο μπλοκ. Δεν θα το ανεχτούμε! Καλούμε τους δικηγορικούς συλλόγους να καταδικάσουν την στοχευμένη επίθεση στους δικηγόρους – υπερασπιστές. Οι επιθέσεις αυτές και το αδιάψευστο οπτικοακουστικό υλικό, που δείχνει την αστυνομία κατά τη χτεσινή διαδήλωση να εμβολίζει διαδηλωτές, να πετά κρότου λάμψης και πέτρες στο μετρό, θα έπρεπε ήδη να έχουν κινήσει αυτεπάγγελτη ποινική εισαγγελική έρευνα». «Κυνήγι» διαδηλωτών μετά το τέλος της διαδήλωσηςΠολλές είναι οι καταγγελίες για «κυνήγι» διαδηλωτών μετά το τέλος της κινητοποίησης στα στενά γύρω από την Ομόνοια. Μάλιστα, τα ΜΑΤ επιτέθηκαν ακόμα και στα γραφεία του ΣΕΚ που βρίσκονται στην περιοχή. (in.gr) Δείτε φωτογραφίες: Δείτε βίντεο από την καταγγελλόμενη επίθεση
Ο σταθμάρχης Λάρισας ζήτησε νέα προθεσμία το Σάββατο και θα απολογηθεί σήμερα Κυριακή.Σήμερα Κυριακή στις 11:00 το πρωί θα απολογηθεί ο σταθμάρχης Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη μετά τη νέα προθεσμία που ζήτησε και πήρε το Σάββατο. Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 57, ενώ 55 είναι τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής. Τι θα ισχυριστεί ο σταθμάρχης Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης που έχει ήδη παραδεχθεί το λάθος του, θα αποδεχθεί το δικό του μερίδιο ευθυνών, ωστόσο θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο. «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…» Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο 59χρονος φέρεται να ψέλλισε μπροστά σε όσους των είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Σύμφωνα με αστυνομικές πληροφορίες, ο σταθμάρχης Λάρισας όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας έφτασαν στο σταθμαρχείο με σκοπό να τον οδηγήσουν στην Τροχαία Λάρισας παρακολουθούσε στην τηλεόραση τα πρώτα έκτακτα δελτία ειδήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ είχε ενημερωθεί τι είχε συμβεί από επικοινωνία με τους συναδέλφους του. Νέες καταγγελίες Την ίδια ώρα υπάρχουν νέες καταγγελίες για τα κρίσιμα λεπτά πριν τη σύγκρουση. Πληροφορίες του Alpha αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός φέρεται να προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη τα καθοριστικά δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αλλά δεν πήρε απάντηση. Ειδικότερα, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62, φέρεται να είπε: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» αλλά ο σταθμάρχης δεν έδωσε απάντηση. Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται, οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό από τις ενδοεπικοινωνίες και ίσως να δόθηκε αργότερα κάποια απάντηση. Επίσης, έχει ζητηθεί η άρση απορρήτου τόσο για το κινητό τηλέφωνο του σταθμάρχη όσο και του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου. Οι Αρχές θέλουν να διερευνήσουν αν υπήρξε κάποια επικοινωνία μεταξύ τους, μέσω τηλεφώνου. Αν δηλαδή ο σταθμάρχης προσπάθησε να ενημερώσει τον μηχανοδηγό με κλήση στο κινητό του τηλέφωνο. Πιθανόν η έρευνα να επεκταθεί και σε άλλο σταθμαρχείο Ακόμη, σύμφωνα με άλλο ρεπορτάζ του Alpha, στο σταθμαρχείο των Νέων Πόρων αναμένεται να επεκταθεί η έρευνα. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο αμέσως επόμενος από τον σταθμό της Λάρισας, ενώ πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό από τον οποίο πέρασε το εμπορικό τρένο πριν τη φονική σύγκρουση με το επιβατικό τρένο. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, εκτός από τον σταθμάρχη Λάρισας, κατάθεση έχουν δώσει τρία ακόμη άτομα. Ποιοι είναι αυτοί;
Οι τρεις που κατέθεσαν περιέγραψαν πώς είναι η διαδικασία που ακολουθείται για να βρεθεί ένα τρένο στο «αντίθετο ρεύμα», ενώ σημείωσαν ότι το πού κινείται ένα τρένο είναι ευθύνη του σταθμάρχη. Η καταγγελία Κούγια Σε νέα καταγγελία προχώρησε ο Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στο MEGA. Ο Αλέξης Κούγιας είπε ότι έχει την πληροφορία ότι στη βάρδια στον σταθμό της Λάρισας υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Μάλιστα, και ο άλλος σταθμάρχης θα έπρεπε να είναι εκεί όταν θα άλλαζαν τα κλειδιά. «Αυτός έφυγε 22:00 η ώρα για το σπίτι του», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος. Η Κατερίνα Παναγοπούλου του επισήμανε ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο αν ισχύει και τον ρώτησε αν αυτό έγινε παρατύπως. Ο ίδιος απάντησε «αυτό ακριβώς». «Και εγώ σήμερα το έμαθα, θέλω να σας πω ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό», πρόσθεσε. Σε ερώτηση για το αν θα βρεθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης στη θέση του κατηγορούμενου, ο Αλέξης Κούγιας απάντησε ότι «δεν θέλω να προβλέψω, καθώς σέβομαι το τεκμήριο της αθωότητας». Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά» των τρένων Δύο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη θέτει ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας. Μιλώντας για τον ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα είπε πως πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει». «Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ. Παράλληλα, ο κ. Γκλαβόπουλος αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά των τρένων και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών. Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε τον ταχογράφο και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της». in.gr Τέμπη: Αγνοείται 26χρονη σοπράνο και ηθοποιός -Βρέθηκε νεκρή, μακριά από το τρένο, η τυφλή γάτα της3/3/2023 |
Archives
May 2024
CategoriesClick to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|