Σύμφωνα με πληροφορίες η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (FED) ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει σήμερα μια τεράστια ένεση ρευστότητας ύψους 7,585 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αμερικανική αγορά. Η επιχείρηση αναμένεται να ξεκινήσει στις 9:00 π.μ. ώρα Ανατολικής Ακτής λίγο πριν ανοίξουν τα χρηματιστήρια της Wall Street. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η FED (η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ) σταματάει την πολιτική που ακολουθούσε τα τελευταία χρόνια (που ήταν να μαζεύει χρήμα από την αγορά) και επιστρέφει στην πολιτική τυπώματος χρήματος σε μεγάλες ποσότητες. Ουσιαστικά το τυπογραφείο της FED θα αρχίσει ξανά να δουλεύει υπερωρίες για νέα δολάρια τα οποία θα ρίξουν στην αγορά για να μην καταρρεύσει η οικονομία. Πρόκειται για αγορά έντοκα γραμμάτια δημοσίου μέσω του New York Fed, στο πλαίσιο διαχείρισης της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος. Τι σημαίνει πρακτικά αυτή η κίνηση;Η FED προσπαθεί να διατηρήσει «άφθονη ρευστότητα» στο τραπεζικό σύστημα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που υπάρχουν πιέσεις από την αγορά πετρελαίου, πληθωριστικές τάσεις και γεωπολιτικές εντάσεις. Παρόμοιες ενέσεις ρευστότητας γίνονται σχεδόν καθημερινά ή εβδομαδιαία, αλλά όταν φτάνουν σε αυτό το ύψος αποκτούν άλλη βαρύτητα. Πολλοί αναλυτές βλέπουν αυτή την κίνηση ως προληπτικό μέτρο για να μην επιδεινωθούν οι συνθήκες στις αγορές και να αποφευχθεί μια πιθανή κρίση ρευστότητας που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ευρύτερη οικονομική πίεση. Μετά το τέλος της Ποσοτικής Σύσφιξης και εν μέσω ανησυχιών για την παγκόσμια οικονομία, η FED φαίνεται να επιστρέφει σε πολιτική παροχής ρευστότητας. Κάποιοι το ερμηνεύουν ως ένδειξη ότι το τραπεζικό σύστημα χρειάζεται στήριξη, ενώ άλλοι το χαρακτηρίζουν ως ρουτίνα διαχείρισης.Το ερώτημα που πλανάται είναι: Πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση πίσω από τις κλειστές πόρτες, ώστε η FED να προχωρά σε τόσο μεγάλη ένεση ρευστότητας αυτή την περίοδο;
0 Comments
Το Πεκίνο δήλωσε ότι δεν προτίθεται να συμμορφωθεί με τις κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ σε πέντε κινεζικές εταιρείες, οι οποίες κατηγορούνται για εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, εγκαινιάζοντας έτσι έναν «εμπορικό πόλεμο». Το τελευταίο διάστημα, η Ουάσιγκτον έχει ενισχύσει τα περιοριστικά μέτρα με στόχο να μειώσει τα έσοδα της Τεχεράνης από τις εξαγωγές πετρελαίου, εστιάζοντας κυρίως σε κινεζικά διυλιστήρια που προμηθεύονται αργό σε χαμηλότερες τιμές αλλά η Κίνα δεν πρόκειται να κάνει πίσω για να μην έχει απώλειες η οικονομία της. Μάλιστα η Κίνα όχι μόνο κηρύσσει άκυρες τις κυρώσεις αλλά θα ζητήσει και αποζημιώσεις από οποιονδήποτε τηρεί τις αμερικανικές κυρώσεις! Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις χθες ιρανικό τάνκερ που μετέφερε 1,9 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου πέρασε τα Στενά του Ορμούζ με κατεύθυνση την Κίνα χωρίς κανένα αμερικανικό πολεμικό πλοίο να το σταματά. Το φορτίο είναι αξίας 220 εκατομμυρίων δολαρίων και θα πληρωθεί σε ιρανικό νόμισμα κάτι που όχι μόνο θα ενισχύσει τα ταμεία της Τεχεράνης αλλα θα ισχυροποιήσει και το εθνικό τους νόμισμα καθώς πλέον υπάρχει ζήτηση για την αγορά του για να πληρώνεται το πετρέλαιο. Από την πλευρά του, το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου ξεκαθάρισε πως τα συγκεκριμένα μέτρα δεν πρέπει «ούτε να αναγνωριστούν ούτε να εφαρμοστούν», υποστηρίζοντας ότι περιορίζουν αδικαιολόγητα τις εμπορικές δραστηριότητες κινεζικών εταιρειών με τρίτες χώρες και παραβιάζουν βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου. Η ανακοίνωση επαναλαμβάνει τη σταθερή θέση του Πεκίνου ότι αντιτίθεται σε μονομερείς κυρώσεις που δεν έχουν την έγκριση του ΟΗΕ. Οι εταιρείες που επηρεάζονται περιλαμβάνουν τρεις με έδρα την επαρχία Σαντόνγκ, καθώς και άλλες δύο με έδρα στη Νταλιάν και τη Χεμπέι αλλά στην πράξη τίποτα δεν εχει γίνει καθώς συνεχίζουν να λαμβάνουν ιρανικό πετρέλαιο. Παράλληλα, οι αμερικανικές αρχές ανακοίνωσαν νέες κυρώσεις σε επιπλέον κινεζική εταιρεία, κατηγορώντας την ότι εισήγαγε μεγάλες ποσότητες ιρανικού πετρελαίου, ενισχύοντας οικονομικά την ιρανική οικονομία. Οι εξελίξεις αυτές λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο αυξημένης έντασης, καθώς παραμένει το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, μετά την κλιμάκωση που ακολούθησε στρατιωτικά πλήγματα στα τέλη Φεβρουαρίου. Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να επισκεφθεί σύντομα την Κίνα, όπου θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ, σε μια προσπάθεια αποκλιμάκωσης των εντάσεων και επαναπροσέγγισης των δύο χωρών. pronews.gr Σε υψηλά τετραετίας η τιμή του πετρελαίου ενώ πυκνώνουν τα σύννεφα για ένα νέο χτύπημα των ΗΠΑ2/5/2026 Ημέρα πολύ έντονων διακυμάνσεων στην τιμή του πετρελαίου, με την τιμή του «μαύρου χρυσού» να ξεπερνά ακόμη και τα 126 δολάρια το βαρέλι, πριν αποκλιμακωθεί. Αιτία οι εξελίξεις από τη Μέση Ανατολή σε ό,τι αφορά τον πόλεμο στο Ιράν και οι προθέσεις του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, παρά το ότι είναι σε ισχύ εκεχειρία. Οι πληροφορίες ότι οι ΗΠΑ σχεδιάζουν ένα νέο χτύπημα, αλλά και ότι το Ισραήλ παραμένει σε πολεμική ετοιμότητα, προκαλούν εύλογη ανησυχία. Το δημοσίευμα του Axios την Πέμπτη ανέφερε οτι τα σχέδια των ενόπλων δυνάμεων είναι να προχωρήσει ο στρατός σε μια σειρά από «σύντομα και ισχυρά» χτυπήματα σε υποδομές για να αρθεί το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις – μια κίνηση υψηλού ρίσκου με πιθανόν αμφίβολο αποτέλεσμα. Τα αμερικανικά ΜΜΕ επανήλθαν στο ζήτημα, μεταφέροντας πληροφορίες ότι ο επικεφαλής της CENTCOM, ναύαρχος Κούπερ, όντως ενημέρωσε αργά την Πέμπτη τον Τραμπ για τις επιλογές ενός «τελικού χτυπήματος». Εν τω μεταξύ, ο Τραμπ σε τελευταίες δηλώσεις του εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι τιμές των καυσίμων «θα σημειώσουν ελεύθερη πτώση» όταν τελειώσει ο πόλεμος. Από το πρωί της Πέμπτης το πετρέλαιο κινούταν ανοδικά και έφτασε ακόμη και στα 126,31 δολάρια το βαρέλι. Ήταν η υψηλότερη τιμή από τον Φεβρουάριο του 2022, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Γρήγορα όμως αποκλιμακώθηκε και η τιμή έπεσε στα 114 δολάρια. . Σε υψηλά τετραετίας η τιμή του πετρελαίου ενώ πυκνώνουν τα σύννεφα για ένα νέο χτύπημα των ΗΠΑ Το BBC σημειώνει, πάντως, για αυτές τις διακυμάνσεις ότι οφείλονται εν μέρει και στην ημερομηνία λήξης των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (futures) Ιουνίου που έληγαν στις 30 Απριλίου. Νωρίτερα, τα συμβόλαια του Brent εκτινάχθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2022, μετά από πληροφορίες ότι ο αμερικανικός στρατός πρόκειται να ενημερώσει τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, για πιθανά σενάρια δράσης κατά του Ιράν, εντείνοντας τους φόβους για περαιτέρω κλιμάκωση της σύγκρουσης. Οι κινήσεις από την Ουάσινγκτον και την Τεχεράνη Παράλληλα, ο Τραμπ φέρεται να απέρριψε πρόταση της Τεχεράνης και επανέλαβε ότι οι ΗΠΑ θα διατηρήσουν τον ναυτικό αποκλεισμό έως ότου επιτευχθεί συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα, υπονομεύοντας περαιτέρω τις προοπτικές διπλωματικής επίλυσης. Από την πλευρά τους, οι ιρανικές αρχές προειδοποίησαν για αντίποινα σε περίπτωση συνέχισης του αποκλεισμού, κατηγορώντας την Ουάσινγκτον ότι επιχειρεί να εξαναγκάσει την Τεχεράνη σε υποχώρηση μέσω οικονομικής πίεσης και εσωτερικής αποσταθεροποίησης. Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ κατέγραψαν απότομη πτώση σε αργό και καύσιμα, ενώ οι εξαγωγές εκτινάχθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ξεπερνώντας τα 6 εκατ. βαρέλια ημερησίως, γεγονός που υποδηλώνει περαιτέρω σύσφιγξη της παγκόσμιας προσφοράς εν μέσω συνεχιζόμενων γεωπολιτικών αναταράξεων. Σε κάθε περίπτωση, κράτος και πολίτες, όπως και οι επιχειρήσεις, προετοιμάζονται για μια περίοδο αστάθειας που δεν αφορά μόνο το πετρέλαιο, αλλά και όσους κλάδους επηρεάζονται από τον ενεργειακό. Αυξημένες τιμές σε αεροπορικές μεταφορές, στα λιπάσματα και κατ’επέκταση στα τρόφιμα θα επηρεάζουν την καθημερινότητά μας για καιρό. |
APXEIO
June 2026
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|



RSS Feed