![]() Σύμβαση για 16 πυραύλους Exocet υπέγραψαν πριν λίγο ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας με τον Γάλλο υπουργό Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνί. Ο κ. Δένδιας έκανε λόγο για ειλικρινή συνάντηση στο πλαίσιο των κοινών αξιών που μοιράζονται Γαλλία και Ελλάδα. Βεβαιώσαμε ότι οι δύο χώρες παραμένουν φίλες η μια με την άλλη κάνοντας αναφορά στην κορυφαία στιγμή της υπογραφής του 2021 της συμφωνίας εταιρικής σχέσης για την ασφάλεια. Η Ελλάδα είναι πάντα βέβαιη ότι η Γαλλία θα λαμβάνει πάντα στις αποφάσεις της την ασφάλειας τη Ελλάδας και την ανάγκη να διατηρεί η χώρα μας συγκριτικό τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι των δυνάμεων του αναθεωρητισμού. Η απόκτηση των 16 γαλλικών αντιπλοϊκών πυραύλων Exocet, μεταφράζεται ως ένα πρώτο αντίβαρο απέναντι στη συζήτηση περί τουρκικού ενδιαφέροντος για την προμήθεια πυραύλων Meteor. O Γάλλος υπουργός Αμυνας επισκέφτηκε το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Ο Σεμπαστιάν Λεκορνί, ο οποίος έγινε δεκτός με τιμές από αγήματα, και είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Ελληνα ομόλογό του, Νίκο Δένδια, όπου συζήτησαν για τις διμερείς σχέσεις αλλά για τους πυραύλους Exocet. Στις 12 το μεσημέρι ο Γάλλος υπουργός πέρασε την πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου για συνάντηση και με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου σε μια κρίσιμη γεωπολιτική συγκυρία, με έντονη κινητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο και με τις διεργασίες στο τρίγωνο «Βρυξέλλες - Παρίσι - Βερολίνο» να κορυφώνονται με βασικό ζητούμενο την κοινή ευρωπαϊκή άμυνα Υπενθυμίζεται ότι αναμένεται σην Ελλάδα η φρεγάτα F-601 «Κίμων», η τρίτη κατά σειρά ελληνική Belharra ενώ το ενδεχόμενο απόκτησης της τέταρτης κατά σειρά φρεγάτας FDI με στρατηγικά όπλα (πύραυλοι SCALP Naval) παραμένει πάντα στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια να επισημαίνει, ωστόσο, από το Φόρουμ των Δελφών πως «εμείς δεν είμαστε πλούσιοι. Είμαστε λοιπόν υποχρεωμένοι να μετράμε πάρα πολύ και να διαπραγματευόμαστε πάρα πολύ. Και περιμένουμε και από μια φιλική χώρα και από μια φιλική επιχείρηση να μας βοηθήσει σε αυτό», ρίχνοντας το μπαλάκι τυχόν βελτίωσης των προσφορών στο τερέν της Γαλλίας.
0 Comments
![]() Την ανάληψη ευθύνης για τις επιθέσεις στην Hellenic Train και στο υπουργείο Εργασίας ανέλαβε η οργάνωση Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα. «Έβγαλαν από το κάδρο των ποινικών ευθυνών, δια μέσω της δικιάς τους δικαιοσύνης, τη διοίκηση της Ηellenic Train και του υπουργείου Μεταφορών» Η προκήρυξη με την οποία η προαναφερθείσα οργάνωση πήρε την ευθύνη για τα δύο χτυπήματα αναρτήθηκε στο Indymedia. «Θάνατος στις σκαλωσιές, θάνατος στα τρένα, ο καπιταλισμός θρέφεται με αίμα», είναι το σύνθημα που χρησιμοποιεί η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα στην αρχή της προκήρυξής της, σημειώνοντας ότι «αυτό γεννήθηκε στις μεγάλες διαδηλώσεις του Μαρτίου του 2023 για το κρατικό καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη». Στην ίδια προκήρυξη προστίθεται ότι: «Στις 26 Ιανουαρίου 2025 και στις 28 Φεβρουαρίου 2025 αντίστοιχα, εκατοντάδες χιλιάδες λαού διαδήλωσαν ενάντια στην κυβέρνηση των δολοφονικών αντεργατικών αναδιαρθρώσεων και στη Hellenic Train, θυγατρική του ιταλικού μονοπωλίου Ferrovie Dello Stato, που φέρει τη βασική ευθύνη για τη δολοφονία 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Οι διαδηλώσεις και οι απεργίες αποτελούν μια συμβολή στη συγκρότηση της συλλογικής μας άμυνας ως Τάξη και παράλληλα, μιας και σημειώθηκαν εντός μιας χώρας με ενεργό ρόλο στον αμερικανοσιωνιστικό γενοκτονικό πολέμο στην Παλαιστίνη, μια έμπρακτη πράξη αλληλεγγύης στον ηρωικό παλαιστινιακό λαό, που με το όπλο στο χέρι δείχνει το δρόμο για την απελευθέρωση των λαών όλου του κόσμου. Ειδικότερα, η απεργία της 28ης Φεβρουαρίου αποτέλεσε μια απάντηση στους ποταμούς αίματος που χύνονται καθημερινά στα εργασιακά κάτεργα. Μια απάντηση για τον ανείπωτο πόνο για τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες μας, για τους αδερφούς και τις αδερφές μας, τις μανάδες και τους πατεράδες μας, τους γιους και τις κόρες, τους φίλους και τις φίλες μας, που χάθηκαν ή σακατεύτηκαν στον αγώνα για το μεροκάματο. Μια απάντηση στον αδυσώπητο ταξικό πόλεμο που ζούμε κάθε μέρα εδώ». Για τη Hellenic Train και την κυβέρνηση Για τη Hellenic Train, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα γράφει:« Η Ηellenic Train αδρά χρηματοδοτημένη και απαλλαγμένη από κάθε ίχνος τυπικού έστω περιορισμού κι έχοντας δίπλα της μια κυβέρνηση αδίστακτη στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της, μπορούσε πλέον να επιδοθεί απερίσπαστη σε αυτό που ορίζει το dna κάθε καπιταλιστικής επιχείρησης. Στο κυνήγι δηλαδή του μέγιστου κέρδους, στο πεδίο εκείνο που όπως έχει πει ο Μαρξ ‘δεν υπάρχει έγκλημα που δεν είναι ικανό το κεφάλαιο να διαπράξει και νόμο ανθρώπινο που να μην μπορεί να τσαλαπατήσει’». Πιο κάτω αναφέρεται και στην κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι: «Ο ταξικός χαρακτήρας του εγκλήματος στα Τέμπη καθόρισε όπως ήταν επόμενο και τους όρους της πολιτικής και δικαστικής διαχείρισης του από πλευράς κυβέρνησης και Ηellenic Train. Απέδωσαν κατευθείαν ακόμα και την ώρα που το αίμα δεν είχε στεγνώσει το δυστύχημα στο ανθρώπινο λάθος και στις ‘χρόνιες παθογένειες του ελληνικού κράτους και δημοσίου’, απαιτώντας στην πραγματικότητα ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων για το κεφάλαιο, περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις και νέες επιθέσεις σε ό,τι δημόσια υποδομή έχει απομείνει». «Μπάζωσαν αστραπιαία με κυβερνητική εντολή…» Στη συνέχεια η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα αναφέρει: «Μπάζωσαν αστραπιαία με κυβερνητική εντολή-αδιαφορώντας για τις σωρούς των νεκρών- και κατά παράβαση κάθε πρωτοκόλλου τον τόπο του δυστυχήματος, δυσχεραίνοντας έτσι σημαντικά την έρευνα προκειμένου να καλύψουν τις ποικίλες ευθύνες της Ηellenic Train, μεταξύ άλλων αυτές για την τεράστια πυρόσφαιρα που κόστισε τη ζωή σε επιβαίνοντες, ευθύνες που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν σοβαρές πτυχές της σύνδεσης κράτους, κεφαλαίου, Ηellenic Train και παράνομου-μαύρου κεφαλαίου. Έβγαλαν από το κάδρο των ποινικών ευθυνών, δια μέσω της δικιάς τους δικαιοσύνης, τη διοίκηση της Ηellenic Train και του υπουργείου Μεταφορών, όπως βέβαια και όλους τους υπεύθυνους μέσα στα χρόνια, ανώτατους κυβερνητικούς και κρατικούς παράγοντες, που συνετέλεσαν ώστε ο σιδηρόδρομος να βρίσκεται σε αυτήν ακριβώς την κατάσταση που βρισκόταν στις 28/2/ 2023: δηλαδή ένας σιδηρόδρομος δημόσιος κίνδυνος. Στην πραγματικότητα εδώ δεν μιλάμε καν για συγκάλυψη, αλλά για ανάληψη της ευθύνης για τη δολοφονία 57 ανθρώπων». Στο τέλος της προκήρυξης, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα γράφει ότι: «Αφιερώνουμε τις δυο αυτές ενέργειες στον παλαιστινιακό λαό και την ηρωική αντίσταση του. Τιμή για πάντα στον Κυριάκο Ξυμητήρη και σε όσους και όσες έπεσαν μαχόμενοι στον δρόμο για την κοινωνική επανάσταση!». Source:in.gr ![]() «Θερμό» επεισόδιο σημειώθηκε ανοιχτά της Λέσβου στις 8 π.μ. εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, όταν Τούρκοι άνοιξαν πυρ κατά τη διάρκεια ελέγχου που επιχειρούσε να πραγματοποιήσει σκάφος του Λιμενικού Σώματος. Το ελληνικό σκάφος σύμφωνα με το τοπικό μέσο stonisi.gr προσέγγισε το τουρκικό για τυπικό έλεγχο, στο πλαίσιο των καθημερινών περιπολιών που διενεργούνται στο Αιγαίο, όταν αιφνιδιαστικά από την πλευρά του τουρκικού σκάφους ερρίφθησαν πυροβολισμοί. Το πλήρωμα του Λιμενικού ανταπέδωσε άμεσα τα πυρά, με αποτέλεσμα το τουρκικό σκάφος να υποχωρήσει, κατευθυνόμενο πρώτα προς τα διεθνή ύδατα και στη συνέχεια σε τουρκική θαλάσσια περιοχή. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπήρξαν τραυματισμοί από ελληνικής πλευράς. ![]() Οι εθνικές ασκήσεις «Αιγιαλός 1/25» και «Λαίλαψ 25» του Πολεμικού Ναυτικού, διεξήχθησαν από την Δευτέρα 7 έως και σήμερα, Παρασκευή 11 Απριλίου, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή κεντρικού, βορειοανατολικού Αιγαίου, καθώς και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή νότια της Πελοποννήσου. Όπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, στις ασκήσεις συμμετείχαν μονάδες των διοικήσεων, φρεγατών, ταχέων σκαφών, υποβρυχίων, αμφιβίων δυνάμεων, πλοίων επιτήρησης καθώς και ελικόπτερα της Αεροπορίας Ναυτικού και αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι εκπαιδεύσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος επιχειρησιακής εκπαίδευσης των μονάδων του Αρχηγείου Στόλου, με σκοπό την αξιολόγηση της επιχειρησιακής σχεδίασης, καθώς και τη διατήρηση και περαιτέρω επαύξησης της επιχειρησιακής ετοιμότητας και μαχητικής ικανότητας των συμμετεχόντων, προστίθεται στην ανακοίνωση. Η Ελλάδα ξεκινά τη δημιουργία των πρώτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών για στρατιωτικές αποστολές6/4/2025 ![]() Η Ελλάδα προχώρησε στην προκήρυξη της κατασκευής και απόκτησης τεσσάρων UAV’s μεταφοράς φορτίου, με συνολικό προϋπολογισμό 24 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικές αποστολές. Τα νέα μη επανδρωμένα αεροχήματα έρχονται να ενισχύσουν ουσιαστικά την επιχειρησιακή ευελιξία, επιτρέποντας την παροχή κρίσιμων εφοδίων (τροφίμων, φαρμάκων, ανταλλακτικών στρατιωτικών οχημάτων και όπλων υπό συγκεκριμένες περιπτώσεις, κ.λπ.) σε νησιωτικά συμπλέγματα, βραχονησίδες και ορεινά πεδία επιχειρήσεων ανά την Επικράτεια, χωρίς την ανάγκη εμπλοκής επανδρωμένων μέσων. Η συγκεκριμένη ικανότητα κρίνεται στρατηγικής σημασίας σε σενάρια περιορισμένης πρόσβασης, ασύμμετρης απειλής ή συνθηκών όπου η μεταφορά με συμβατικά μέσα συνεπάγεται σημαντικό ρίσκο για το προσωπικό. Οι προδιαγραφές του προγράμματος καθιστούν σαφή τον αμυντικό προσανατολισμό του συστήματος. Κάθε UAV θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει φορτίο τουλάχιστον 100 κιλών, να επιχειρεί με ελάχιστη οροφή πτήσης 3.000 ποδιών (περίπου 910 μέτρων) και ιδανικά έως και 12.000 πόδια (πάνω από 3,6 χιλιόμετρα), ενώ θα διαθέτει δυνατότητα επιχειρήσεων υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με ανέμους άνω των 20 κόμβων. Στον πυρήνα των απαιτήσεων βρίσκονται κρίσιμες στρατιωτικές ικανότητες, όπως ανθεκτικότητα σε παρεμβολές (jamming), προστασία από κυβερνοεπιθέσεις και δυνατότητα λειτουργίας σε περιβάλλοντα χωρίς αξιόπιστο σήμα GPS, ή ακόμη και με παραποιημένο σήμα (spoofing). Η ενσωμάτωση αυτοματισμών πλοήγησης και αποφυγής εμποδίων, αλλά και η δυνατότητα διασύνδεσης με άλλα αυτόνομα ή επανδρωμένα μέσα, προσδίδουν στο σύστημα προηγμένες επιχειρησιακές δυνατότητες σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων. Η δομή του προγράμματος περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία επίγειων σταθμών ελέγχου και ολοκληρωμένων υποδομών διαχείρισης, στοιχείο που διασφαλίζει την πλήρη επιχειρησιακή αυτοδυναμία του συστήματος. Η συνολική διάρκεια υλοποίησης τοποθετείται στους 24 έως 36 μήνες, ενώ άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι το σύστημα θα αναπτυχθεί, θα κατασκευαστεί και θα υποστηρίζεται τεχνικά εξ ολοκλήρου εντός Ελλάδας. Αυτό ενισχύει τον στόχο του ΕΛΚΑΚ να συγκροτήσει ένα βιώσιμο οικοσύστημα αμυντικής τεχνολογίας με δυνατότητες που ξεπερνούν τη μεμονωμένη χρήση – και ανοίγει τον δρόμο για την παραγωγή ακόμα πιο σύνθετων UAV στο μέλλον, με αυξημένες επιχειρησιακές απαιτήσεις. Παρότι το Κέντρο δεν έχει στραφεί στην κατεύθυνση ανάπτυξης επιθετικών UAV τύπου MALE, (όπως π.χ. το Bayraktar ΤΒ2 που έχει αναπτύξει η γειτονική Τουρκία και εξάγει και σε άλλες χώρες), οι τεχνολογικές βάσεις που τίθενται, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την εξέλιξη συστημάτων μεγαλύτερης ακτίνας και σύνθετων αποστολών επιτήρησης, αναγνώρισης και ενδεχομένως στρατηγικής υποστήριξης. Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα τέτοιες αποστολές καλύπτονται από τα ισραηλινά UAV τύπου Heron, ενώ επ’ ωφελεία του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής επιχειρούν επίσης Heron μέσω της Frontex (δηλαδή του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής). Τέλος, να σημειωθεί ότι η προκήρυξη για τη δημιουργία των πρώτων ελληνικών UAV’s έρχεται σε άμεση συνέχεια προηγούμενων δράσεων του ΕΛΚΑΚ, όπως το πρόγραμμα ανάπτυξης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (USV’s), υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό του φορέα για τη δημιουργία μιας πλήρους γκάμας αυτόνομων μέσων που θα καλύπτουν ξηρά, θάλασσα και αέρα. |
Archives
June 2025
CategoriesClick to set custom HTML
Click to set custom HTML
|