Η συντεχνία χαρακτηρίζει τη σημερινή μέρα ως ορόσημο για τον αγώνα των χαμηλόμισθων εργαζομένων για την εξασφάλιση ενός αξιοπρεπούς μισθού και κατ’ επέκταση αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης.
0 Comments
Πέντε Ρώσοι και Λευκορώσοι καταθέτες της πρώην Λαϊκής Τράπεζας δικαιώθηκαν με νέα απόφαση (δεύτερη υπόθεση) από το Επαρχιακό Δικαστήριο Λεμεσού, το οποίο επιδίκασε υπέρ τους αποζημιώσεις που φτάνουν τα €5,4 εκατ.
Η συμφωνία είναι «αμοιβαία επωφελής» τόσο για την Κύπρο όσο και για την εταιρεία, δήλωσε ο Κύπριος αξιωματούχος στο Associated Press, αλλά δεν αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες.
![]() Ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας κ. Γιώργος Σαββίδης και ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας κ. Σάββας Αγγελίδης παρουσίασαν σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού, τον Προϋπολογισμό της Νομικής Υπηρεσίας για το 2024. Σε δηλώσεις του μετά από το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής, ο κ. Σαββίδης εξέφρασε ευαρέσκεια για την εκτίμηση που εισπράττει το έργο της Νομικής Υπηρεσίας, ως αυτή καταγράφηκε στις τοποθετήσεις όλων των βουλευτών από όλα τα Κόμματα που συμμετείχαν στη συνεδρία, αναφέρθηκε στα κυριότερα σημεία της ομιλίας του ενώπιον της Επιτροπής και απάντησε σε ερωτήσεις εκπροσώπων των ΜΜΕ. Ο Γενικός Εισαγγελέας ανέφερε τα εξής: «Το εύρος των αρμοδιοτήτων της Νομικής Υπηρεσίας είναι τεράστιο. Αναλύσαμε στους βουλευτές της Επιτροπής τις σοβαρές αλλαγές που έγιναν στη διαδικασία της μεταρρύθμισης της Νομικής Υπηρεσίας τα τελευταία τρία χρόνια, που διαλαμβάνουν: • τεχνολογική αναβάθμιση • διοικητικό εξορθολογισμό και βελτίωση της δομής • τη σύσταση Ακαδημίας, τόσο για ενίσχυση της διά βίου μάθησης των λειτουργών μας όσο και για επιμόρφωση λειτουργών του Δημοσίου σε νομικής φύσεως θέματα • ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουμε ως Νομική Υπηρεσία • σύσφιξη των σχέσεων και της συνεργασίας μας με τη Βουλή Είχαμε επίσης την ευκαιρία να επεξηγήσουμε ξανά την αναγκαιότητα για αυτονόμηση της Νομικής Υπηρεσίας, με το σχετικό νομοσχέδιο να βρίσκεται από τον Μάιο κατατεθειμένο ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων. Θυμίζω ότι το ζήτημα της αυτονόμησης της Νομικής Υπηρεσίας αποτελεί σύσταση ευρωπαϊκών οργάνων. Ως προς τις στεγαστικές ανάγκες της Νομικής Υπηρεσίας, εξηγήσαμε στους βουλευτές την αναγκαιότητα για ανέγερση του νέου κτηρίου της Νομικής Υπηρεσίας, καθότι το κτήριο στο οποίο στεγάζεται σήμερα το μεγάλο μέρος των γραφείων της Λευκωσίας είναι ακατάλληλο και αδυνατεί να ανταποκριθεί σε χώρους και σε υποδομές. Αναμένω ότι άμεσα η Κυβέρνηση θα επαναφέρει το κτήριο στον προγραμματισμό για την ανέγερσή του. Τέλος, είχα τη χαρά να απαντήσω σε ερωτήσεις βουλευτών από όλα τα Κόμματα, και πρέπει να εκφράσω την ευαρέσκειά μου για την εκτίμηση που διέγνωσα προς το έργο που επιτελείται στη Νομική Υπηρεσία». Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων και κληθείς να σχολιάσει κατά πόσον και με ποιους αναμένεται να έχει συναντήσεις σε σχέση με υποθέσεις που αφορούν στο Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα (ΚΕΠ) ή κατά πόσον θα υπάρξουν νέες διώξεις, ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας ανέφερε πως η εξέταση υποθέσεων που σχετίζονται με το ΚΕΠ είναι θέμα που απασχολεί τη Νομική Υπηρεσία στις τακτές συναντήσεις της με την ηγεσία της Αστυνομίας, με την επόμενη συνάντηση να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του Δεκέμβρη. Η δε επόμενη συνάντηση για εξέταση της προόδου σε θέματα των κυρώσεων, προγραμματίστηκε για την ερχόμενη βδομάδα, όπως είπε. «Σαν θέμα ρουτίνας πλέον και στην προσπάθειά μας να διαπιστώνουμε πως προχωρούν οι έρευνες της Αστυνομίας σε σοβαρά θέματα που αφορούν στις υποθέσεις του Κυπριακού Επενδυτικού Προγράμματος έχουμε πολύ συχνά συσκέψεις με την ηγεσία της Αστυνομίας. Αυτό είναι κάτι το οποίο γίνεται πολύ τακτικά και σε κάθε τέτοια συνάντηση αξιολογούμε την πρόοδο που υπάρχει στις υποθέσεις που διερευνώνται. Θέλω να θυμίσω και πάλι ότι, για να μπορέσει να οδηγηθεί μια υπόθεση στο δικαστήριο, θα πρέπει πρώτα να συμπληρωθεί η αστυνομική διερεύνηση, κάτι το οποίο εναπόκειται στην Αστυνομία να συμπληρώσει. Εμείς, ως Νομική Υπηρεσία, στο πλαίσιο της διερεύνησης, παρέχουμε νομική στήριξη και νομική κάλυψη όπου χρειάζεται, αλλά η ταχύτητα και η επάρκεια με την οποία γίνεται η έρευνα εναπόκειται στους αστυνομικούς ανακριτές. Έχουν πάρα πολύ φόρτο εργασίας και σίγουρα παίρνει περισσότερο χρόνο από ότι θα ήθελα και εγώ και οι συνεργάτες μου στη Νομική Υπηρεσία. Έχουμε ναι, συσκέψεις για να εξετάσουμε το θέμα των διαβατηρίων στις αρχές του Δεκέμβρη και έχουμε και συσκέψεις για να συζητήσουμε την πρόοδο σε θέματα των κυρώσεων, η οποία σύσκεψη θα γίνει την ερχόμενη βδομάδα», ανέφερε ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας. Συνέχισε δε λέγοντας πως εντός της Νομικής Υπηρεσίας ήδη έχει συσταθεί και λειτουργεί ομάδα που παρακολουθεί τις υποθέσεις διαφθοράς, στην οποία συμμετέχουν λειτουργοί της Νομικής Υπηρεσίας, της Αστυνομίας και της ΜΟΚΑΣ, ενώ εκεί και όπου χρειάζεται ad-hoc συμμετοχή έχουν και λειτουργοί από άλλα Τμήματα της Κυβέρνησης. Η ομάδα αυτή, είπε ο Γενικός Εισαγγελέας «κάνει συχνές, τακτές συναντήσεις για να εξετάζει, και να προωθεί, και να καταγράφει, και να επιβλέπει τον τρόπο με τον οποίο κινούνται οι άλλες υποθέσεις που αφορούν σε διαφθορά». Ερωτηθείς για τον χρόνο που αναμένεται η καταχώριση νέων υποθέσεων για τις πολιτογραφήσεις και πώς ο ίδιος απαντά σε όσους αφήνουν σκιές για συγκάλυψη, ο κ. Σαββίδης απάντησε: «Το πότε θα καταχωρισθούν υποθέσεις θα εξαρτηθεί από το πότε θα έρθουν οι συμπληρωμένοι φάκελοι στο γραφείο μας, για να τύχουν μελέτης από τη Νομική Υπηρεσία. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το στάδιο που αφορά στη Νομική Υπηρεσία είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο, το οποίο είναι μεταξύ της διερεύνησης και της εκδίκασης. Για να μπορέσει ένας ο οποίος διαπράττει ένα αδίκημα να καταλήξει στο δικαστήριο ή στη φυλακή αν βρεθεί ένοχος, πρέπει να γίνουν τρία πράγματα: Πρώτον, να γίνει διερεύνηση. Δεύτερον, να γίνει αξιολόγηση και να ληφθεί απόφαση από τη Νομική Υπηρεσία για καταχώρησης ποινικής υπόθεσης στο δικαστήριο και τρίτον, πρέπει να εκδικαστεί η ποινική υπόθεση από το δικαστήριο. Υπάρχει μια εντύπωση, και εκεί είναι που γίνεται και η κριτική στη Νομική Υπηρεσία και τον Γενικό Εισαγγελέα, ότι όλα αυτά τα στάδια είναι ευθύνη του Γενικού Εισαγγελέα. Ευθύνη του Γενικού Εισαγγελέα είναι μόνο το μεσαίο στάδιο, αυτό της αξιολόγησης και της λήψης απόφασης. Αφού αποφασιστεί η υπόθεση να προωθηθεί στα δικαστήρια, ακολουθεί η ορθή παρουσίαση της υπόθεσης στο δικαστήριο για να έχει όσο το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα. Επομένως, μόλις έχουμε τελειωμένες υποθέσεις από την Αστυνομία, μόλις έχουμε τελειωμένες υποθέσεις από ποινικούς ανακριτές ή άλλες Αρχές, τις αξιολογούμε και τις καταχωρούμε στα δικαστήρια. Το πόσο καιρό θα πάρει να ολοκληρωθεί η διερεύνηση από την Αστυνομία ή πόσο καιρό θα κάνει η εκδίκαση από τα δικαστήρια είναι θέματα τα οποία είναι εντελώς εκτός του δικού μας ελέγχου». Κληθείς τέλος να απαντήσει για τον χρόνο που αναμένεται να ανακοινωθούν οι αποφάσεις της Νομικής Υπηρεσίας σε σχέση με το θανατηφόρο του 2012 ή κατά πόσον θα δοθούν στη δημοσιότητα οι εισηγήσεις της αρμόδιας επιτροπής, ο επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας ανέφερε ότι ο φάκελος της υπόθεσης που αφορά στο τροχαίο βρίσκεται εδώ και περίπου δύο εβδομάδες στη Νομική Υπηρεσία, όπου τυγχάνει μελέτης από λειτουργό. «Με τη συμπλήρωση της μελέτης θα ετοιμαστεί ένα σημείωμα, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις υποθέσεις, το οποίο θα περιέχει εισηγήσεις. Το σημείωμα θα ακολουθήσει τη διαδικασία που ακολουθείται στη Νομική Υπηρεσία, όπου περνά από όλα τα στάδια της ιεραρχίας για να καταλήξει στον Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα και σε μένα. Δεν μπορώ να ξέρω αυτή τη στιγμή πόσο καιρό θα χρειαστεί η συνάδελφος που χειρίζεται το θέμα σε πρώτο στάδιο. Είναι μια από τις σοβαρές υποθέσεις που μελετούμε, όπως σοβαρές είναι όλες οι ποινικές υποθέσεις. Μόλις τελειώσει η αξιολόγηση της μαρτυρίας και ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα. Σίγουρα δεν μπορούμε -και το έχω πει πολλές φορές- να ενημερώνουμε για το τι εισηγείται η Αστυνομία ή τι περιλαμβάνεται στις εκθέσεις, ή στα πορίσματα, ή στις μαρτυρίες τις οποίες μας στέλνει η Αστυνομία. Φαντάζομαι αντιλαμβάνεστε τους λόγους. Δεν μπορούμε να δίνουμε στη δημοσιότητα το τι ο κάθε μάρτυρας λέει στην κάθε υπόθεση και τι είδους μαρτυρία υπάρχει σε κάθε υπόθεση». (MΛ/ΚΚ) ![]() Το Τμήμα Φορολογίας ενημερώνει ότι με βάση Διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερομηνίας 17/11/2023 (ΚΔΠ 360/2023), από την 1η Δεκεμβρίου 2023 μέχρι την 31η Μαΐου 2024 επιβάλλεται μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ σε παραδόσεις κρεάτων και λαχανικών που κατατάσσονται στους κωδικούς κλάσης του δασμολογίου ως ακολούθως: Α. Κρέατα νωπά ή διατηρημένα σε απλή ψύξη ή κατεψυγμένα
«Η πρόταση της Chevon μας αφήνει σε σοβαρή αβεβαιότητα, το κοίτασμα θα αναπτυχθεί βάσει των συμφερόντων της Chevron την πρώτη περίοδο, τη δεύτερη περίοδο δεν θα υπάρχει αέριο», είπε ο Γιώργος Παπαναστασίου στην Βουλή.
Το πλωτό γεωτρύπανο Transocean Barrents απέπλευσε από τη Λεμεσό, με κατεύθυνση το κοίτασμα Κρόνος, όπου θα πραγματοποιηθεί για λογαριασμό της ιταλικής ΕΝΙ γεώτρηση στον στόχο Κρόνος -2 στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, περίπου 160 χλμ νοτιοδυτικά της Κύπρου.
Ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου ανακοίνωσε την επέκταση της περιόδου αναστολής των εκποιήσεων που αφορούν κύρια κατοικία με τρέχουσα αξία μέχρι €350 χιλιάδες μέχρι το τέλος του χρόνου, ύστερα από συνάντηση που είχε το πρωί της Τετάρτης με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, στο Προεδρικό, με τη συμμετοχή και του Υπουργού Οικονομικών, Μάκη Κεραυνού.
Στόχος της Κυβέρνησης είναι να προσφέρει ολιστικές και βιώσιμες λύσεις στο ενεργειακό και το στεγαστικό, και να απαλλάξει χιλιάδες πολίτες και επιχειρήσεις από το σχετικό κόστος.
Σε κατάσταση απελπισίας οι καταναλωτές με τις αυξήσεις-«Στερούνται ακόμη και βασικά αγαθά»9/10/2023 Οι καταγγελίες για άτομα που είναι σε απελπιστική κατάσταση αυξάνονται μέρα με τη μέρα, με τις οργανώσεις και συνδέσμους που εκπροσωπούν τους καταναλωτές να ζητούν από την Κυβέρνηση την άμεση λήψη μέτρων στήριξης.
![]() Ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κ. Γιώργος Παπαναστασίου μετέβη στο Abu Dhabi, όπου σήμερα και αύριο θα συμμετάσχει σε Υπουργικές Συζητήσεις για την πράσινη μετάβαση, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης και Συνεδρίου για θέματα ενέργειας ADIPEC 2023. Κατά την παραμονή του στο Abu Dhabi, ο κ. Παπαναστασίου θα συναντηθεί, επίσης, με τον Υπουργό Επενδύσεων του Εμιράτου, ενώ συναντήσεις του έχουν διευθετηθεί τόσο με τις Διευθύνσεις ντόπιων επενδυτικών ταμείων όσο και με ανώτερα στελέχη των εταιρειών ενέργειας Chevron, Shell και Eni. Ο Υπουργός Ενέργειας θα επιστρέψει στην Κύπρο την Πέμπτη, 5 Οκτωβρίου 2023. ![]() Ο Οίκος Πιστοληπτικής Αξιολόγησης Moody’s, με ανακοίνωση του, προχώρησε σε διπλήαναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας από το Ba1 με θετική προοπτική, στο Baa2 με σταθερή προοπτική. Με την αναβάθμιση αυτή, η Κυπριακή Δημοκρατία κατατάσσεται πλέον στην επενδυτική βαθμίδα από όλους τους διεθνείς Οίκους αξιολόγησης και μάλιστα κατά δύο βαθμίδες εντός της επενδυτικής περιοχής, με εξαίρεση της αξιολόγηση του Οίκου DBRS που κατατάσσει την Κύπρο σε επίπεδο τριών βαθμίδων μέσα στην επενδυτική περιοχή. Η αναβάθμιση κατά δύο βαθμίδες και η κατάταξη της κυπριακής οικονομίας στην επενδυτική βαθμίδα από τον Οίκο Moody’s, μετά από σχεδόν 11 χρόνια, απεικονίζει τις αξιοσημείωτες επιδόσεις της κυπριακής οικονομίας σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον διεθνώς και αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες της κυβέρνησης για εφαρμογή μιας αποδοτικής οικονομικής πολιτικής, με στόχο τη στήριξη της ευρωστίας της οικονομίας, των δημόσιων οικονομικών και του τραπεζικού τομέα. Οι σημαντικές ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις, σε συνδυασμό με την υλοποίηση περαιτέρω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο του NextGenerationEU (NGEU), υποστηρίζουν τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης, σύμφωνα με τον Οίκο Moody’s. Η δημοσιονομική ευρωστία της Κύπρου έχει βελτιωθεί σημαντικά, ενώ η πτωτική πορεία του δημόσιου χρέους (η οποία είχε προσωρινά διακοπεί λόγω των οικονομικών και δημοσιονομικών επιπτώσεων της πανδημίας) σύμφωνα με τον Οίκο Moody’s, αναμένεται να συνεχιστεί. Επιπρόσθετα, ο ίδιος Οίκος αναφέρει ότι η συνεχιζόμενη ενδυνάμωση του τραπεζικού τομέα περιορίζει οποιουσδήποτε κινδύνους ενδεχόμενων υποχρεώσεων για το κράτος και στηρίζει την περαιτέρω μεγέθυνση του ΑΕΠ, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη. Η σταθερή προοπτική εξισορροπεί τις θετικές αυτές τάσεις έναντι των υπολειπόμενων προκλήσεων. Οι προκλήσεις συμπεριλαμβάνουν την πιθανή επιβράδυνση προόδου στην υλοποίηση των επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων που σχετίζονται με το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου (NRRP) με βάση τις εκτιμήσεις Οίκου Moody’s, τους εναπομείναντες κινδύνους οι οποίοι σχετίζονται με το τραπεζικό σύστημα και που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τη θετική οικονομική και δημοσιονομική δυναμική καθώς και τους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή στους οποίους εκτίθεται η Κύπρος και που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την ανάπτυξη περισσότερο από όσο εκτιμάται επί του παρόντος. Ο Οίκος επισημαίνει ότι η προοπτική ταχύτερης από ότι αναμένεται βελτίωσης στους δημοσιονομικούς δείκτες και τους δείκτες χρέους θα ασκούσε ανοδική πίεση στην πιστοληπτική αξιολόγηση. Η ιδιαίτερα υψηλή απορρόφηση κονδυλίων της ΕΕ και η αποτελεσματική εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, ιδίως στους τομείς του δικαστικού συστήματος και του ελέγχου της διαφθοράς, θα μπορούσε να είναι ακόμα ένα θετικό σημείο ως προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς η ώθηση ενδεχόμενης ανάπτυξης και η ενδυνάμωση των ιδρυμάτων και της διακυβέρνησης θα μπορούσε να είναι σημαντικά μεγαλύτερη από ότι εκτιμάται στο παρόν στάδιο από τον εν λόγω Οίκο. Η περαιτέρω μείωση της έκθεσης του κράτους στους κινδύνους του τραπεζικού τομέα μέσω της συνεχιζόμενης απομόχλευσης του τελευταίου, σε συνδυασμό με την ουσιαστική ενδυνάμωση των κυπριακών τραπεζών, θα μπορούσε επίσης να συμβάλει θετικά στην ανοδική πορεία της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Κυπριακής Δημοκρατίας στο μέλλον. Ταυτόχρονα, με σχετική ανακοίνωσή του, ο διεθνής Οίκος Πιστοληπτικής Αξιολόγησης DBRS Morningstar αναβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας από BBB σε «ΒΒΒ (high)» και επιβεβαίωσε την προοπτική της σε σταθερή. Ο Οίκος DBRS στηρίζει την απόφασή του για αναβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Κυπριακής Δημοκρατίας σε «ΒΒΒ(high)» στην πτωτική πορεία του δημόσιου χρέους και την προσδοκία ότι θα συνεχίσει να μειώνεται τα επόμενα χρόνια, στην οικονομική ανάπτυξη, που ακόμη και εάν μειώνεται παραμένει μεταξύ των ισχυρότερων στην ευρωζώνη και την προβλεπόμενη αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ, η οποία εκτιμάται στο 2,4% το 2023 και στο 2,7% το 2024. Ο Οίκος DBRS θεωρεί ότι η νέα κυβέρνηση θα συνεχίσει να ακολουθεί συνετή δημοσιονομική πολιτική. Το πρόγραμμα σταθερότητας της κυβέρνησης στοχεύει σε πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα 3,2% του ΑΕΠ το 2023 και 3,7% το 2024. Επιπλέον, ο Οίκος σημειώνει ότι οι κίνδυνοι από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική αστάθεια, που είχαν αυξηθεί κατά την προηγούμενη αναθεώρηση που έγινε τον Μάρτιο του 2023, έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες. Στον τραπεζικό τομέα, παρόλο που η υλοποίηση ενδεχόμενων υποχρεώσεων παραμένει ένας σημαντικός κίνδυνος, ο Οίκος δεν αναμένει αντιστροφή της πτωτικής πορείας στους δείκτες χρέους τα επόμενα χρόνια. Η βελτίωση στη «Δημοσιονομική Διαχείριση και Πολιτική» και το «Χρέος και την Ρευστότητα» είναι οι βασικοί παράγοντες για την αναβάθμιση. Η αξιολόγηση της Κύπρου σε BBB (high) και της προοπτικής σε σταθερή σύμφωνα με τον οίκο υποστηρίζεται επίσης από το σταθερό πολιτικό περιβάλλον, τις υγιείς δημοσιονομικές και οικονομικές πολιτικές της κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια και το ευνοϊκό προφίλ του δημόσιου χρέους. Επιπλέον, ο Οίκος DBRS συνεχίζει να θεωρεί τη συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ ως σημαντική βάση για θεσμική ποιότητα. Από την άλλη πλευρά, η Κύπρος αντιμετωπίζει επίσης σημαντικές προκλήσεις λόγω του υψηλού ακόμη αποθέματος κληροδοτημένων Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων (ΜΕΔ) στον τραπεζικό τομέα και του συγκριτικά χαμηλού επιπέδου παραγωγικότητας εργασίας της οικονομίας. Επιπλέον, οι αξιολογήσεις της Κύπρου εξακολουθούν να περιορίζονται από το μικρό μέγεθος της οικονομίας της που βασίζεται στις υπηρεσίες, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη σε εξωτερικούς κραδασμούς. Ο Οίκος τονίζει ως τους σημαντικότερους παράγοντες για την μελλοντική αναβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Κυπριακής Δημοκρατίας, τη διατήρηση οικονομικής ανάπτυξης και ισχυρής δημοσιονομικής επίδοσης, αυξημένης οικονομικής ανθεκτικότητας και βελτίωση της παραγωγικότητας εργασίας. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα ενόψει και των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει όπως η συνέχιση του πολέμου στη Ουκρανία, οι πληθωριστικές πιέσεις και η ενεργειακή κρίση, με τρόπο υπεύθυνο όσον αφορά την ανάπτυξη και την απασχόληση (συγκράτηση ανεργίας) και τα δημόσια οικονομικά. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, το Υπουργείο Οικονομικών στηρίζει την κυπριακή οικονομία και το κοινωνικό σύνολο, κατά τρόπο στοχευμένο και ευέλικτο προωθώντας τα κατάλληλα οικονομικά σχέδια τα οποία θα επιτρέψουν τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των προσφερόμενων ευρωπαϊκών κονδυλίων και προγραμμάτων. Ο Moody's ήταν ο μόνος από τους μεγάλους οίκους που διατηρούσε ακόμη την Κύπρο σε μη επενδυτική κατηγορία
![]() Το Υπουργικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρία του σήμερα, 27.9.2023, ενέκρινε, το νομοσχέδιο του Προϋπολογισμού για το έτος 2024 και το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2024-2026. Ο Προϋπολογισμός του 2024 και το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2024-2026 έχουν ως βασικές προτεραιότητες τη διατήρηση ενός πλεονασματικού δημοσιονομικού ισοζυγίου, τη συγκράτηση της απασχόλησης στον δημόσιο τομέα, τη μείωση του δημοσίου χρέους μεσοπρόθεσμα, την προώθηση της πράσινης μετάβασης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, τη διατήρηση ενός εύρωστου χρηματοπιστωτικού συστήματος και ακόμα πιο σημαντικό τη δημιουργία συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης σε βασικούς τομείς της οικονομίας. Παράλληλα, υψίστης σημασίας θεωρείται η υλοποίηση έργων υποδομής με σημαντική προστιθέμενη αξία, με ιδιαίτερη έμφαση στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και τα έργα του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στο πιο πάνω πλαίσιο σημειώνεται ότι οι αναπτυξιακές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν κατά 12% το 2024 σε σχέση το έτος 2023. Περαιτέρω, κατά το 2024 αναμένεται αύξηση της τάξης του 15% στις δαπάνες για κοινωνικές παροχές. Όσον αφορά στην απασχόληση στον δημόσιο τομέα σημειώνεται η μείωση του συνολικού αριθμού νέων/πρόσθετων μόνιμων θέσεων για το έτος 2024 σε σχέση με το 2023. Για το έτος 2024 η συνολική αύξηση θέσεων ανέρχεται στις 52, ενώ για το 2023 η συνολική αύξηση θέσεων ήταν 485 θέσεις. H κυπριακή οικονομία εκτιμάται ότι το 2024 θα καταγράψει θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,9% επηρεαζόμενο από τις εξελίξεις στις τιμές και τα επιτόκια. Να σημειωθεί ότι για το 2023 εκτιμάται ότι η κυπριακή οικονομία θα καταγράψει θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,5%. Ως εκ τούτου, η αγορά εργασίας αναμένεται να επηρεαστεί θετικά, με μείωση του ποσοστού ανεργίας το 2024 στο 5,8% από 6,5% το 2023. Με βάση τις προκαταρκτικές προβλέψεις, το δημοσιονομικό ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης για το 2024 αναμένεται να παραμείνει πλεονασματικό και να κυμανθεί στο 2,2% του ΑΕΠ σε σύγκριση με πλεόνασμα ύψους 1,9% το 2023. Το πρωτογενές πλεόνασμα εκτιμάται στο 3,6% για το 2024 σε σύγκριση 3,3% του ΑΕΠ τον προηγούμενο χρόνο. Σημειώνεται ότι, μεσοπρόθεσμα, η δημοσιονομική θέση προβλέπεται να παραμείνει πλεονασματική, με το δημοσιονομικό ισοζύγιο να είναι κατά μέσο όρο γύρω στο 2,1% του ΑΕΠ την περίοδο 2024-2026. Επισημαίνεται ότι η προβλεπόμενη διατήρηση δημοσιονομικών πλεονασμάτων του κράτους κατά το έτος 2023, λόγω της βελτιωμένης οικονομικής δραστηριότητας στην οικονομία παρά το δυσμενές εξωτερικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη απορρόφηση κονδυλιών μέσω του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αναμένεται να διαδραματίσουν θετικό ρόλο στη διαμόρφωση του πλάνου χρηματοδότησης της Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος ως προς το ΑΕΠ να παραμένει σε πτωτική πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ αναμένεται να περιοριστεί στο 72,9% το τέλος του 2024, σε σύγκριση με 80,9% το 2023. Αξιοσημείωτα είναι τα συμπεράσματα από τις πιστοληπτικές αξιολογήσεις, που έλαβαν χώρα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα θετικές για την Κυπριακή Δημοκρατία καταδεικνύοντας τα βήματα σταθερότητας και προόδου της κυπριακής οικονομίας. Η διασφάλιση της μακροοικονομικής σταθερότητας και η περαιτέρω βελτίωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος αποτελούν το κλειδί, τους κρίσιμους παράγοντες για περαιτέρω αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Όσον αφορά στους δημοσιονομικούς κινδύνους, επισημαίνεται ο κίνδυνος της αύξησης του πληθωρισμού λόγω συνέχισης ή και επιβολής νέων κυρώσεων στη Ρωσία και τη Λευκορωσία, που οδηγεί σε διάβρωση του πραγματικού εισοδήματος των πολιτών, με αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση και στα έσοδα του κράτους. Σε αυτό το πλαίσιο διατυπώνεται και ο κίνδυνος για ανάληψη επιπρόσθετων οριζόντιων κοινωνικών μέτρων στήριξης του πληθυσμού λόγω των συνεχόμενων πληθωριστικών πιέσεων. Περαιτέρω, υπάρχει ο κίνδυνος περαιτέρω αύξησης των επιτοκίων οδηγώντας σε επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, με συνεπακόλουθο τη μείωση των κρατικών εσόδων, καθώς και οι επιπτώσεις από τυχόν αύξηση των μεταναστευτικών ροών. ---------------- Για τους συγκριτικούς πίνακες πληροφόρησης σχετικά με τον Κρατικό Προϋπολογισμό πατήστε εδώ. Για τον ενδεικτικό πίνακα έργων υποδομής πατήστε εδώ. «Εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο ο Προϋπολογισμός του 2024, ο πρώτος προϋπολογισμός της διακυβέρνησής μας, ο οποίος δίνει και το ξεκάθαρο στίγμα των πολιτικών μας προτεραιοτήτων», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας.
![]() Αναφορικά με την πρόσφατη Απόφαση 317/2023 της ΡΑΕΚ, ημερ. 15 Σεπτεμβρίου 2023, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΗΚ επιθυμεί να σημειώσει τα ακόλουθα: Ακολουθώντας όλες τις σχετικές διαδικασίες και αποφάσεις της ΡΑΕΚ, η ΑΗΚ υπέβαλε έγκαιρα και ολοκληρωμένα τα Επιτρεπόμενα Έσοδα (ΕΕ) των Βασικών Ρυθμιζόμενων Δραστηριοτήτων (ΒΡΔ) της για το έτος 2023, πάνω στα οποία θα βασίζονταν οι διατιμήσεις, με απώτερο στόχο την έγκριση και εφαρμογή των σχετικών διατιμήσεων, την 1η Ιανουαρίου 2023. Αυτά εγκρίθηκαν προκαταρκτικά από τη ΡΑΕΚ στις 17 Μαρτίου 2023. H ΑΗΚ προχώρησε στη συνέχεια στον καθορισμό του ύψους των Διατιμήσεων, όπως προβλέπει η διαδικασία. Οι Διατιμήσεις υποβλήθηκαν στη ΡΑΕΚ τον Ιούνιο του 2023, για έγκριση. Ακολούθησε σειρά νέων διευκρινίσεων που ζητήθηκαν από τη ΡΑΕΚ, οι οποίες και δόθηκαν από την ΑΗΚ. Χωρίς οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση ή/και διαβούλευση, η ΡΑΕΚ εξέδωσε την Απόφασή της με Αρ.317/2023 την 15 Σεπτεμβρίου 2023. Σύμφωνα με αυτή παραμένουν σε ισχύ, για το έτος 2023, οι ρυθμιζόμενες διατιμήσεις του έτους 2022 και ταυτόχρονα ανακαλούνται οι Αποφάσεις της σχετικά με την προκαταρκτική έγκριση των Επιτρεπόμενων Εσόδων (ΕΕ) του έτους 2023 των ΒΡΔ της ΑΗΚ. Η ΑΗΚ αντιλαμβάνεται πλήρως τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά. Γι’ αυτό το λόγο, και μέσα στο πλαίσιο της κοινωνικής της ευθύνης, αποφάσισε και επέστρεψε στην Κοινωνία και στην οικονομία του τόπου, από τα δικά της ταμειακά διαθέσιμα, το ποσό των €54εκ. περίπου κατά τα έτη 2020-2022 (εκπτώσεις 10% στα τιμολόγια), λαμβάνοντας υπόψη τις συνεπακόλουθες επιπτώσεις αυτής της απόφασης. Η ΑΗΚ, εντός των υποχρεώσεών της, καθορίζει τις ενέργειές της με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και με στόχους: την απρόσκοπτη παροχή ενέργειας στην Κύπρο, την υλοποίηση του αναπτυξιακού της προγράμματος, την οικονομική βιωσιμότητα του Οργανισμού και την εύρυθμη λειτουργία του. Η συνέχιση της στέρησης κεφαλαίων από την ΑΗΚ, που με την προαναφερόμενη απόφαση της ΡΑΕΚ υπολογίζεται σε απολεσθέντα εισοδήματα συνολικού ποσού €107εκ., οδηγεί σε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους κινδύνους. Μεταξύ άλλων οι κίνδυνοι αυτοί αφορούν και στην υλοποίηση του εγκεκριμένου αναπτυξιακού Προγράμματος του Οργανισμού, που περιλαμβάνει ζωτικής σημασίας υποδομές ώστε να συμβάλουν ουσιαστικά στο μεγάλο στόχο που έχει θέσει η Πολιτεία για Πράσινη Μετάβαση του τόπου. Λαμβάνοντας υπόψη το κόστος ενέργειας και το γεγονός ότι η Κύπρος είναι απομονωμένο σύστημα και εξαρτάται κυρίως από τα υγρά καύσιμα για την ηλεκτροπαραγωγή, η ΑΗΚ διαχρονικά προσπαθεί να μειώσει τη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος προς όφελος των καταναλωτών, εισάγοντας στο μίγμα παραγωγής πράσινη ενέργεια (δημιουργία έργων ΑΠΕ ή σύναψη συμφωνίας διμερών συμβάσεων αγοράς ενέργειας με ιδιώτες παραγωγούς ΑΠΕ). Αυτή είναι μια σταθερή επιδίωξη αλλά, μέχρι τώρα, δεν έχει επιτραπεί στην ΑΗΚ να την αναπτύξει στον βαθμό που επιθυμεί και είναι ικανή να υλοποιήσει. Η ΑΗΚ σέβεται και εφαρμόζει πιστά όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται στους ισχύοντες Νόμους και Ρυθμιστικές Αποφάσεις και είναι έτοιμη να συνεργαστεί με τους Αρμόδιους Φορείς. Όπως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν, και όταν η Διοίκηση και η Διεύθυνση του Οργανισμού κρίνουν ότι μπορεί, η ΑΗΚ στηρίζει έμπρακτα την Κοινωνία, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων και των δυνατοτήτων της και σε πλήρη συνεννόηση με την Κυβέρνηση και τις Αρχές του Κράτους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΗΚ συζήτησε το όλο θέμα εκτενώς κατά τη προχθεσινή συνεδρία του και αποφάσισε να διενεργηθεί τεχνική και οικονομική ανάλυση των επιπτώσεων της Απόφασης. Με τον τρόπο αυτό θα καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες του Οργανισμού, πάντα προς όφελος των καταναλωτών και διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα της ΑΗΚ. Οι τιμές του πετρελαίου συνέχισαν την άνοδό τους την Τρίτη, με τη διεθνή τιμή αναφοράς του αργού Brent να φτάνει τα 95 δολάρια, δηλαδή στο υψηλότερο σημείο από τον Νοέμβριο του 2022 ενώ εκτιμάται ότι ενδεχομένως θα ξεπεράσει το φράγμα των 100 δολαρίων.
Εναντίον της παλιάς απόφασης του Δικαστηρίου Λευκωσίας κατέθεσαν έφεση οι τρεις προαναφερθέντες, αλλά και η Marfin Investment Holdings S.A., στην οποία είχε απαγορευτεί να μεταβιβάσει στους Βγενόπουλο, Μπουλούτα και Μάγειρα περιουσιακά στοιχεία.
Η πολυαναμενόμενη ανάπτυξη του ιστορικότερου ορεινού θερέτρου της Κύπρου και πάλαι ποτέ «στολίδι του Προδρόμου», του Ξενοδοχείου Βερεγγάρια, βρίσκεται πλέον στη δεύτερη φάση των εργασιών επείγουσας αποκατάστασης και ανακαίνισης από τη γνωστή εταιρεία ανάπτυξης οικιστικών και εμπορικών ακινήτων bbf: η οποία έχει αναλάβει τη φιλόδοξη αποστολή αναβίωσης και αναγέννησης του θρυλικού ξενοδοχείου.
Αυξήσεις σε 32 από τις 45 κατηγορίες βασικών καταναλωτικών προϊόντων κατέγραψε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στο Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για τον μήνα Ιούλιο 2023.
![]() Το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ανακοινώνουν ότι την ερχόμενη Δευτέρα, 28 Αυγούστου 2023, αρχίζει εκστρατεία στοχευμένων ελέγχων και επιθεωρήσεων σε συγκεκριμένους τομείς εργασίας σε σχέση με την απασχόληση εργοδοτουμένων από τρίτες χώρες. Συναφώς αναφέρεται ότι η Υπηρεσία Επιθεωρήσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατά το τρίμηνο Μαΐου-Ιουλίου 2023, έχει διενεργήσει 1525 ελέγχους και έχουν εντοπιστεί 83 περιπτώσεις παράνομης εργοδότησης υπηκόων τρίτων χωρών. Η εκστρατεία αποσκοπεί αφενός στην πάταξη της αδήλωτης και παράνομης εργασίας και αφετέρου στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της μετανάστευσης. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Υπηρεσία Επιθεωρήσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντατικοποιεί περαιτέρω τους ελέγχους για την παράνομη ή/και αδήλωτη απασχόληση υπηκόων από τρίτες χώρες. Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε συντονισμό τόσο με το Τμήμα Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης και την Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου Εσωτερικών όσο και με άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, όπως είναι η Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Αστυνομίας Κύπρου. Η έναρξη της εν λόγω εκστρατείας, στη βάση των οδηγιών του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη, αποφασίστηκε σε σύσκεψη μεταξύ των Υπουργών Εσωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κ. Κωνσταντίνου Ιωάννου και κ. Γιάννη Παναγιώτου αντίστοιχα, που πραγματοποιήθηκε στην παρουσία διευθυντικών στελεχών και υπηρεσιακών παραγόντων των δύο Υπουργείων. Στη σύσκεψη των Υπουργών συμφωνήθηκε η ενίσχυση του συντονισμού μεταξύ των δύο Υπουργείων, καθώς και η βελτίωση της διαδικασίας ανταλλαγής πληροφοριών για διεξαγωγή αφενός αποτελεσματικότερων και αμεσότερων ελέγχων και αφετέρου της διαδικασίας επιβολής ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε εργοδότες και υπηκόους τρίτων χωρών, όπου εντοπίζονται περιπτώσεις παράνομης απασχόλησης, ενώ επίσης αποφασίστηκε όπως ανακοινώνονται κάθε μήνα τα αποτελέσματα των ελέγχων. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της περί Αλλοδαπών και Μεταναστεύσεως νομοθεσίας, η εργοδότηση αλλoδαπoύ χωρίς τηv απαιτούμεvη από τον Νόμο άδεια, ή η εργοδότηση κατά παράβαση τωv όρων άδειας εργοδότησης, ή η εργοδότηση κατά παράβαση οποιουδήποτε άλλου νόμου ή κανονισμού, συνιστά αδίκημα τιμωρούμενο με ποινή φυλάκισης μέχρι πέντε έτη ή/και με χρηματική ποινή μέχρι €20.000. Επιπρόσθετα, η νομοθεσία προβλέπει την επιβολή διοικητικού προστίμου μέχρι και €1.500 (το οποίο φτάνει και μέχρι €3.000 σε περίπτωση οποιασδήποτε μεταγενέστερης παράβασης), καθώς και στέρηση του δικαιώματος απασχόλησης υπηκόου τρίτης χώρας σε εργοδότες που παραβιάζουν τη νομοθεσία. Σύμφωνα, επίσης, με την περί Προσφύγων νομοθεσία, εργοδότης που απασχολεί αιτητή διεθνούς προστασίας κατά παράβαση του νόμου, διαπράττει ποινικό αδίκημα και υπόκειται σε ποινή φυλάκισης μέχρι και τρία έτη ή/και σε χρηματική ποινή μέχρι και €8.000. Οι παρανομούντες υπήκοοι τρίτων χωρών θα υπόκεινται στις διατάξεις που προβλέπονται από τις υπό αναφορά νομοθεσίες με κυρώσεις που θα διαλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ποινή φυλάκισης ή/και χρηματική ποινή. Η εκστρατεία επικεντρώνεται σε συγκεκριμένους τομείς/κλάδους εργασίας, αλλά και σε περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλους αριθμούς εργοδοτουμένων υπηκόων τρίτων χωρών, και θα έχει διάρκεια δυο μηνών, οπότε και θα επαναξιολογηθεί η κατάσταση για τη λήψη σχετικών αποφάσεων ως προς τις επόμενες ενέργειες. Η ενδεχόμενη καθυστέρηση στην παραλαβή του καυσίμου οδήγησε χθες στη διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στις κατεχόμενες περιοχές, ενώ σήμερα, αναλόγως και της διαθεσιμότητας, θα ξεκινήσει ξανά η παροχή, δήλωσε την Πέμπτη στο ΚΥΠΕ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ), Βραχίμης Κουτσόλουκας.
Η Eurobank, θυγατρική της "Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Ανώνυμη Εταιρεία" (Eurobank Holdings), ανακοίνωσε τη σύναψη σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών ("SPA") με την Poppy S.à r.l.
![]() Η κυπριακή οικονομία συνεχίζει την ανοδική της πορεία, σύμφωνα και με τις προβλέψεις του Υπουργείου Οικονομικών. Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες εισέρχονται σε ύφεση, η Κύπρος κατά το 1ο εξάμηνο καταγράφει τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη, μετά την Ισπανία. Επιπρόσθετα, η Κύπρος κατέγραψε αισθητή μείωση του πληθωρισμού τον Ιούλιο στο 2,4%, ο οποίος είναι συγκεκριμένα ο τέταρτος χαμηλότερος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη και είναι από τις λίγες χώρες που διατηρούν δημοσιονομικό πλεόνασμα. Σύμφωνα και με την Ενδιάμεση Έκθεση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου «Η κυπριακή οικονομία συνεχίζει να καταγράφει σημαντική ανθεκτικότητα σε πείσμα της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας, με την ανάπτυξη να αναμένεται πως θα διατηρηθεί κοντά στο 2,5%». Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας ήταν προβλέψιμη, η οποία ξεκίνησε από το 1ο τρίμηνο του 2022. Αυτή οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες όπως οι επιπτώσεις από τις συνεχείς αυξήσεις των επιτοκίων από την ΕΚΤ, τις υψηλές τιμές σε καταναλωτικά αγαθά, αλλά και λόγω των επιπτώσεων στον τομέα των υπηρεσιών της κυπριακής οικονομίας από την εφαρμογή των κυρώσεων κατά οντοτήτων της Ρωσίας. Η δε επιβράδυνση της ανάπτυξης για το 2023 έχει προβλεφθεί και αντικατοπτρίζεται στις προβλέψεις του Υπουργείου Οικονομικών, όπου εκτιμάται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα περιοριστεί λίγο πιο κάτω από τον προβλεπόμενο 2,8%. Υπό το φως των πιο πάνω, το πλαίσιο δημοσιονομικής πολιτικής, όπως έχει καταρτιστεί και εγκριθεί, λαμβάνει υπόψη τις εξελίξεις στην κυπριακή οικονομία και δη την προβλεπόμενη επιβράδυνσή της. Τα δε αποτελέσματα στα δημόσια οικονομικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά την επιβράδυνση της οικονομίας, συγκρίνονται ευνοϊκά σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περιόδου του 2022, εφόσον δεν παρατηρείται επιδείνωση της δημοσιονομικής θέσης του κράτους. Αντίθετα, για όλους τους μήνες ανεξαιρέτως, οι δημοσιονομικές επιδόσεις του 2023 είναι καλύτερες από αυτές του 2022. Η δυναμικότητα της κυπριακής οικονομίας, όπως παρουσιάζεται πιο πάνω, και το υγιές δημοσιονομικό και χρηματοπιστωτικό πλαίσιο, αποτελούν γερά θεμέλια για την υλοποίηση του οικονομικού προγράμματος διακυβέρνησης. Η ανάδειξη του εν λόγω προγράμματος και η προγραμματισμένη υλοποίησή του θα αποδειχθούν σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία της διακυβέρνησης. Η Κυβέρνηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην κυπριακή οικονομία και βρίσκεται σε εγρήγορση για αντιμετώπιση των όποιων αρνητικών εξελίξεων που ενδέχεται να προκύψουν και που να οδηγούν σε απόκλιση από τις προβλέψεις μας. Δηλώσεις και σχολιασμοί που δεν είναι ακριβείς ή που βασίζονται σε αποσπασματικές και επιλεκτικές προσεγγίσεις χάριν σκοπιμοτήτων δεν συμβάλουν με κανένα τρόπο στην ορθή ενημέρωση. Την αποδέσμευση έως 7.000 τόνων αραβοσίτου, ποσότητας που αντιστοιχεί στο 30% των στρατηγικών αποθεμάτων, αποφάσισε η Συμβουλευτική Επιτροπή Σιτηρών, η οποία συνήλθε στο Υπουργείο Γεωργίας την Πέμπτη.
|
ΑPΧΕΙΟ
December 2023
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|