Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας είναι, πάνω απ’ όλα, μια ημέρα αφιερωμένη στη γυναίκα. Είναι μια ημέρα αναγνώρισης της διαδρομής των γυναικών μέσα στον χρόνο, αλλά και μια υπενθύμιση ότι η ισότητα, η ασφάλεια και ο σεβασμός δεν έχουν ακόμη κατακτηθεί πλήρως για όλες τις γυναίκες. Σε μια εποχή που, παρά τις ραγδαίες τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, οι ανισότητες, οι διακρίσεις, τα στερεότυπα και η βία εξακολουθούν να εκδηλώνονται με πολλούς τρόπους στην καθημερινότητα των γυναικών και σε όλους τους τομείς της ζωής, οι γυναίκες συχνά καλούνται να διεκδικούν αυτονόητα δικαιώματα. Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα, η ευθύνη του κράτους δεν περιορίζεται στη διαπίστωση των ανισοτήτων. Το κράτος οφείλει να στέκεται ουσιαστικά δίπλα στις γυναίκες, με θεσμική εγρήγορση, επαρκές νομοθετικό πλαίσιο και αποτελεσματικούς μηχανισμούς προστασίας. Οφείλει να λειτουργεί ταυτόχρονα ως ασπίδα και ως δύναμη παρέμβασης. Ασπίδα, μέσω της πρόληψης και της προστασίας, και δύναμη παρέμβασης, μέσω της αποφασιστικής αντιμετώπισης των διακρίσεων και της έμφυλης βίας. Το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια αυτή μέσα από το έργο του για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας και την προσαρμογή της στα σύγχρονα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες που αφορούν στην εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2024/1499 του Συμβουλίου και την Οδηγία (ΕΕ) 2024/1500 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τα πρότυπα για τους φορείς ισότητας, με στόχο την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των γυναικών και της ίσης μεταχείρισης. Ταυτόχρονα, προωθείται η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για τη βία κατά των γυναικών, στη βάση των εισηγήσεων της GREVIO, ενώ προχωρούν και οι εργασίες για εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2024/1385 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της εξ οικείων βίας, με γνώμονα την πρόληψη, την προστασία των θυμάτων και την αποτελεσματική λογοδοσία. Η σημερινή ημέρα δεν προσφέρεται μόνο για συμβολικές αναφορές. Είναι μια ηχηρή δήλωση ότι κάθε γυναίκα δικαιούται να ζει χωρίς φόβο, χωρίς βία, χωρίς διακρίσεις και χωρίς περιορισμούς στις επιλογές και τις δυνατότητές της. Είναι μια ημέρα που καλεί όλους τους θεσμούς, αλλά και την κοινωνία συνολικά, να εργαστούν με συνέπεια, ώστε καμία γυναίκα και κανένα κορίτσι να μη μένει απροστάτευτο, αόρατο ή αποκλεισμένο. Το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας παραμένει προσηλωμένο στην αποστολή του να στηρίζει, μέσα από το νομοθετικό έργο και τις αρμοδιότητές του, τη διαμόρφωση ενός πλαισίου που κατοχυρώνει στην πράξη την ισότητα, την ασφάλεια και τον πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων των γυναικών. Ωστόσο, η νομοθεσία από μόνη της δεν αρκεί. Η ουσιαστική αλλαγή απαιτεί αλλαγή κουλτούρας και συλλογική ευθύνη. Με αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ας συμβάλουμε όλοι, ο καθένας και η καθεμία από τη θέση του, στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας στην οποία κάθε γυναίκα θα μπορεί να ζει με ελευθερία, ασφάλεια, ισότητα και αξιοπρέπεια.
0 Comments
Leave a Reply. |
Archives
April 2026
|

RSS Feed